Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.08.2013, 19:10
hunter hdj:n Avatar
hunter hdj hunter hdj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: virtasalmi
Viestit: 339
Perusasetus

Tuntus,jos takavetoinen laite tulossa niin TH 700 laatikko hojon koneen jatkeeksi?


Jos on ahkera laatikon purkaja osia ei saa lootaan kotimaasta kovinkaan helpolla?

Ainaskaan HDJ A 442F auomaattilaatikkoon ole nähnyt tarvike osia tai korjauspaketteja Suomessa tarjolla..?

Ns muovinen öljyn sihti makso lootaan 125 euroa ,joten muita osien hintoja ei ole sen jälkeen onneksi vielä tarvinnut kysyä...

kaikenlaista http://www.marks4wd.com/


Viimeksi muokannut hunter hdj : 11.08.2013 19:17
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.08.2013, 19:34
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Tuohon 440F laatikkoon löytyy aika hyvin maailmalta osaa.

Tuo hdj:n A442F, ja nimenomaan vanhempi malli on sitten monin verroin vaikeampi osien suhteen, toki orkkis osia saa lähimmältä toyota-varaosakauppiaalta, mutta hintaa on reilusti enemmän, kuin esim TH-700 tarvikeosissa.

Nuo molemmat täysin hydraulisesti ohjattuja, siis 24V sähköt ei ongelma.

p.s Tuo A442F öljysihti on pestävä versio, mutta voihan sen tietysti vaihtaakkin...

Jos haluaa lujan ja varaosiltaan halvan laatikon, niin oliko th 700 korvaaja 4L60? ja vanhimmat vielä hydraulisesti ohjattuja.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.08.2013, 19:58
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Tuohon 440F laatikkoon löytyy aika hyvin maailmalta osaa.

Tuo hdj:n A442F, ja nimenomaan vanhempi malli on sitten monin verroin vaikeampi osien suhteen, toki orkkis osia saa lähimmältä toyota-varaosakauppiaalta, mutta hintaa on reilusti enemmän, kuin esim TH-700 tarvikeosissa.

Nuo molemmat täysin hydraulisesti ohjattuja, siis 24V sähköt ei ongelma.

p.s Tuo A442F öljysihti on pestävä versio, mutta voihan sen tietysti vaihtaakkin...

Jos haluaa lujan ja varaosiltaan halvan laatikon, niin oliko th 700 korvaaja 4L60? ja vanhimmat vielä hydraulisesti ohjattuja.
En niin kovin kuheasti ole tuota tietoa osannut etsiä.
Onkos tuota A440F, sekä neli, että taka vetona?
Vai vaatiiko takaveto konverssiossa häntä muutoksia?
Oliko ylivaihdelaatikko ja löytyykö turbiinilukkoa.
Tai millä numerolla samainen laatikko olisi takavetona.

Kyseisessä autossa tälläkin hetkellä 12v ja 24v sähköjä sekaisin.
Dynan 5v manuaali laatikko 12H-T:n jatkona.
Periaatteessa volttien suhteen sähköohjatuissa laatikoissakaan ei tule ongelmaa, jos ja kun kytkennät vain saa tehtyä sillai, että toimii.

Mutta toki ajatus, että olisi mahdollisimman mekaanisella/hydraulisella toiminnolla, jotta sähköjen kanssa ei tarvitsisi rakennella.
Toki turbiini lukko vaatii 12v sähkön.

Tuo TH700:kin on luja laatikko, varsinkin jos käyttää oikeassa paikassa rempattavana ja asennuttaa hevyduty kitin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.08.2013, 20:08
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Olikin jo juttua tuolla yksityisviesteissä meidän kyseisestä 2h+700th konversiosta. isä kävi kylässä ja varmistelin siltä vielä, eli siihen chevyn vetolevyyn on sorvattu hj:n hammaskehä, hj:n startti, mersun jostain 509 tms salamavaihtaja joka vaihtaa jännitteen 12-->24v startatessa. oli edellisellä omistajalla ollut ongelmana juurikin tuo startti, ei chevyn starttia saanut kuulemma mitenkään sopimaan hjn koneen kanssa. Ei kumpikaan meistä muistanut että miksi, että oliko chevyssä startti laatikossa kiinni ja hjssa koneessa vai miten päin se oli..
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.08.2013, 20:19
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
Olikin jo juttua tuolla yksityisviesteissä meidän kyseisestä 2h+700th konversiosta. isä kävi kylässä ja varmistelin siltä vielä, eli siihen chevyn vetolevyyn on sorvattu hj:n hammaskehä, hj:n startti, mersun jostain 509 tms salamavaihtaja joka vaihtaa jännitteen 12-->24v startatessa. oli edellisellä omistajalla ollut ongelmana juurikin tuo startti, ei chevyn starttia saanut kuulemma mitenkään sopimaan hjn koneen kanssa. Ei kumpikaan meistä muistanut että miksi, että oliko chevyssä startti laatikossa kiinni ja hjssa koneessa vai miten päin se oli..
Chevyn startti on moottoriin pultattu lohkoon alhaalta päin, eli ei käy Toyotan kylkeen.

