![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tuntus,jos takavetoinen laite tulossa niin TH 700 laatikko hojon koneen jatkeeksi? Jos on ahkera laatikon purkaja osia ei saa lootaan kotimaasta kovinkaan helpolla? Ainaskaan HDJ A 442F auomaattilaatikkoon ole nähnyt tarvike osia tai korjauspaketteja Suomessa tarjolla..? Ns muovinen öljyn sihti makso lootaan 125 euroa ,joten muita osien hintoja ei ole sen jälkeen onneksi vielä tarvinnut kysyä... ![]() kaikenlaista http://www.marks4wd.com/
Viimeksi muokannut hunter hdj : 11.08.2013 19:17 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tuohon 440F laatikkoon löytyy aika hyvin maailmalta osaa.
Tuo hdj:n A442F, ja nimenomaan vanhempi malli on sitten monin verroin vaikeampi osien suhteen, toki orkkis osia saa lähimmältä toyota-varaosakauppiaalta, mutta hintaa on reilusti enemmän, kuin esim TH-700 tarvikeosissa. Nuo molemmat täysin hydraulisesti ohjattuja, siis 24V sähköt ei ongelma. p.s Tuo A442F öljysihti on pestävä versio, mutta voihan sen tietysti vaihtaakkin... Jos haluaa lujan ja varaosiltaan halvan laatikon, niin oliko th 700 korvaaja 4L60? ja vanhimmat vielä hydraulisesti ohjattuja. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onkos tuota A440F, sekä neli, että taka vetona? Vai vaatiiko takaveto konverssiossa häntä muutoksia? Oliko ylivaihdelaatikko ja löytyykö turbiinilukkoa. Tai millä numerolla samainen laatikko olisi takavetona. Kyseisessä autossa tälläkin hetkellä 12v ja 24v sähköjä sekaisin. Dynan 5v manuaali laatikko 12H-T:n jatkona. Periaatteessa volttien suhteen sähköohjatuissa laatikoissakaan ei tule ongelmaa, jos ja kun kytkennät vain saa tehtyä sillai, että toimii. Mutta toki ajatus, että olisi mahdollisimman mekaanisella/hydraulisella toiminnolla, jotta sähköjen kanssa ei tarvitsisi rakennella. Toki turbiini lukko vaatii 12v sähkön. Tuo TH700:kin on luja laatikko, varsinkin jos käyttää oikeassa paikassa rempattavana ja asennuttaa hevyduty kitin.
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Olikin jo juttua tuolla yksityisviesteissä meidän kyseisestä 2h+700th konversiosta. isä kävi kylässä ja varmistelin siltä vielä, eli siihen chevyn vetolevyyn on sorvattu hj:n hammaskehä, hj:n startti, mersun jostain 509 tms salamavaihtaja joka vaihtaa jännitteen 12-->24v startatessa. oli edellisellä omistajalla ollut ongelmana juurikin tuo startti, ei chevyn starttia saanut kuulemma mitenkään sopimaan hjn koneen kanssa. Ei kumpikaan meistä muistanut että miksi, että oliko chevyssä startti laatikossa kiinni ja hjssa koneessa vai miten päin se oli..
![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tosin, kun Toyotan ja laatikon väliin on joka tapauksessa välilaippaa tehtävä, niin kyllä sille startillekin saa kiinnikkeen tehtyä, jos käyttäisi Chevyn vetolevyä/hammaskehää, mutta toisaalta Toyota lähtee paremmin käyntiin kun on 24v voimaa. Juu, tuo Mersun salama rauta on hyvä keksintö. Mutta aikoinaan kun ei ollut helposti (halvalla) saamaksellaan, niin tuli auton omat sähköt rakennettua 12v omalle akulle ja laturille. Ja toinen 24v laturi ja 2kpl akkuja, joista otettiin kaikkea kivaa. ---- Eli kyseessä on minun rakentama Dodgen RamVan. 12H-T + dynan 5v. manuaali. Myin auton pari vuotta sitten. Nykyinen omistaja olisi nyt kiinnostunut automaatti laatikosta siihen, ja lupasin vähän selvitellä ja ehkä mahdollisesti toteuttaakin muutos.
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ominaisuudet?: Manuaalit ei ole käsillä, mutta ulkomuistista: on ylivaihdelaatikko, ylivaihde muistaakseni 0,75 ja ykkönen yli 4 ja momentin muunto n.2. (th-700 : ylivaihde hivenen pitempi, oliko 0,7? ja ykkonen paljon pitempi, oliko 3?) ja sähköä 442 laatikko ei tarvitse (jos ei ole alunperin vakionopeussäädintä, jolla oma solenoidi laatikossa, muistaakseni turbiinin lukon rumppaamisen estämiseksi, joku oli käyttänyt sitä muuttaakseen turbiinilukon lukitusta? ja ylläoleva ulkomuistista, saa korjata, jos meni väärin. Noissa (täysin-) sähköohjatuissa, kuten esim. hdj-80 uudempi 442, niin vaatii aika paljon tietoa eculle, että saa ohjattua oikein.... Toki kaiken maailman bittimyllyjä on nykyään saatavissa, joista voisi siittää aivot; valitettavasti tuo ohjelmointiopiskelu on loppunut 1980 luvulla ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan om617 perään automaatti tai jokin kone/automaatti. | tiku83 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 17.02.2013 14:04 |
Myydään 12H-T | HekaNRT | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.08.2012 22:37 |
Ostetaan 12H-T pata | Eskimo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 12.10.2011 21:32 |
12h-t | hj | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 05.08.2008 09:39 |
12H-T sähköliittimet | osilpi | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 12.11.2007 23:44 |