Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.07.2013, 17:18
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

[QUOTE=GaryRock;1028285]Manin katti se vaan houkuttaa enemmän, mutta kulutus taitaa olla jotain 40-50L/100km paikkeilla.
QUOTE]

Veisiköhän se kaksiakselinen noin paljon? Vai ajattelitko 6x6 tai 8x8 versiota? Jostain googlettelin, että KAT 1 4x4 DIN kulutus olisi 32,2 l/100 km, 12,7 litran Deutz moottorilla. Eikä noita kulutuksia taideta ihan tyhjänä ilmoittaa. Ainakaan oma pienempi MANni ei kuluta minun ajoissa niin paljon kuin ilmoitettu on.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.07.2013, 18:41
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Entäs se Unimoggi, vaik tämmönen näpsän lyhyt: http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/...ossPrice=false
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.07.2013, 19:10
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Entäs se Unimoggi, vaik tämmönen näpsän lyhyt: http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/...ossPrice=false
Unimog on aavistuksen liian pieni ja aivan liian kallis. Pitemmällä akselivälillä ja hiabilla jos sais alle 10ke kohtuu hyvässä kunnossa olevan, niin sellanen ilman muuta.
Man kat on taas aivan liian iso, mutta halpa. Tajusin tänään videoita katellessa, että sinnehän mahtuis istumaan kevyesti neljä rinnakkain.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.07.2013, 20:16
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
Unimog on aavistuksen liian pieni ja aivan liian kallis. Pitemmällä akselivälillä ja hiabilla jos sais alle 10ke kohtuu hyvässä kunnossa olevan, niin sellanen ilman muuta.
Tollanen: http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/...ossPrice=false Mut budjettia tarttis vaan lisää.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.07.2013, 20:39
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Tässä kun jo jonkin verran tullut tutuksi tuollainen pienempi MAN, niin sellaistakin voisi vaihtoehdoksi esittää... Budjettiin pitäisi mahtua ja on saatavilla siviili ja sotilasmalleja. Lavalla tuossa on mittaa kolme metriä, että se ei kyllä kauhean pitkä ole, jos sellaista tarvitsee. Koneessa ei myöskään vakiona ole liikaa tehoa, 136 tai 150 hv. Vaan pääsee noillakin, mitä nyt jossain pitkässä soramäessä ja paksussa hangessa ois kaipaillut lisää paukkua. Ahtaa toki voi ja sehän muuttaa tilanteen. Vaihteiston ja jakovaihteiston välissä on myös välikardaani, joten isomman moottori-vaihteistopaketin sovitus ei ole vaikeeta. Eli siis hakumalliksi 8.136, 8.150, 9.136 tai 9.150 FAE. Nuo 9 alkuiset on pidemmällä akselivälillä ja usein jatko-ohjaamolla.
Ai niin, siitä KATista on muistaakseni jotain versioita, joissa leveys 2,9 tms ja sellaistahan ei kilpiin saa. Tai ainakin netissä muistaisin nähneeni tavallista kuorkkileveyttä leveämpiä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.07.2013, 20:47
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Tässä kun jo jonkin verran tullut tutuksi tuollainen pienempi MAN, niin sellaistakin voisi vaihtoehdoksi esittää... Budjettiin pitäisi mahtua ja on saatavilla siviili ja sotilasmalleja. Lavalla tuossa on mittaa kolme metriä, että se ei kyllä kauhean pitkä ole, jos sellaista tarvitsee. Koneessa ei myöskään vakiona ole liikaa tehoa, 136 tai 150 hv. Vaan pääsee noillakin, mitä nyt jossain pitkässä soramäessä ja paksussa hangessa ois kaipaillut lisää paukkua. Ahtaa toki voi ja sehän muuttaa tilanteen. Vaihteiston ja jakovaihteiston välissä on myös välikardaani, joten isomman moottori-vaihteistopaketin sovitus ei ole vaikeeta. Eli siis hakumalliksi 8.136, 8.150, 9.136 tai 9.150 FAE. Nuo 9 alkuiset on pidemmällä akselivälillä ja usein jatko-ohjaamolla.
Ai niin, siitä KATista on muistaakseni jotain versioita, joissa leveys 2,9 tms ja sellaistahan ei kilpiin saa. Tai ainakin netissä muistaisin nähneeni tavallista kuorkkileveyttä leveämpiä.
Kattelinki jo noita pienempiä maneja sopivina peleinä ja mielenkiinnolla seurannu sun projektia.
Useimmat KATit tais olla 2.5m leveitä, ainaki 2 akseliset. Jossain näin kans maininnan noista leveämmistä, mutta oli muistaakseni kolmella tai neljällä akselilla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.07.2013, 23:14
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Katsoin kirjasta MAN KAT leveyksiä. 2500, 2750, ja 2900 mm. Kapein tuntui olevan yleisin.

Kyseinen kirja on tämä, tilatkaa ihmeesä. Ei paljoa maksa, ja tulee muutamassa päivässä saksasta omaan postilaatikkoon:

http://viewitem.eim.ebay.fi/TYPENKOM...700499080/item

Jos etsii pientä ja sipposta autoa, niin Faun SLT 50..?

http://www.youtube.com/watch?v=jCcW1MW6PTE

Lempinini Elefant, jostain syystä. 3070 mm leveä, moottori 30 litrainen MTU, tai 21 litrainen MWM...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
o: Maastokuormuri O/M/V Ajoneuvot 6 29.07.2006 18:17
Tunnista maastokuormuri tapsa4x4 Chit-Chat 9 23.08.2005 06:43


Sivu luotu: 07:43 (GMT +2).