Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.08.2013, 09:38
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hojo85 Näytä viesti
anteeksi jos vähän topikkia lainaan mut
mikäs laatikko kävis tuon koneen jatkeeksi jos haluaisi nelivetona pysyvän ja automaati pienellä sovituksella? onko joku tehnyt sellaista?
olin aikoinaan paneliassa purkamolla töissä ja 2kpl automaatti hojoa purin siellä..
en osaa sanoa onko askit myyty ajat sitten

mut kannattaa kysyä autotarvike ja purkamo m.niemi

__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.08.2013, 09:07
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.948
Perusasetus

Englannin ebayssä on ollut muutamakin 61:n automaattiloota parilla huntilla myynnissä viime aikoina. Täl hetkel ei kyl pistänyt silmään.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.05.2014, 23:45
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Onkos nämä automaattiprojektit edenny?
Mulla on ollu mielessä kaikenlaisia hydraulimoottori ryömintöjä hjhin mutta kun kytkin luistaa, vitonen ei pysy päällä ja ykkönen/kakkonen menee nihkeesti päälle lähdössä niin automaattiin vaihtaminen voisi olla hyvä vaihtoehto kaikkiin vaivoihin.

Automaateista kun en mitään tiedä niin viisaammat voisivat heittää ehdotuksia mitä ja miksi kannattaisi ottaa aihioksi. Halpa ja hyvä tietenkin tai halvalla kunnostettava, hjn jakiksella jos sen sovittaminen on järkevää.

Hitaasti ryömittely saisi parantua, muuten ominaisuudet saisi olla alkuperäisen kaltaiset. Maantieajoa tulee vähän mutta käyttöauto kuitenkin.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.05.2014, 00:05
turakoitsija:n Avatar
turakoitsija turakoitsija ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.02.08
Sijainti: ristiina, Finland.
Viestit: 1.287
Perusasetus

muuten mistään mitään tiedä mutta 1hd-t ja 12ht esim startti eripuolilla konetta ym eli ei ole ainakaan noi hdj:n 440 ja 442 laatikot oikein helppo ratkaisu?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.05.2014, 10:01
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Ei ole minun toimesta edennyt mihinkään.

Startin sijainti, tai minkä tahansa laatikon istuttaminen ei ole ylitse pääsemätön ongelma.
Se vain täytyy tehdä sopivat muutokset ja istuttaa.

Omaan autoon kun ei ole ollut tarvetta tehdä, niin ei ole tullut ruvettua suunnittelemalla suunnitteleen muutoksia.
Kaveri kenen auto nyt on, niin hän ei ole asiaa saanut eteenpäin sen enempää. Ja hän ei ole tilannut/käskenyt minua alkaa tekemään, kyseli vain ajatuksia aiheesta.

---

Omatkin projektit venyy, ei ole edennyt
12H-T + XJ Jeepin manuaali laatikko.
http://i1269.photobucket.com/albums/...psa2aa132e.jpg

Kaikki on tehtävissä, kun vain tekee.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.05.2014, 10:48
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Kuvittelisin että kaikenlaisia sovitekuoria/kauluksia saa tehtyä hitsailemalla kun hommalla ei olisi mikään kiire.
Akseleiden sovituksia saisi olla mahdollisimman vähän kun niitä ei itse pysty tekemään, Marks4wd:llä taitaa jotain sovitteita ollakin.

Mutta mitä itse vaihteiston toiminnasta olisi hyvä tietää?
Automaatilla offailevat varmaan osaa sanoa jotain mitä pitäisi huomioida.

Olisiko tuo TH700 järkevä vaihtoehto vai tietääkö joku sopivampaa?
Miten automaatteja voi säätää ominaisuuksiltaan mieleisekseen?
Miten säätäisitte 12ht kanssa lällyoffailuun paremmin soveltuvaksi?
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.05.2014, 02:17
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Löysin jotain tietoa netin syövereistä, th700 on saatu pelaamaan hjssa tyydyttävästi mutta ehkä mielenkiintoisempi projekti on tällainen manualisoitu 4l80E+NP203 alennus+toyotan jakis.


Hieno projekti muutenkin : http://forum.ih8mud.com/threads/fami...160807/page-98

Tuo th700 89-92 dieselistä np203 alennuksella toyotan jakikseen olisi kai toimiva ja turvallinen vaihtoehto.
Mites sitten lanroverin ZF4HP22 ja jakis.
Borg Warner-NV225 vs FTC 4745.
Mitä noita lantikan osista olisi hyvä tietää, onko lainkaan sopivia hjhin?
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.

Viimeksi muokannut helmapelti : 12.05.2014 17:20
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan om617 perään automaatti tai jokin kone/automaatti. tiku83 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 17.02.2013 14:04
Myydään 12H-T HekaNRT O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.08.2012 22:37
Ostetaan 12H-T pata Eskimo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 12.10.2011 21:32
12h-t hj Tekniikka & Jutustelu 6 05.08.2008 09:39
12H-T sähköliittimet osilpi Tekniikka & Jutustelu 7 12.11.2007 23:44


Sivu luotu: 23:00 (GMT +2).