![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Nyt ahdistaa vieläkin enemmän...laitoin katiskan käymään joutokäyntiä ja sitten alle ihmettelemään mistä se öljy tulee. Käydä lotkotti siinä ainakin 1,5 tuntia ja enintään kymmenkunta tippaa muodostui sinä aikana turbiinikotelon alimmaiseen kohtaan. Öljypohjan etupää ja takapää puhtaita ja ihan kuivat, öljysuodatinjalka kuiva (uudet O-renkaat sielläkin) ? WTF-ihmeparaneminenko ??? No sitten uudestaan koeajolle ja sama peli hetken päästä, maailma takana taas sinistä savua täynnään, perässätulija jätti sovinnolla riittävän turvavälin . Kurkistus alle ja vaihteiston pohja ja koko takapää öljyn peitossa ja kamala käry pakoputken poikittaismutkasta johon öljyä valuu ajoviiman viemänä . No sitten takaisin tallille niin uutta vikaa pukkaa; etujarrut molemmin puolin jää laahaamaan oikein kunnolla. Ihan perusnestejarrut siis, ei mitään ABS kikkareellisia. Takajarrut pysyi kylminä, edestä pukkasi savua kun viime metrit joutui vedättämään melkein takapyörät soralla sutien. Öljyä hävinnyt tikun ylämerkistä alamerkkiin ja lenkillä pituutta vain abt. 30 km. Hetken päästä jarrut vapautuu omia aikojaan ja pyörät pyörii taas ihan vapaasti, siis ei johtune satulan männistä tai liukupulteista tämä . Pääsylinteristäkö lähtisi vikaa hakemaan vai sen jälkeen olevasta jakotukista tai mikä se sitten lieneekin, näyttäisi siitä lähtevän sähköjohtokin johonkin, olisiko jarruvalot painekytkimellä ? Ja sitten lisää ahdistusta, valot ei suostu katkaisimesta enää sammumaan, eikun akunkenkä irti niin sammui. Valokatkaisin ei ole alkuperäinen, en jaksanut enää tutkia mitä kytkentöjä siellä on oikein tehty . Nyt alkaa olla sellainen olo, että nopealla asiallisella tarjouksella xxxx€ voisin tuon läjän luovuttaa pois silmistäni, ennen kuin vitutus lakkaa... 1990 mallinen suomiauto kaksilla renkailla, uudehkot syyläri, bensatankki, laturi ja startti, helmat laitettu tosi paksusta suorakulmaputkesta eikä reikiäkään muualla pohjassa, ei abseja, kangaspenkit (nuhruiset...) full time 4WD askilla. Perät, automaatti eikä jakolaatikkokaan ei vuoda. Tarjouksia tulemaan 050-4119773 ennen kuin muutan mieltäni...
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Jarruissa luultavasti keraamiset männät, jotka turvonneet keskeltä ja imeneet jarrunestettä vuosien saatossa sisäänsä. Nyt kun lämpeevät niin turpoavat lisää ja nalkkaavat kiinni sylinterin seiniin, jäähtyessään toimivat taas normaalisti. Korjauksena männät sorviin ja pari kymmenystä pois halkaisijasta, niin taas toimivat vuosia hienosti. Tämä on tyyppivika 80-90-00 lukujen chrysler härveleilssä.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Ja valot jää päälle, jos on saattovalotoiminto, eli sammutit auton ensin ja sitten valot, ne jää päällee reiluksi 30 sekunniks - 60 sekkaa.... Jos sammutat valot ensin ja sitten vasta koneen, ei jää päälle....
Jarrut kuten edellä mainittiin, tai uusit suosiolla ne männät ja kumit....
__________________
Killing time is not murder |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Saattovalotoiminto 90-mallin karvalakissa? Ja niitä jarrumäntiä ja kumeja löytyy sitten mistä, Jamantin nettikaupasta en osannut saada näkyville ? Taitaa vitutus jo hiukka helpottaa, mutta kyllä pikkupullo Jalluakin on kohta nautiskeltu...tarjouksia silti otetaan vastaan
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Taisi olla saattovalot jo vähän aiemminkin jopa.. mutta ainkakin 90- mallista löytyy. Onhan noita ajastimia myyty kotioloihinkin jo ties kuinka montakymmentä vuotta
![]() Yksi asia mikä myös kannattaa jarruissa katsoa männän lisäksi on kääntöpäissä olevat satuloiden liukupinnat. Ne tahtoo ajan myötä kulua kuopalle jonka seurauksena jarru voi jumittaa. Yleensä ensioireena on palojen epätasainen kuluminen (kuten toki jumivassa männässäkin).
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tuossa: http://www.jamant.fi/jarrumantakumit...614-p-660.html tai pelkkää kumisarjaa: http://www.jamant.fi/kumisarja-xjmjc...01-p-1443.html ...
__________________
Killing time is not murder |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostettu Jeepin kampuran asentotunnistin | Jeeep | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 23.07.2012 13:07 |
| Kampuran kiillotuksen merkkejä... | jyrden | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 10.07.2011 10:40 |
| M: Total Guitar-lehtiä hervoton pino ceedeineen | sepi | O/M/V Muut | 0 | 26.04.2007 13:38 |
| Eri automerkkien Recall | MakeMyD | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 13.09.2005 10:29 |