![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
http://www.amc.es/
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ei noita varmana laitettas, jos ei ne kestäs ja en ainakaan kansipajan mieheltä kuullut et ois ollu enemmän vikoja ku orkinellesisäkään. Kansipajalla hitsaa kansia ja oikooo, sekä tekee venatyöt. Hitsaa kyllä alua muutenkin,kun ahtoputkistoo viimeks hitsuutin kasaan ja Pajeroon tuli noi putketkin ku keulaan välärin laitoin. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Eilen tuli vaihdettua perävälitys toiseen missä ei ole kitkaa kiristetty. Siinä samassa tuli huomattua runsasta öljyvuotoa laatikossa takakardaanin ulostulossa, no sit tuli mieleen et auton mukana tuli uusi stefa sinne läpeen. Mut aikani ihmeteltyäni totesin että väärän kokoinen stefa, se on ilmeisesti sopiva pikkulaatikkoon ja siihen kuluvaan kardaaniin, muuten oikean kokoinen mut reikä liian pieni. Tosin paikoilla oli sellainen, eli joku on saanut joskus runnottua kardaanin jollain keinolla siitä läpi, toki hiukan ihmettelin et miksi stefa voi olla noin heikossa hapessa mutta ihmekös tuo jos on lähes viisi milliä liian iso akseli tuupattu läpi.
Eli tästä viisastuneena tiedän että pikku ja isossa laatikossa on eri kardaani. Pienessä boorit pienemmät ja booriosan ulkomitta pienempi. Etu kardaanin osalta en osaa asiaa sanoa, ainakaan vielä. Mistä muualta kuin merkkiliikkeestä kannattaa kysellä laatikon takaulostuloon kardaanille sitä liukuholkkia. Kun sekin näytti olevan jo luvattoman holo (kardaanin peltikaulus kihnaa ulostulon suojapeltikaulukseen). Tamgearsin listoilla ei ainakaan näkynyt, pitänee vielä soittaa ja kysästä. Niin, saako sen holkin vaihdettua ilman koko laatikon irroitusta ja purkua. Eli mahtaako laatikon häntä osan saada irroitettua ilman mitään katastroofia. Näytti että olisi liitos kohta siin mittarin anturista hiukan moottoriin päin. Edelleen saa suositella sitä kelvollista laatikkoöljyä, et kakkonenkin pelaisi liukkaammin. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Se häntä osa irtoaa siististi juuri siitä saumasta. Itsellä askissa on Teboilin EP 75w90 GL4 luokituksen täyssynteettiset öljyt ja itsellä ainakin toimii synkrot kohtuullisesti tuossa 600tkm ajetussa askissa. Itse olen laittnut 4 litraa päälaatikkoon. Vähempikin varmaan riittäisi mutta ei ainakaan pyöri kuivana kun isoa kärryä vetää. Etukardaanin poorit on samat isossa ja pienessä jakiksessa, ainoa poikkeavuus jonka itse huomasin oli juuri tuo takakardaanin pooritus ja kartaanin stefan/liukuholkin koko.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Oletko varma ettei ollut GL5 luokituksella? Se ainakin aiheuttaa tollasia oireita. Mullakin oli aikasemmin Mobilin GX 80w90 öljyt mutta ne menee talvella aika tönköksi joten laitoin nuo tebikan liemet.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ok, kiitos tuosta tiedosta et laatikon hännän saapi ongelmitta irti ja takaisinkin toivon mukaan.
Huomenissa pitää alkaa tiedustelemaan sitä liukuholkkia jostain. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Holkkia ei ilmeisesti saa mistään, näin ainakin Tamgearsilla sanottiin että pitää ite koneistaa. Mitsuliikkeelläkään ei ole tarjota pelkkää holkkia.
Onko joku tehnyt ite holkin tai olisiko jollain mittoja kyseiselle holkille, tai laatikon häntäosaa irtonaisena et sais mitattua holkin ulkomitan ja pituuden ja katsottua onko ihan suora ulkopinnaltaan vai onko jotain olakkeita, sisä mitan saan itekin kardaanin liuusta. Eli kun tietäisi mitat niin vois hankkia matskua valmiiksi niin ei tarvii autoa seisottaa montaa päivää. Ja laatikkohan on se isompi (Canterin). Viimeksi muokannut Micco : 13.08.2013 08:21 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Jos jollain olisi myydä ison laatikon pelkkää häntä osaa niin sekin käy, laakerin kunnolla ei väliä. Koitan sorvailla uuden laakerin, vaihtaa sit koko häntäosan omaan laatikkoon.
Tarjoa YV.llä taikka mikko.heinonen@jippii.fi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rungon korjaukset | Pafo | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 12.08.2015 10:06 |
Valmet 8400 korjaukset... | jyrden | Chit-Chat | 17 | 13.02.2013 00:11 |
Pajeroiden osien sopivuus | Tiikeritapaus | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 26.02.2009 20:26 |
Pajeroiden vaihdelaatikot? 2.3td ja 2.5td | piparix | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 31.01.2007 21:10 |
Veten huollot ja korjaukset.... | Yleiset | 0 | 05.09.2002 23:53 |