Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.08.2013, 18:11
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
Miten jostain 2cm matosta saa helpoiten siistejä ympyröitä joissa reikä keskellä?
Sopivan kokoisesta putken pätkästä teroitat vain pään, ja lyöt vasaralla kunnolla, niin leikkaa kyllä siistin reiän. Turha yrittää porata! Ja hyvillä peltisaksilla saa kyllä monesti leikattua kumimattoa ihan siististi.

__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.08.2013, 20:17
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Sopivan kokoisesta putken pätkästä teroitat vain pään, ja lyöt vasaralla kunnolla, niin leikkaa kyllä siistin reiän. Turha yrittää porata! Ja hyvillä peltisaksilla saa kyllä monesti leikattua kumimattoa ihan siististi.


Nii ja jos tekee niinku itten tein niin ainesputki 20mm korkea ja halkasijahan saa olla semmonen mikä sinne mahtuu,oisko joku 40mm ulkohalkasija,
10mm pultit ja nylock mutterit.

kumimatto jotain 4-5 mm paksua,
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.08.2013, 20:14
Konttaaja Konttaaja ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.12
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 36
Perusasetus

Tuollanen murikka. Kai tommonen katsastuksessa hyväksytään jos on parista laipasta ja putkestakin hitsattuja hyväksytty, ei kai inssi rupee kinaamaan ainevahvuuden tarkistusreijistä

20+30mm palaset kii hitsattuna, isot viisteet ja kunnon migillä kiinni. Reiät on tolppaporalla tehty, ei jyrsimellä mutta tuntus olevan jako ok, jostakin noi mitat netistä löysin, paksuutta 50mm. Pitäs kohta olla jousi & iskari paketti postissa niin pääsee asenteleenkin vielä.

Mitä muuten, eikös tollaseen vois toteuttaa kartaanikulmaakin parantavaa viistettä, että vastinpinnat ei olis samassa linjassa vaan palikka olis kiilamainen hiukan. Mietin myös kardaanin jatkopalan hankkimista mutta onko se tarpeellinen 2" korotuksen yhteydessä niinkään ?

Ei kellää sattus olemaan pohjapanssari/en piirustuksia lyhyeeseen Vitaraan ? Kanttikoneella taittus helposti 4mm teräslevy tässä kumminkin, josko kai sellasen palasistakin vois hitsailla.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	speiccer.jpg‎
Views:	236
Size:	77,0 Kt
ID:	39408  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.08.2013, 21:07
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Konttaaja Näytä viesti
Tuollanen murikka. Kai tommonen katsastuksessa hyväksytään jos on parista laipasta ja putkestakin hitsattuja hyväksytty, ei kai inssi rupee kinaamaan ainevahvuuden tarkistusreijistä

20+30mm palaset kii hitsattuna, isot viisteet ja kunnon migillä kiinni. Reiät on tolppaporalla tehty, ei jyrsimellä mutta tuntus olevan jako ok, jostakin noi mitat netistä löysin, paksuutta 50mm. Pitäs kohta olla jousi & iskari paketti postissa niin pääsee asenteleenkin vielä.

Mitä muuten, eikös tollaseen vois toteuttaa kartaanikulmaakin parantavaa viistettä, että vastinpinnat ei olis samassa linjassa vaan palikka olis kiilamainen hiukan. Mietin myös kardaanin jatkopalan hankkimista mutta onko se tarpeellinen 2" korotuksen yhteydessä niinkään ?

Ei kellää sattus olemaan pohjapanssari/en piirustuksia lyhyeeseen Vitaraan ? Kanttikoneella taittus helposti 4mm teräslevy tässä kumminkin, josko kai sellasen palasistakin vois hitsailla.
Eipä maha olla katsurilla sanomista ku ei sanonu mullekkaan mitään ku mulla on suikassa se calminin laippa kardaanin ja perän välissä...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.08.2013, 13:50
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Konttaaja Näytä viesti
Mitä muuten, eikös tollaseen vois toteuttaa kartaanikulmaakin parantavaa viistettä, että vastinpinnat ei olis samassa linjassa vaan palikka olis kiilamainen hiukan
nyt ei ymmärrä, täsmennätkö jotenkin
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.08.2013, 13:55
Konttaaja Konttaaja ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.12
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 36
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
nyt ei ymmärrä, täsmennätkö jotenkin

Jo vain.

Guuglella kun haeskelin noiten välikappaleiden kuvia niin muutamassa oli tällanen ratkasu, eli laipat on ei olekkaan samassa linjassa vaan kiilamaisesti, ja mietin että tällä on ehkä haettu jotain muutosta, kierretty perää kardaanikulman parantamiseks tms ?

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.08.2013, 15:39
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Niin, eikös tässä nyt ole kyse etujousien yläpäähän tulevista korokepaloista, eikä suinkaan mistään kardaanin spacereistä, ja vielä vähemmän mistään kardaanikulman korjaavista vatkaavista spacereistä?

Eikös tuolla kiilamaisella muodolla korjata camber kulmaa, joka muuttuu korotuksen seurauksena. Perähän on retkukeulassa ihan rungossa kiinni, joten ei se kardaanikulmiin vaikuta millään tapaa...

Ja samalla kun camber paranee, niin vetonivelen kulmat kasvaa, joten ei ihan mahdottomia varmaan voi korjailla tuolla kiilamaisella korokepalalla.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.08.2013, 15:53
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Niin, eikös tässä nyt ole kyse etujousien yläpäähän tulevista korokepaloista, eikä suinkaan mistään kardaanin spacereistä, ja vielä vähemmän mistään kardaanikulman korjaavista vatkaavista spacereistä?
Sitähän minäkin
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 19 (0 jäsentä and 19 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 13:24 (GMT +2).