![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Näin rakennusinsinöörin roolissaSiistin näköset pukit! Komppaan BJ-40/76:tä. Laitahan vielä varmuuden vuoksi jostain 10mm (3mm vahvat?) leveestä lattaraudasta ristit noiden korkeiden putkien osalle. Riittää varmaan kun laittaa "päimmäisiin" eli noi keskijalat ei kaivannee. Vielä selkeytyksen vuoksi niin ristit siis tosiaa suunnassa niin että kun katsot pukkeja edestäpäin niin näet 2kpl pientä X:ää ja yhden isomman X:n siinä keskellä mikä sulla tulee pulteilla kii. Ei liika varmuus tapa ja kypärä päässä kun ajat ekan kerran ![]() Vielä kun nuo sais saranalla "maahan" kiinni tosta kippauskohdasta jottei lähäre liikkeelle ku tulee iskee etupään maahan mutta joo, jotkut iskunvaimentimet sinne alle eli ne vanhat kumekset niin on varmaan paremmat.. Käytännössä sulla on koko auton kuorma hetken aikaa noilla ensimmäisillä korkeilla putkilla joten ne on syytä ainakin tukea ristiin vaikket muuta tukisikaan. Ja jos vielä niin niihin viimmesiin eli etupäässä oleviin voisi laittaa keskelle poikkiputket kun sinne taas tulee se auton paino kertaa x määrä liikkeen pysäytyksestä tulevaa voimaa niin kun laitat keskelle vaakakapulat niin ei taaskaan pelota niin paljoa ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jaa että tukisi nuo pukit toisiinsakin isolla X:llä? Menee kulkuväylä tukkoon edestä, mutta estäisipä ainakin mahdollista huojumista.
Itse pukkiin en vinoreevoja laittanut, kun onhan tuossa jo itsessään kolmiorakenne tukemassa tuota päädyssä olevaa suorakaidetta. Taas ne pikku äxät jäi päätyihin laittamatta, kun arvelin ettei noin kapea pukki tarvi, vaakatukia niin paljon muutenkin. Mutta voihan noita sitten lisäillä jos tuntuvat huterilta. Autonrenkaat pehmusteena on kyl hyvä idis. Ei irtoa hampaat suusta kun mäsähtää. Tietysti jos raasisi vaneroida myös tuon pohjapuolen, niin pukkia voisi käyttää kummin päin vaan. ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Pukkien päähän tekisin reilun kokoisen topparin, ettei vaan vahingossakaan pyyhkäse alas väärästä päästä.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
No laitahan edes se iso X sitten tuohon keinahdus kohtaan
![]() Tuossa ei ainakaan minun silmiini osu mitään "kolmiorakennetta" joka tukisi tuota rakennetta sivusuunnassa. Pituussuunnassa on varmastikin jäykkä. Korkeat putket vielä nähdäkseni heikommin päin tuohon sivusuuntaan nähden. Eikä se että saat auton päälle vaikka vähän huojuisi mutta on siellä ikävä olla alla ja vääntää mutteria auki pitkällä varrella kun auto huojuu. Tossa rakenteessa ei tällä hetkellä tarvitse niin kauheasti toisen reunan painua maan sisään kun tolpat menee vähän vinoon ja jos ne menee sopivasti vinoon niin painovoima kyllä sitten vaakatasoistaa ne sopivalla vauhdilla. Se siitä ![]() Laitahan kokemuksia kun auto on päällä. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Helepompi ois jo laittaa vanerit tuonne alapuolelle ja kääntää pukit oikeinpäin + jatkaa vähän loppupäästä. Sitten ne reivat vielä ja ois topakka ramppi ilman kippailuja.
![]()
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
tälläne laitettii kaverin kans mun hima pihaan
![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Missä helsingissä olisi auton lastaukseen soveltuva ramppi? | peltone | Chit-Chat | 6 | 31.03.2012 18:35 |
Ostettu Ajosilta saxi nosturi | Killer-Wo | O/M/V Muut | 2 | 31.10.2010 21:29 |
Ajosilta | Urkki | Tekniikka & Jutustelu | 43 | 15.06.2005 10:38 |
ajosilta ? | joker | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 07.06.2005 08:36 |
RTI-ramppi | baxxter | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 02.05.2004 13:26 |