![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Terve! ensimmäinen viesti tälle palstalle.. iski tuossa jokun aika takaperin joku todella paha ![]() ![]() eli osaisko joku kertoa mitä eroa/hyviä/huonoja kyseisillä laitteilla on muuta kuin moottorin koko ja vuosimalli... ![]() eli plussat ja miinukset: -varaosien saatavuus -kestävyys (olen lukenut/kuullut et olis voimansiirrossa tai laatikoissa kestävyyseroja) -"offi osien" saatavuus -onko eroja muutoskatsastaa jos muuntele jotain, esim jos on vuosmalli 83 tai 90 -muunneltavuus jne mikä olis järkevin hankinta JOS vaikka iskee joskus paha rakennus vimma niin ei sitten tarttis heti hommata toista autoo tai joitain... ![]() vastaukset olis varmaan löytynyt jostain viestiviidakosta ja olen varmasti lukenut jotain vastaavaa mut ajattelin pistää tänne! olen todella kiitollinen jos joku osaa kertoa lyhyesti.. mikä kannattais ja mikä ei..
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
-Varaosia saa näihin kaikkiin malleihin yhtä helposti. -tasauspyörästön lukkoja saakin sitten helpommin 413 ja Samurai malleihin. -410:ssä on heikommat vetoakselit ja murrokset. -sj 410 on rumpujarruilla vm 83-85 alkupää,sitten siihen tuli valollinen jakis ja levyjarrut eteen, 85 loppuvuonna 410 muuttuu 413 malliksi, -413/samuraissa on kestävemmät akselit,Ja muutoskatsastus mahdollinen esim L J toyotan akseleille ja pienemmällä työllä isommalle moottorille. - 413/samurai on 5 vaihteinen joten mukavempi ajaa pidempiä siirtymiä.. Että kyllä kannattaa suosiolla hankkia 413 tai samurai jos vaikka rakentelu kärpänen pääsee purasemaan...Bensaahan nämä kaikki vie yhtä paljon.. sj 410 vaihdelaatikossa pakin saa rikottua yllättävän helposti. Ja listahan on loputon jos tätä vielä jatkais, Karu totuus vaan on se että 410 häviää heti jos aletaan vertailemaan näihin ns isoveljiin...
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos haluaa turbolla lisävääntöä, niin muistaakseni -90 tai vanhempiin se onnistuu helpoiten jos meinaa leimata. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Neuvoja lähdin tässä kyselemään. Oma kiesi on 410, josta koppa hitsailtu kuntoon ja muutenkin huollettu kaikkea mahdollista. Nyt ois tarjolla Samurai jossa koppa aivan *aska laho. Tekniikka, alusta jne. ok. Miten onnistuisi 410 kopan siirto samurain alustaan ja miten leiman kanssa.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
kiitoksia neuvoista/kommenteista!
tätä vähän muistelin ja ajattelin.. ![]() ![]() eli toivotaan ettei se oo kauheen huono juttu jos hommaa 410.. ku on niin polttava tarve saada pikku monsteri ja 410 löytyy paremmin kukkaroon sopivia ja kohtalaisen läheltä!! ![]() mitenkä 410 ja 413 tai samurain osat menevät ristiin? tai siis sopiiko 410 se "parempi" 5-lovinen laatikko tai sopiiko jakolaatikot millään toisiinsa? eikö 410 ollu jostain autosta joku suht bolt on levyjarru eteen? |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
siis 410 saa myös originaalina levyjarruilla(etu-akseli) kardaaneissa eri laippajako mutta jakikset passaa keskenään, 410 on myös tehty merkki valollisella jakiksella, vm 85 eli se parempi jakis ja vasttaava kuin 413 ja samurai.
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tänään se sattu mullekkin, eli peruuttaessa jakiksen keppi heilu hassusti ja tyynythän siellä on hajalla.
Tekeekö motonetin tarvikekumityynyillä mitään vai onko jotain muuta patenttia olemassa? Esim prikka, kumisiivu, jakis, kumityyny, runko, kumisiivu, prikka ja pultti koko roskasta läpi. Viimeksi muokannut GaryRock : 01.08.2013 18:28 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on noin kaks vuotta ollu jakis kiinni ja kerran murtunu kuskinpuolen kannakerauta (alkuperäinen oli)
Kannakeraudan ja rungon välissä noin sentin kumityyny ja sen lisäks nailontakoa. Paketti nipussa läpipultilla.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mä laittelin eilen omasta suzukista jakiksen kiinni, tullu siihen tulokseen jos vähänkin harrastat offia niin ei kannata laittaa niitä kumityynyjä sinne jakiksen kiinnityksen. sopivaa ainesputkea ja leikkaa siitä semmoset pienet holkit, olikohan 20 mm paksuus ja kumimatosta palaset ylä ja alapuolelle,sitte kiristää. jos mahollista nii porata reikiä pikkusen isommaksi sieltä kiinnityspisteistä ja laittaa m10 pultit ja mutterit.
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |