![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Sen verta kerkes autoa kattomaan että ruuvasin vaihdekepin irti, ja totesin kepin pellistä prässätyn holin alla olevan jousen olevan ehkä poikki, mutta se ei nyt maailmaa kaada. Sen sijaan, kun tässä tosiaan ei vaihteet pelannu, niin kiinnostuin kun kepin irrotessa, esiin tuli kepin pään, mitä noin 10-12mm alapään pallo ja se "lattarauta" johon tuo pallo menee.....siinä on noin 2x kertaa palloa isompi reikä....koitin ruuvarilla ym venkslata tota siirtäjää aas sun taas ja samat vanhat vajaat vaihteet vaan kytkeytyi. Jotenkin sitten aloin sitä sormea siihen reikään sorkkimaan, ihme. ![]() Ei siellä siirtäjätangon reiässä ollut kun reunat, mutta hemmetti siellä olikin jotain muuta sen tangon päässä ja laatikon kotelon välissä Nimittäin se saamarin puuttuva muoviholkki, jonka sain, auton penkin alle jätetyn makkaratikkua pihdeillä koukuksi muunneltuani ronkittua poies. Tää pikkunen ihan ehjänä säilyny muovinkappale oli estäny mekaanisesti täysin ylärivin vaihteiden päälle menon tottakai, kun esi dsiirtäjän liikkeen ja holkki oli aivan näkymättömissä. Napsautin sen paikalleen ja koitin niin joka ikinen vaihde toimi ![]() Täytyy toivoa että enempää laatikkojumpan tarvetta ei tule, pääsee engine check valoa tappamaan ja aukomaan jarruja ym pikkusta.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Olispa aina vaihdelootan korjauksen noin helppoja
![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#3
|
|||
|
|||
![]() Sano muuta, mää olin jo henkisesti valmistautunut koko lootan irrottamiseen ja kiroamiseen ym. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Pääsispä lotaa aina noin helposti ronkkimaan
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tuolta löytyy ohjetta miten saa vikakoodin boksilta.
http://www.rhinopower.org/diag/cel.html edit kävin kattoos omasta, niin neljänapainen liitin akun etupuolella. Hyppylanka kii ja antoi koodia 12, eli kaikki ok.
__________________
RASOR Viimeksi muokannut Mutis : 30.07.2013 17:34 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kattelin jo aiemmin että pissapojan ja akun välissä jossain oli kumisella hatulla suojattu erikoisempi pienenpieni pistoke jonkun johdon päässä, se on lienee juurikin tuo. Mutta, onko tietoa, että mites katsurit esim katsoo asiaa. Kiinnostaako niitä paljoakaan/paljonko, että palaako moinen valo kun laittaa autoon virrat päälle, ja sammuu kun kone käynnistetään, vai onko se yks hailee palaako lamppu ikinä ? Eli estääkö tommonen yks lamppu, leiman saamisen, vaikka kone antais hyväksyttävät päästötkin vaikka lamppu palaisi? Mustaa teippi,tussia, mitä ![]() Mutta kuten kirjotin, olis se mukava saada nollattua/kuitattua, korjaamalla lampun syttymisen aihettavan oireenkin mutta leima vielä olennaisempi. Pitää kai moiset koodit saada ulos, ja sen mukaan lähteä katteleen. Asiasta toiseen. Onhan täällä vitaran korotusjuttuja mutta kysäsen nyt tässäkin. -Audi 80 takajouset 1986-91, Motonetin nro : 67-5210, ja 30e kappale. -Mersun jouset W124 /4 cyl b&d -1993. Motonetin nro : 67-5198 ja 33e kappale. -Lada takapotkun jouset, Motonetin nro : 67-5160, hinta 36e kpl -Nissan Sunny B11 ´82-86 takaiskari, Motonetin nro 34-2008 ,hintaa 37e kappale. -Opel Vectra A 1988-96, takaiskari,Motonetin nro: 44-3244, hintana 25e kipale. Lisäksi ehkä(?) Sunny N13 takaiskari, Motonetin numeroilla 63-2047 ja 63-2046, hintana 30e kappale, mutta nämä on kai kokoneiset tolpat tai jotain...? Jos näistä pitäs kasata, 40-50mm korotteluun käyvä setti Budjetilla,ja unohdetaan Calminit ja muut heti, niin mikä yhdistelmä ja miksi ? EI haittais, vaikka joku osaisi listata myös muita motonet/biltema jousia ja iskareja jotka sopii Vitaraan, tilausnumeroineen ja vielä parempi jos on joku perustelu. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jos se valo sammuu, kun auton käynnistää, niin sitten ei ole mitään hätää.
Näin sen kuuluukin toimia.
__________________
RASOR |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Noita hain motonetista omaan pätkä vitaraan: Eteen n.1.5 kierros lyhennettynä+käänsin iskarin yläpäät Etujousi MB-C180 W202
Taakse: Std takajousi Audi 80 86-
n.1 kierros lyhennettynä Takaiskunvaimennin Cherry/Sunny
![]() |
![]() |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |