Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.07.2013, 20:39
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Tässä kun jo jonkin verran tullut tutuksi tuollainen pienempi MAN, niin sellaistakin voisi vaihtoehdoksi esittää... Budjettiin pitäisi mahtua ja on saatavilla siviili ja sotilasmalleja. Lavalla tuossa on mittaa kolme metriä, että se ei kyllä kauhean pitkä ole, jos sellaista tarvitsee. Koneessa ei myöskään vakiona ole liikaa tehoa, 136 tai 150 hv. Vaan pääsee noillakin, mitä nyt jossain pitkässä soramäessä ja paksussa hangessa ois kaipaillut lisää paukkua. Ahtaa toki voi ja sehän muuttaa tilanteen. Vaihteiston ja jakovaihteiston välissä on myös välikardaani, joten isomman moottori-vaihteistopaketin sovitus ei ole vaikeeta. Eli siis hakumalliksi 8.136, 8.150, 9.136 tai 9.150 FAE. Nuo 9 alkuiset on pidemmällä akselivälillä ja usein jatko-ohjaamolla.
Ai niin, siitä KATista on muistaakseni jotain versioita, joissa leveys 2,9 tms ja sellaistahan ei kilpiin saa. Tai ainakin netissä muistaisin nähneeni tavallista kuorkkileveyttä leveämpiä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.07.2013, 20:47
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Tässä kun jo jonkin verran tullut tutuksi tuollainen pienempi MAN, niin sellaistakin voisi vaihtoehdoksi esittää... Budjettiin pitäisi mahtua ja on saatavilla siviili ja sotilasmalleja. Lavalla tuossa on mittaa kolme metriä, että se ei kyllä kauhean pitkä ole, jos sellaista tarvitsee. Koneessa ei myöskään vakiona ole liikaa tehoa, 136 tai 150 hv. Vaan pääsee noillakin, mitä nyt jossain pitkässä soramäessä ja paksussa hangessa ois kaipaillut lisää paukkua. Ahtaa toki voi ja sehän muuttaa tilanteen. Vaihteiston ja jakovaihteiston välissä on myös välikardaani, joten isomman moottori-vaihteistopaketin sovitus ei ole vaikeeta. Eli siis hakumalliksi 8.136, 8.150, 9.136 tai 9.150 FAE. Nuo 9 alkuiset on pidemmällä akselivälillä ja usein jatko-ohjaamolla.
Ai niin, siitä KATista on muistaakseni jotain versioita, joissa leveys 2,9 tms ja sellaistahan ei kilpiin saa. Tai ainakin netissä muistaisin nähneeni tavallista kuorkkileveyttä leveämpiä.
Kattelinki jo noita pienempiä maneja sopivina peleinä ja mielenkiinnolla seurannu sun projektia.
Useimmat KATit tais olla 2.5m leveitä, ainaki 2 akseliset. Jossain näin kans maininnan noista leveämmistä, mutta oli muistaakseni kolmella tai neljällä akselilla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.07.2013, 23:14
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.333
Perusasetus

Katsoin kirjasta MAN KAT leveyksiä. 2500, 2750, ja 2900 mm. Kapein tuntui olevan yleisin.

Kyseinen kirja on tämä, tilatkaa ihmeesä. Ei paljoa maksa, ja tulee muutamassa päivässä saksasta omaan postilaatikkoon:

http://viewitem.eim.ebay.fi/TYPENKOM...700499080/item

Jos etsii pientä ja sipposta autoa, niin Faun SLT 50..?

http://www.youtube.com/watch?v=jCcW1MW6PTE

Lempinini Elefant, jostain syystä. 3070 mm leveä, moottori 30 litrainen MTU, tai 21 litrainen MWM...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.08.2013, 14:43
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Miten M35A2?
Niitä saisi edukkaasti Euroopasta + Osiakin myy moni firma siellä.

__________________
www.classicjeepparts.com
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.08.2013, 20:54
JuHo^ JuHo^ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.02.09
Sijainti: Kalanti
Viestit: 41
Perusasetus

missä hinnoissa nu vanhat willykset ja sota kuorkit tuolla euroopassa ovat? muutamia kertoja kattellu mut ilmeisesti väärästä paikkaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.08.2013, 21:08
ZAU:n Avatar
ZAU ZAU ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: vaasa
Viestit: 2.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JuHo^ Näytä viesti
missä hinnoissa nu vanhat willykset ja sota kuorkit tuolla euroopassa ovat? muutamia kertoja kattellu mut ilmeisesti väärästä paikkaa.
Jeepit taitaa olla 10t € paremmalla puolen kaikki jos vähän parempaa etsii, Kuormurit 3000-> mallista riippuen.
__________________
Uaz/Gaz/Zil varaosia-> UAZ Osia.

zau(ät)offipalsta.com

Nolnelnol-7181850
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.12.2014, 10:04
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

En ihan ehtiny keväällä hakemaan mitään kikotinta, mutta nyt alkoi taas kiinnostamaan VW LT nelivetosena ku saa niin halvalla.

Se on ilmeisesti osittain sama vehje kuin MAN FAE 8.136. tms?
2.4 kone taitaa olla se paska D24(T/TIC) jossa on hieman ollu ongelmaa reunimmaisten sylinterien öljynsaannissa?

Akseleista googlailin sen verran, että lukot on hepposet ja vetareita menee normi käytössäkin, eli ei kai kannata haaveilla kuskaavansa mitään painavaa maastossa.

Onko mitään erityistä mitä kannattaa tarkistaa tällästä katsoessa, vai hylkäänkö ajatuksen heti.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
o: Maastokuormuri O/M/V Ajoneuvot 6 29.07.2006 18:17
Tunnista maastokuormuri tapsa4x4 Chit-Chat 9 23.08.2005 06:43


Sivu luotu: 03:17 (GMT +2).