Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.08.2013, 18:24
neulavuori:n Avatar
neulavuori neulavuori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.13
Sijainti: jyväskylä
Viestit: 186
Perusasetus

kuinka palasiksi pitää etunapa purkaa jarrulevyä vaihtaessa?
katselin räjäytys kuvia kyllä ja tutkailin päälisin puolin "pukilla"
motivaatio lopahti ja laitoin renkaan paikoilleen :P
mutta jäin pohtimaan että lähteekö pyörän laakerit miten nätisti irti vai pitääkö vaihtaa samalla?
laakerit paikoillaan/purkamatta vaikuttais olevan vielä ihan kunnossa

jonkin verran levyssä uria ja paloissa pari kolme milliä pintaa
paketissa olevat uudet levyt ja palat tuli varaosa auton kyydissä

__________________
(lukihäiriö useasti kirjoituksiini iskee eikä välimerkit löydä paikkojaan)
ajo ja harrastekalustossa seka käyttäjä
projekti kalustoa laidasta laitaa (moni kesken eräisenä mieltä vaivaamassa) autoja, pyöriä, veneitä...
www.nmb.fi
kennel neulavuori(facebookissa)
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.08.2013, 18:36
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja neulavuori Näytä viesti
kuinka palasiksi pitää etunapa purkaa jarrulevyä vaihtaessa?
katselin räjäytys kuvia kyllä ja tutkailin päälisin puolin "pukilla"
motivaatio lopahti ja laitoin renkaan paikoilleen :P
mutta jäin pohtimaan että lähteekö pyörän laakerit miten nätisti irti vai pitääkö vaihtaa samalla?
laakerit paikoillaan/purkamatta vaikuttais olevan vielä ihan kunnossa

jonkin verran levyssä uria ja paloissa pari kolme milliä pintaa
paketissa olevat uudet levyt ja palat tuli varaosa auton kyydissä
Laakerit pitää purkaa kokonaan mutta lähtee pois ehjänä joten ei tarvitse vaihtaa. Suojaat vain hyvin kun vaihdat levyä ettei mene hiekkaa ja roskia laakeriin. Kun olet irroittanut napalukon ja säätö"mutterin" ottanut auki niin koko napa irtoaa siististi vetämällä. Sisempi laakeri jää paikoilleen ja ulompi kannattaa ottaa talteen ettei putoa maahan. Kasatessa vain muistat jättää suurinpiirtein samanlaisen välyksen kun on ollutkin, elä missään tapauksessa kiristä laakeria jos ei ole ihan älyttömän väljä.

Viimeksi muokannut Tomppaa_ : 13.08.2013 18:38
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.08.2013, 10:50
neulavuori:n Avatar
neulavuori neulavuori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.13
Sijainti: jyväskylä
Viestit: 186
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
Laakerit pitää purkaa kokonaan mutta lähtee pois ehjänä joten ei tarvitse vaihtaa. Suojaat vain hyvin kun vaihdat levyä ettei mene hiekkaa ja roskia laakeriin. Kun olet irroittanut napalukon ja säätö"mutterin" ottanut auki niin koko napa irtoaa siististi vetämällä. Sisempi laakeri jää paikoilleen ja ulompi kannattaa ottaa talteen ettei putoa maahan. Kasatessa vain muistat jättää suurinpiirtein samanlaisen välyksen kun on ollutkin, elä missään tapauksessa kiristä laakeria jos ei ole ihan älyttömän väljä.
kiitos tiedosta
__________________
(lukihäiriö useasti kirjoituksiini iskee eikä välimerkit löydä paikkojaan)
ajo ja harrastekalustossa seka käyttäjä
projekti kalustoa laidasta laitaa (moni kesken eräisenä mieltä vaivaamassa) autoja, pyöriä, veneitä...
www.nmb.fi
kennel neulavuori(facebookissa)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.08.2013, 21:08
neulavuori:n Avatar
neulavuori neulavuori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.13
Sijainti: jyväskylä
Viestit: 186
Perusasetus

mitkä perä öljyt?
eilen motonetissä katselin öljyjä ja liikaa oli vaihtoehtoja
samalla tuli mieleen että käykö samat öljyt molempii periin...
eikä mulla ole tietoa mitä sisuskaluja perissä on
näkeekö päällepäin onko kitka tms... sähköisiä ei ainakaan ole
jätin öljyn oston seuraavaan kertaan
tarvis vissiin tunkkailla ilmaan ja pyöritellä
-89 3.0 bensa automaatilla takapää kierrejousilla
taakse tarvis vaihtaa myös kardaanin stefa kun kostealta näyttää
__________________
(lukihäiriö useasti kirjoituksiini iskee eikä välimerkit löydä paikkojaan)
ajo ja harrastekalustossa seka käyttäjä
projekti kalustoa laidasta laitaa (moni kesken eräisenä mieltä vaivaamassa) autoja, pyöriä, veneitä...
www.nmb.fi
kennel neulavuori(facebookissa)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.08.2013, 18:05
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja neulavuori Näytä viesti
mitkä perä öljyt?
eilen motonetissä katselin öljyjä ja liikaa oli vaihtoehtoja
samalla tuli mieleen että käykö samat öljyt molempii periin...
eikä mulla ole tietoa mitä sisuskaluja perissä on
näkeekö päällepäin onko kitka tms... sähköisiä ei ainakaan ole
jätin öljyn oston seuraavaan kertaan
tarvis vissiin tunkkailla ilmaan ja pyöritellä
-89 3.0 bensa automaatilla takapää kierrejousilla
taakse tarvis vaihtaa myös kardaanin stefa kun kostealta näyttää
Konehuoneen tyyppikilvestä näkee,jos 3,875 niin kitka takana,jos joku muu niin todennäköisesti avoinperä. Ja taakse kannattaa laittaa LSD öljyä jos ajaa enemmän tiellä,ei turvota kitkapakkoja ja pakat pysyy paremmassa kunnossa kun öljyssä on luistoa helpottavia aineita.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.08.2013, 22:55
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

20 v sitten myin galantin pois.... Toyotasta enemmän kokemusta....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Konehuoneen tyyppikilvestä näkee,jos 3,875 niin kitka takana,jos joku muu niin todennäköisesti avoinperä. Ja taakse kannattaa laittaa LSD öljyä jos ajaa enemmän tiellä,ei turvota kitkapakkoja ja pakat pysyy paremmassa kunnossa kun öljyssä on luistoa helpottavia aineita.
Siis onko pajerossa "turpoavat-" kitkapakat? siis ei metalli metallia vasten olevat?

Ja tuon ikäisessä "paherossa" vois olla joko kitkalukko. tai jopa kytkettävä?

Ja jos kitkalukko, niin ehdottomasti LSD öljyt, jos kytkettävä niin normaali hypoidi öljy.

etuperään normaali peräöljy.

Ja jos jollain läsmätietoa niin kertokoon!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.08.2013, 08:02
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis onko pajerossa "turpoavat-" kitkapakat? siis ei metalli metallia vasten olevat?

Ja tuon ikäisessä "paherossa" vois olla joko kitkalukko. tai jopa kytkettävä?

Ja jos kitkalukko, niin ehdottomasti LSD öljyt, jos kytkettävä niin normaali hypoidi öljy.

etuperään normaali peräöljy.

Ja jos jollain läsmätietoa niin kertokoon!
Jotain ihmeellisen oloista se kitkapalan pinta oli,en ole ihan varma mitä siinä kitkapalana on käytetty. Ehkä turvota on väärä ilmaisu mutta 80/90 öljyllä lukko alkoi itsellä pitämään paljon paremmin. 1genissä ei ole kytkettävää lukkoa,vain kitka,ja sekin määräytyy akselien mukaan että onko lukko vai ei.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
pajero


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 Hype O/M/V Ajoneuvot 3 16.04.2013 22:45
Pajero miehille kysymyksiä Pauli_Antero Tekniikka & Jutustelu 19 05.11.2011 17:06
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 5 31.07.2008 10:41
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
Pajero kysymyksiä Juniori83 Tekniikka & Jutustelu 0 28.09.2005 11:20


Sivu luotu: 16:47 (GMT +2).