Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.07.2013, 10:18
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Eli ilmeisesti tässä ollaan akseleita vaihtamassa eikä vain periä... Onhan sitä SJ:hin leimailtu hiluxin ja lj:n akseleita, mutta lain puitteissa se ei onnistu 410:iin, koska siinä on liian kapeat akselit vakiona, joten periaatteessa vaihto onnistuu vain samuraihin lakipykälien mukaan. Mitsulla ei ole olemassa jäykkää etuakselia ollenkaan, joten se on muutenkin pois suljettu vaihtoehto. SJ413:sta akselit on saman levyiset kuin 410:ssä, mutta kestävämpää tekoa, ja menevät bolt on tyylillä 410:iin. Samurain akselit noin 80mm leveämmät, ja samaa lujuutta kuin 413:sta akselit, mutta näihin kahteen kyllä saa ameriikan murrosta ja vetaria, joilla kestää kyllä 33 renkaita pyöritellä.

__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.07.2013, 18:26
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Mites joku daihatsu? Paljos siinä on akseleiden leveys? Osiahan niihin ei löydy mistään, mutta noin muuten saattasivat olla kestävämmät ku susukin omat. Ja lehtialustasta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.07.2013, 18:37
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Eikös tässä olisi aika kovat raudat alle?
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=112832

Itse rakentelin joskus tälläisen akselin taakse, etunen jäi tekemättä. Aihioksi vaihtui samurai, niin alle meni tojotan akselin täysleveinä.

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=65896
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.07.2013, 20:17
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Eli ilmeisesti tässä ollaan akseleita vaihtamassa eikä vain periä... Onhan sitä SJ:hin leimailtu hiluxin ja lj:n akseleita, mutta lain puitteissa se ei onnistu 410:iin, koska siinä on liian kapeat akselit vakiona, joten periaatteessa vaihto onnistuu vain samuraihin lakipykälien mukaan. Mitsulla ei ole olemassa jäykkää etuakselia ollenkaan, joten se on muutenkin pois suljettu vaihtoehto. SJ413:sta akselit on saman levyiset kuin 410:ssä, mutta kestävämpää tekoa, ja menevät bolt on tyylillä 410:iin. Samurain akselit noin 80mm leveämmät, ja samaa lujuutta kuin 413:sta akselit, mutta näihin kahteen kyllä saa ameriikan murrosta ja vetaria, joilla kestää kyllä 33 renkaita pyöritellä.
Kyllähän mitsultakin löytyy jäykkä etuakseli,ei vaan ole ihan kauheen yleisiä nuo Mitsubishi Jeepit joista moinen löytyy. Ja itse lähtisin kaventamaan toyon akseleita alle,niihin kuitenkin osien saanti on todella helppoa ja kestävät suskan alla varmasti.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mistä rj:hin paremmat välit?? OffBeast Tekniikka & Jutustelu 2 13.05.2010 17:55
Mistä jarruosia bj:hin ¤Offi-Osku¤ Tekniikka & Jutustelu 17 04.12.2009 22:59
spoa sj:hin HELLE Tekniikka & Jutustelu 6 11.08.2007 22:02
mistä bj:hin välityksiä upi7 Tekniikka & Jutustelu 4 10.11.2005 14:37
O:Suzuki SJ 413 perät Racingrabbit O/M/V Muut 0 02.02.2005 12:37


Sivu luotu: 23:22 (GMT +2).