![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Näin olen nettiä selaamalla ymmärtäny.
Pari projektia on joku tehny hiluxin akseleilla, mutta suurin osa LJ:n. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Hilux on lehtijousilla, ja ei taida osua jousipedit oikeille kohdille, ja LJ on taas kierrejousilla(tai onhan niitä vissiin myös lehdilläkin jotain malleja), joten jousipedit joutuu rakentamaan niihinkin samalla tyylillä, ja vielä poistamaan mahdolliset tukivarsien korvakkeet. Ja iskareille uudet kiinnitykset yms. Pinjoneihin on olemassa spacereitä ja laippoja joilla onnistuu suzukin omien kardaaneitten kiinnitys suoraan tojotalaisiin. Eli mistään bolt-on akseli swapeista on turha kyllä haaveilla! ![]()
__________________
-Pauli- |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
2.hiluxin ja lj:n akseleiden painoerot(ja kenties kestävyys erot) Ja tarkoituksena olis riisua akseli ihan puhtaaksi ja rakennella kiinnikkeet kunnon tavarasta joten sen ei väliä ja toihan on hyvä tietää että on jotain sovitelaippaa olemassa(pystyy tekeen ite nekin) 3.joku sanoo vielä et täytyyköö katsastukseen olla jotain ihmeellistä vai riittääkö niille a.samurain leveys+b.hilux/lj leveys ja se et se osuu tohon +100mm skaalaan vai? |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
![]() Lainaus:
__________________
-Pauli- |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tämä taitaa olla ainut asia mikä pistää itellä vastaan, koska akselimassa on jo lähellä maksimia ja en jaksa alkaa jumppaamaan osia irti joka leimalle. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joku täällä on varmasti tehny em. swapin. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Eli jos lähtökohtaisesti leikittäis et auto painaa ton verran mitä otteessakin
-Puljailis akun konttiin,tekis puskurin/vinssin kiinnityksen laipoilla+pulteilla,kevyet penkit,panssarit veks,jotkut kevyet vanteet/renkaat laskikuituu luukkuihin ja muovii ikkunoihin jne. Niin mitä noi akselit sais tuoda lisäpainoa,ongelmaksihan vissiin tulee toi etuakseli massa...(mut jokuhan oli vissiin saanut tota kantavuutta lisää eteen auravarustuksella??? ja oliko niin että ainoat miinukset oli max.80km/h) Eikös ne hiluhin akselit oo kevyemmät noista kahdesta? Mitä tollasen originaalin suzukin etupää painaa jos sen ajaa puntarille?,niin siitähän ois helppo laskea,tuskin toi perse tollasessa autossa painaa paljon mitään. Tossa vielä rekkari,Mitä toi 240kg tavaralle kohta meinaa,voisko tollaset hiluxin akselit mennä tavarana ![]() Viimeksi muokannut Pajares : 15.08.2013 11:14 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Takapuskurin kun sulattais lyijyä täyteen ja muutenkin kaikki kamat pyrkis laittamaan taka-akselin takapuolelle,niin "keventäis" keulaakin varmaan jonkun kilon
![]() Mutta eiköhän joku tiedä varmaksikin sanoa mokoman,esim. blue van vois opastaa meitä hassuja,eiks sulla oo hiluxin etu ja lj:n taka ja takapenkitkin olemassa eli jotenkin toi kantavuus homma onnistuu??? ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Njoo helvetillinen keventäminen ,akku (minisellainen) ym "takakoppaan". Kaikki mahdollinen muoviin tai alumiiniin minkä pystyy peltisen tilalle vaihtamaan (esim tankki). Pienikin painonsäästö on pelkkää plussaa.
Mulla nyt auttoi paljon tuo kun leikkasin katon pois. Vanteet ja renkaat mahd. kevyet eikä mitään pinnattuja möhköjä. Jos olisin jättänyt katon paikoilleen olis ollu liian painava leimalle jälkeenpäin kun laskeskelin painoja. On ymmärtääkseni mahdollista myös rekata 3- paikkaiseksi jos painot karkaa. Hiluxin etuakseli ihan kustannussyistä. Läjän akseleita/tikkuja ei oikein ole tarjolla. Etukardaani sopii bolton (ei pituuden muutosta) kunhan teki uuden pulttijaon pinionin laippaan. Takakardaani on muokattu tojolaisesta ja jakikseen uus pulttijako. Välitys 4.56 ja jakikses 6.5:1
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O Viimeksi muokannut bluevan : 15.08.2013 12:53 |
![]() |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |