Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.07.2013, 16:29
Pekkeri Pekkeri ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 26.07.12
Sijainti: Kuusamo
Viestit: 17
Perusasetus

Neuvoja lähdin tässä kyselemään. Oma kiesi on 410, josta koppa hitsailtu kuntoon ja muutenkin huollettu kaikkea mahdollista. Nyt ois tarjolla Samurai jossa koppa aivan *aska laho. Tekniikka, alusta jne. ok. Miten onnistuisi 410 kopan siirto samurain alustaan ja miten leiman kanssa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.07.2013, 21:05
Winmark Winmark ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 20.07.13
Sijainti: Kaarina
Viestit: 4
Perusasetus

kiitoksia neuvoista/kommenteista!
tätä vähän muistelin ja ajattelin.. tuntuu vaan olevan hankalempaa löytää samuraita tai 413 joka sopis tänhetkiseen budjettiin ja mitä ei tarttis lähtee hakee mistään +400km päästä..
eli toivotaan ettei se oo kauheen huono juttu jos hommaa 410.. ku on niin polttava tarve saada pikku monsteri ja 410 löytyy paremmin kukkaroon sopivia ja kohtalaisen läheltä!!

mitenkä 410 ja 413 tai samurain osat menevät ristiin?
tai siis sopiiko 410 se "parempi" 5-lovinen laatikko tai sopiiko jakolaatikot millään toisiinsa?
eikö 410 ollu jostain autosta joku suht bolt on levyjarru eteen?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.07.2013, 22:43
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Winmark Näytä viesti
kiitoksia neuvoista/kommenteista!
tätä vähän muistelin ja ajattelin.. tuntuu vaan olevan hankalempaa löytää samuraita tai 413 joka sopis tänhetkiseen budjettiin ja mitä ei tarttis lähtee hakee mistään +400km päästä..
eli toivotaan ettei se oo kauheen huono juttu jos hommaa 410.. ku on niin polttava tarve saada pikku monsteri ja 410 löytyy paremmin kukkaroon sopivia ja kohtalaisen läheltä!!

mitenkä 410 ja 413 tai samurain osat menevät ristiin?
tai siis sopiiko 410 se "parempi" 5-lovinen laatikko tai sopiiko jakolaatikot millään toisiinsa?
eikö 410 ollu jostain autosta joku suht bolt on levyjarru eteen?

siis 410 saa myös originaalina levyjarruilla(etu-akseli) kardaaneissa eri laippajako mutta jakikset passaa keskenään, 410 on myös tehty merkki valollisella jakiksella, vm 85 eli se parempi jakis ja vasttaava kuin 413 ja samurai.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.08.2013, 18:08
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Tänään se sattu mullekkin, eli peruuttaessa jakiksen keppi heilu hassusti ja tyynythän siellä on hajalla.
Tekeekö motonetin tarvikekumityynyillä mitään vai onko jotain muuta patenttia olemassa?
Esim prikka, kumisiivu, jakis, kumityyny, runko, kumisiivu, prikka ja pultti koko roskasta läpi.

Viimeksi muokannut GaryRock : 01.08.2013 18:28
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.08.2013, 18:44
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Mulla on noin kaks vuotta ollu jakis kiinni ja kerran murtunu kuskinpuolen kannakerauta (alkuperäinen oli)
Kannakeraudan ja rungon välissä noin sentin kumityyny ja sen lisäks nailontakoa.
Paketti nipussa läpipultilla.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.08.2013, 05:43
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
Tänään se sattu mullekkin, eli peruuttaessa jakiksen keppi heilu hassusti ja tyynythän siellä on hajalla.
Tekeekö motonetin tarvikekumityynyillä mitään vai onko jotain muuta patenttia olemassa?
Esim prikka, kumisiivu, jakis, kumityyny, runko, kumisiivu, prikka ja pultti koko roskasta läpi.

Mä laittelin eilen omasta suzukista jakiksen kiinni, tullu siihen tulokseen jos vähänkin harrastat offia niin ei kannata laittaa niitä kumityynyjä sinne jakiksen kiinnityksen.

sopivaa ainesputkea ja leikkaa siitä semmoset pienet holkit, olikohan 20 mm paksuus ja kumimatosta palaset ylä ja alapuolelle,sitte kiristää. jos mahollista nii porata reikiä pikkusen isommaksi sieltä kiinnityspisteistä ja laittaa m10 pultit ja mutterit.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.08.2013, 17:03
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
Mä laittelin eilen omasta suzukista jakiksen kiinni, tullu siihen tulokseen jos vähänkin harrastat offia niin ei kannata laittaa niitä kumityynyjä sinne jakiksen kiinnityksen.

sopivaa ainesputkea ja leikkaa siitä semmoset pienet holkit, olikohan 20 mm paksuus ja kumimatosta palaset ylä ja alapuolelle,sitte kiristää. jos mahollista nii porata reikiä pikkusen isommaksi sieltä kiinnityspisteistä ja laittaa m10 pultit ja mutterit.
Näin se on tehtävä. Tänään tein maastossa pikakorjauksen vanhasta kairaamalla reiän läpi ja pultti koko roskasta läpi. Tympeetä työstettävää toi kumi ilman kunnon työkaluja.
Miten jostain 2cm matosta saa helpoiten siistejä ympyröitä joissa reikä keskellä?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.08.2013, 18:11
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
Miten jostain 2cm matosta saa helpoiten siistejä ympyröitä joissa reikä keskellä?
Sopivan kokoisesta putken pätkästä teroitat vain pään, ja lyöt vasaralla kunnolla, niin leikkaa kyllä siistin reiän. Turha yrittää porata! Ja hyvillä peltisaksilla saa kyllä monesti leikattua kumimattoa ihan siististi.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.07.2013, 21:11
suzs205:n Avatar
suzs205 suzs205 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.06.11
Sijainti: joensuu
Viestit: 226
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pekkeri Näytä viesti
Neuvoja lähdin tässä kyselemään. Oma kiesi on 410, josta koppa hitsailtu kuntoon ja muutenkin huollettu kaikkea mahdollista. Nyt ois tarjolla Samurai jossa koppa aivan *aska laho. Tekniikka, alusta jne. ok. Miten onnistuisi 410 kopan siirto samurain alustaan ja miten leiman kanssa.
http://www.finlex.fi/data/sdliite/liite/5294.pdf löytyy prosentit, ja tässä http://www.trafi.fi/tieliikenne/vero...amisen_takia_2 minkä verran voi vaihdella ilman uutta veroa
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 7 (0 jäsentä and 7 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 15:52 (GMT +2).