![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jos subbari hajoo pienellä vahvistimella niin silloin se on vaan väärin säädetty ![]() Laittaa soittimen volumet täysille ja sit säätää vahvistimen sillain ettei kaiutin mene särölle niin ei takuulla hajoa vehkeet. Ja jos tarvii saada enemmän mölyä niin sitten isommat vehkeet...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joo subihan se hajos. Kela taitaa olla irti ku kolina kuuluu subbarin sisältä
![]() Se oli se testi levy liikaa. ![]() Joo tarkoitus ei oo mitään huippu hifejä tehdä. Pikku budjetilla. Taitaa vaan se äänenlaatu kärsiä. Onkos kokemuksia aktiivisubeista? Ainakin on pienikokoisia niin mahtuisi paremmin takapenkin alle.
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Ei sun kannata mitään aktiivisubia hommata kun on hyvä neljäkanavainen vahvistin valmiina. Hommaat vaan jonkun 50€ subin ja vähän vaimennusmattoa ja kaikki loput rahat erillissarjaan. Takakaiuttimista ei ole muutakuin haittaa joten unohda ne, vahvistimesta toinen pari erkalle ja toinen sillattuna subille niin tulee hyvä. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Muutaman kerran istuin takapenkillä niin eihän sinne diskanttia kuulunu ollenkaan vaan supparin pörinää, vitutti niin paljon että kytkin supparit pois asensin taakse erillissarjan.
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
rikkoontuuhan kalvot jos liike on "hallitsematon", eli liian vähän virtaa, liiallahan ne kirjaimellisesti palaa, mutta sen rikkoontuneen kyllä yleensä huomaa heti ![]() isommat= enemmän = parempi ![]() ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
voihan se käydä vaikka näinkin
![]() http://www.youtube.com/watch?v=qenEBaBrN_M Tommosesta markan pöntöstä tekasin suljetun reilulla possumassan käytöllä ja laitin jotain kärkkäisen poistomyyntimakromeja monacorin perään.. Soi just tuon aikaa.. Sitte tehtiinki kaikki uusiksi kunnolla ku alko vituttaa, nyt soi taas ja aika reilustikkin ![]() Edit : juu ei ne särkeneet ääntä yhtään vaan kännykän mikrofooni sai liikaa debbaa.. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() PA-säätäjistä en tiedä kun sillä ei ole mitään tekemistä hifin kanssa. Laadukkaat=parempi=yleensä myös enemmän. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
tarkotin HV notta jos melua(ääntä) haluaa PALJON, niin vaikka miten hyvin tekisi, niin pienillä tehoilla ja aneemisilla kalvoilla ei sitä saa mitenkään samaa määrää kun kunnon vermeillä.
eikä kohinat tai häiriöt yleensä muodostu ongelmaksi, kun signaalilähteeltä säädetään tasot oikein, eihän tuolla systeemillä soiteta koskaan ns "täysillä" ja pelkästään päällä ollessa kunnossa ja oikein asennetut vehkeet ei saa pitää hurinoita ja huminoita.. trikkihän on siinä, että tasoja voidaan mulkata vapaammin lennosta (soittimelta), kun ei ole tehty ns karkeasäätöä jo vahvistimilta ja jos vahvarit+kalvot on mitoitettu toisiinsa nähden oikein, ainoa mistä tarvii huolehtia on se, ettet syötä liikaa virtaa elementille. no, jos syötät niin sen rikkoontuneen kyllä haistat heti ![]() ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Vähän tuntuis olevan autohifin alkeet hukassa mutta kukin tyylillään ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
heh, siis kyl mie aika paljonkin noista ymmärrän, mutta joitain juttuja tehny ihan erilailla kun ns hoocee autohifi ukot, johtuen ihan siitä, että sähkö tuo leivän pöytään ja jotkut piintyneet uskomukset ammattilainen tietää olevan epätoseja jo ihan fyysiikan ja sähkötekniikan perusteiden takia. senkin takia tuosta sanoin, että "autohifi" on miusta aika vaikea kysymys tai termi, koska täysin suoran äänen ulos saaminen auton kaltaisessa haastavassa ympäristössä on lähes mahdotonta. tuollanen "hälläväliä" tyylinen säätäminen on helppo tapa saada "ok" ääni ulos, jos esimerkiksi itse asennukseen ei ole viilattu satoja tunteja ja tuhansia rahaa kiinni, riittää kun lyö kamat kasaan ja on ostaessa kattonu summittaisesti, että kalikat osuu edes jotenkin kohdilleen ja sen jälkeen sen säätelyn voi tehdä hyvälaatuisella soittimella tai juurikin jakosella, jos peräkontissa haluaa nuohota. perus taviksen on aika pirun hankala lähteä sorvaamaan se "paras" laatu vahvarien kesken, koska sen korva ei kuitenkaan kuule niitä pieniä virheitä. kun taas sellainen jolla on tarkka korva, saa varmasti hyvinkin nopsasti ok setupin aikaan, ihan perustuen aiempaan kokemukseen ja hyvään kuuloonsa. tälläisiä kavereita vaan on aika harvassa, joskin prosentuaalisesti aika pirun moni kuvittelee olevansa tuollainen
![]() ![]() ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Mutta ihan silkasta mielenkiinnosta haluisin kuulla noista piintyneistä uskomuksista jotka on epätoseja ammattilaisen silmin, mitä tarkoitat tällä ? Ite oon reilu viitisentoista vuotta harrastellu autohifiä (fasca:ankin liityin yheksänkytluvulla ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Patrol GR kuumenee | Jugga | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 06.09.2005 14:37 |
HJ-60 vaihdelaatikko kuumenee? | Donut | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 28.08.2005 18:44 |