Tosin, kun Toyotan ja laatikon väliin on joka tapauksessa välilaippaa tehtävä, niin kyllä sille startillekin saa kiinnikkeen tehtyä, jos käyttäisi Chevyn vetolevyä/hammaskehää, mutta toisaalta Toyota lähtee paremmin käyntiin kun on 24v voimaa.

Juu, tuo Mersun salama rauta on hyvä keksintö. Mutta aikoinaan kun ei ollut helposti (halvalla) saamaksellaan, niin tuli auton omat sähköt rakennettua 12v omalle akulle ja laturille.
Ja toinen 24v laturi ja 2kpl akkuja, joista otettiin kaikkea kivaa.

----

Eli kyseessä on minun rakentama Dodgen RamVan.
12H-T + dynan 5v. manuaali.

Myin auton pari vuotta sitten.
Nykyinen omistaja olisi nyt kiinnostunut automaatti laatikosta siihen, ja lupasin vähän selvitellä ja ehkä mahdollisesti toteuttaakin muutos.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.08.2013, 22:12
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeep-Ukko Näytä viesti
Chevyn startti on moottoriin pultattu lohkoon alhaalta päin, eli ei käy Toyotan kylkeen.

Tosin, kun Toyotan ja laatikon väliin on joka tapauksessa välilaippaa tehtävä, niin kyllä sille startillekin saa kiinnikkeen tehtyä, jos käyttäisi Chevyn vetolevyä/hammaskehää, mutta toisaalta Toyota lähtee paremmin käyntiin kun on 24v voimaa.

Juu, tuo Mersun salama rauta on hyvä keksintö. Mutta aikoinaan kun ei ollut helposti (halvalla) saamaksellaan, niin tuli auton omat sähköt rakennettua 12v omalle akulle ja laturille.
Ja toinen 24v laturi ja 2kpl akkuja, joista otettiin kaikkea kivaa.
Hae marmorilta hodarin salamavaihtaja Tunnetusti hodariin on halvat osat, varsinki marmorilla
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.08.2013, 21:49
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeep-Ukko Näytä viesti
En niin kovin kuheasti ole tuota tietoa osannut etsiä.
Onkos tuota A440F, sekä neli, että taka vetona?
Vai vaatiiko takaveto konverssiossa häntä muutoksia?
Oliko ylivaihdelaatikko ja löytyykö turbiinilukkoa.
Tai millä numerolla samainen laatikko olisi takavetona.

Kyseisessä autossa tälläkin hetkellä 12v ja 24v sähköjä sekaisin.
Dynan 5v manuaali laatikko 12H-T:n jatkona.
Periaatteessa volttien suhteen sähköohjatuissa laatikoissakaan ei tule ongelmaa, jos ja kun kytkennät vain saa tehtyä sillai, että toimii.

Mutta toki ajatus, että olisi mahdollisimman mekaanisella/hydraulisella toiminnolla, jotta sähköjen kanssa ei tarvitsisi rakennella.
Toki turbiini lukko vaatii 12v sähkön.

Tuo TH700:kin on luja laatikko, varsinkin jos käyttää oikeassa paikassa rempattavana ja asennuttaa hevyduty kitin.
Saatavuus: noita käytetyjä 440, ja varsinkaan 442 (olen yrittänyt ostella 442 pari vuotta, pelkästään sitä varten, että vois mitata pari juttua/tehdä työkaluja...) ei ole saapusalla.... tuota 440 on vielä -90 luvun alkupuolella FJ-80:ssä. -> japanista ja saksasta sulatettu jo aikaa sitten, jenkeistä kallis kuskata, ja kehitysmaissa aina keppivaihteisia... Noita on myös takavetoisena, mutta ainakin euroopassa vielä harvinaisempi tänäpäivänä.

Ominaisuudet?: Manuaalit ei ole käsillä, mutta ulkomuistista: on ylivaihdelaatikko, ylivaihde muistaakseni 0,75 ja ykkönen yli 4 ja momentin muunto n.2. (th-700 : ylivaihde hivenen pitempi, oliko 0,7? ja ykkonen paljon pitempi, oliko 3?)
ja sähköä 442 laatikko ei tarvitse (jos ei ole alunperin vakionopeussäädintä, jolla oma solenoidi laatikossa, muistaakseni turbiinin lukon rumppaamisen estämiseksi, joku oli käyttänyt sitä muuttaakseen turbiinilukon lukitusta? ja ylläoleva ulkomuistista, saa korjata, jos meni väärin.

Noissa (täysin-) sähköohjatuissa, kuten esim. hdj-80 uudempi 442, niin vaatii aika paljon tietoa eculle, että saa ohjattua oikein....
Toki kaiken maailman bittimyllyjä on nykyään saatavissa, joista voisi siittää aivot; valitettavasti tuo ohjelmointiopiskelu on loppunut 1980 luvulla, ja nuo nykyajan tupakkiaskin kokoiset "marjat" ei ymmärrääää....
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan om617 perään automaatti tai jokin kone/automaatti. tiku83 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 17.02.2013 14:04
Myydään 12H-T HekaNRT O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.08.2012 22:37
Ostetaan 12H-T pata Eskimo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 12.10.2011 21:32
12h-t hj Tekniikka & Jutustelu 6 05.08.2008 09:39
12H-T sähköliittimet osilpi Tekniikka & Jutustelu 7 12.11.2007 23:44


Sivu luotu: 11:14 (GMT +2).