![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Peltikattomaalia saa myös kilisevänä. Kodin terrassa noin kympin per purkki ja suzukin maalaamiseen meni 5 purkkia. Pinnasta tuli ihan siisti, mitä nyt muutama purkki vähä roiski. Vanteet maalasin samalla maalilla vuoden alussa ja hyvin on pysyny.
|
|
|
|||
|
|||
|
Mattamustaa peltikattomaalia laittasin itse, se harvemmin reagoi alla olevan wanhankaan maalin kanssa mitenkään, ylipäätään tärpättiohenteisilla maaleilla voi aika hyvin maalata vähän kaikkea ilman että se ensimmäisenä keittää alla olevat vanhat tunnistamattomat maalit piloille, kuten saattaa tinneri tms ohenteiset tehdä.
|
|
|
||||
|
||||
|
olen maalannut useammankin auton halpabudjetilla peltikattomaalilla, maalina kirjo, ohenteena tärpätti, ja hyvin onnistuu ruiskulla , pohjiksi hioin 240 paprulla ja pyyhin tärpätti rätillä puhtaaksi, ei kemiallisia erektioita alkup maalin kanssa .
tosin tuo kirjo on sellainen puolikiiltävä, tosin mattaantuu auringossa aika nopeaan. pinta ei ole järin kova ,eli oksien naarmuja syntyy helposti, pinta vaikutti kuivuttuaan myös melko joustavalta eli ei mutunut kun tuli lommoja. en kehu ,en suosittele, mutta teen kyllä itselle jatkossakin jos tulee maasturin tai muun vempeleen halpa maalaus tarpeeseen. ![]() ![]() tää nyt ei ole mattamusta ,mutta ruiskutettua peltikattomaalia käytin ![]() kuva myös itse maalaamosta (ei onnistunut selvinpäin) ![]()
Viimeksi muokannut liero : 11.08.2013 09:49 |
|
|
|||
|
|||
|
itse vetäsin muutama viikko sitten e carinan yli tuolta automaalit.netistä ostetulla troton 2k pohjamaalilla tuli komee mattamusta pinta, pitää tosin ohentaa reilummin kuin ohjeissa jos jättää pinnaksi. hintaa on 55e 4l paketilla, itellä jäi farkun maalaamisesta yli litra ylitte.
|
|
|
|||
|
|||
|
Itse olen tehnyt kohtuubudjetin pintamaalaukseni parina viimevuonna 2 komponentti uretaanimaaleilla. Niitäkin on erilaisia ja erilaisilla kiiltoasteilla.
Olen kiinnittänyt huomiota siihen miten maalit saadaan pysymään maalattavassa pinnassa, joka on usein vanha maali, josta ruostekohdat on korjattu hiekkapuhaltamalla ja pohjamaalaamalla. Tänä kesänä on tapetilla ollut lähinnä filmivanerien maalailua. Riittävä karhennus on tärkeää. Niissä uretaanimaalaissa, joita olen käyttänyt, kustannuksia nostaa lähinnä se kun kovete vanhenee jos sen jättää talveksi purkkiin ja tämä on huomionarvoista koska joku 10 litran setti uretaanimaalia on oikeassa paikasta ostettuna edullista joskaan harrastehommissa sitä ei meinaa saada käytettyä yhdessä kesässä. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Hyvä halpa urakka nuppi ??? | SERMAX | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 20.07.2013 13:09 |
| Ostettu Halpa cd tai usb soitin autoon | jampeli | O/M/V Muut | 4 | 21.12.2010 21:32 |
| meinasin maalata vanteet,mikä on kestävä ja hyvä maali? | Von Leka | Chit-Chat | 6 | 01.03.2009 13:05 |
| Hyvä maali ruosteiseen teräkseen ? | pee | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 10.09.2008 15:01 |
| O: Auto halpa ja hyvä =) | raihatsumies | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 24.08.2007 15:06 |