Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Mistä järeämmät perät sj.hin (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=112926)

tume_81 21.07.2013 08:04

Mistä järeämmät perät sj.hin
 
Tarkoitus talven aikana askarrella sj 410 suikkaan järeämmät perät.
Syy perien vaihtoon isompi kone 1.6 ja 33 renkaat.
Nyt mietinkin, että minkä vehkeen periä alkaisin metsästää ?
Eli mahdollisimman kapea, että ei joutuisi kaventamaan ja tarkoitus käyttää ainakin aluksi suikan korotavia lehtijousia mitkä ovat jo valmiina autossa.
Olisko joku toyota tai mitsu sopiva luovuttaja ?

Palex 21.07.2013 10:18

Eli ilmeisesti tässä ollaan akseleita vaihtamassa eikä vain periä...:rolleyes: Onhan sitä SJ:hin leimailtu hiluxin ja lj:n akseleita, mutta lain puitteissa se ei onnistu 410:iin, koska siinä on liian kapeat akselit vakiona, joten periaatteessa vaihto onnistuu vain samuraihin lakipykälien mukaan. Mitsulla ei ole olemassa jäykkää etuakselia ollenkaan, joten se on muutenkin pois suljettu vaihtoehto. SJ413:sta akselit on saman levyiset kuin 410:ssä, mutta kestävämpää tekoa, ja menevät bolt on tyylillä 410:iin. Samurain akselit noin 80mm leveämmät, ja samaa lujuutta kuin 413:sta akselit, mutta näihin kahteen kyllä saa ameriikan murrosta ja vetaria, joilla kestää kyllä 33 renkaita pyöritellä.

Viipo 21.07.2013 18:26

Mites joku daihatsu? Paljos siinä on akseleiden leveys? Osiahan niihin ei löydy mistään, mutta noin muuten saattasivat olla kestävämmät ku susukin omat. Ja lehtialustasta.

HRD 21.07.2013 18:37

Eikös tässä olisi aika kovat raudat alle? :D
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=112832

Itse rakentelin joskus tälläisen akselin taakse, etunen jäi tekemättä. Aihioksi vaihtui samurai, niin alle meni tojotan akselin täysleveinä.

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=65896

GaryRock 21.07.2013 19:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tume_81 (Viesti 1025444)
Tarkoitus talven aikana askarrella sj 410 suikkaan järeämmät perät.
Syy perien vaihtoon isompi kone 1.6 ja 33 renkaat.
Nyt mietinkin, että minkä vehkeen periä alkaisin metsästää ?
Eli mahdollisimman kapea, että ei joutuisi kaventamaan ja tarkoitus käyttää ainakin aluksi suikan korotavia lehtijousia mitkä ovat jo valmiina autossa.
Olisko joku toyota tai mitsu sopiva luovuttaja ?

Itellä sama homma edessä heti ku löydän samuraihin sopivat akselit sopivaan hintaan. Eli multa vois jäädä talvella yli samurain akselit ja ne on kai hieman tukevampaa tekoa kuin SJ413:n akselit, ainaki akselimassat on enemmän siinä.

Nuhapumppu 21.07.2013 20:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Palex (Viesti 1025472)
Eli ilmeisesti tässä ollaan akseleita vaihtamassa eikä vain periä...:rolleyes: Onhan sitä SJ:hin leimailtu hiluxin ja lj:n akseleita, mutta lain puitteissa se ei onnistu 410:iin, koska siinä on liian kapeat akselit vakiona, joten periaatteessa vaihto onnistuu vain samuraihin lakipykälien mukaan. Mitsulla ei ole olemassa jäykkää etuakselia ollenkaan, joten se on muutenkin pois suljettu vaihtoehto. SJ413:sta akselit on saman levyiset kuin 410:ssä, mutta kestävämpää tekoa, ja menevät bolt on tyylillä 410:iin. Samurain akselit noin 80mm leveämmät, ja samaa lujuutta kuin 413:sta akselit, mutta näihin kahteen kyllä saa ameriikan murrosta ja vetaria, joilla kestää kyllä 33 renkaita pyöritellä.

Kyllähän mitsultakin löytyy jäykkä etuakseli,ei vaan ole ihan kauheen yleisiä nuo Mitsubishi Jeepit joista moinen löytyy. Ja itse lähtisin kaventamaan toyon akseleita alle,niihin kuitenkin osien saanti on todella helppoa ja kestävät suskan alla varmasti.

tume_81 22.07.2013 14:44

Tämä kyseinen auto johon akselit vaihtuu ei ole tieliikennekäytössä.
Eli varmaankin siten LJ / Hilux akseleiden metsästystä pitää harjoittaa.
Onko noissa LJ / Hilux akseleissa keskenään leveydessä tai välityksessä jotain eroja esim. eri vuosimalleissa ?
Varmaankin vaihdan akselit täydellisinä jarruja myöten niin saa siihenkin puoleen vähän voimaa lisää.

bluevan 22.07.2013 14:58

Hilux ln46 = 4.88
hilux ln65 = 4.56
LJ70 = 4.88 ja edessä highpinion

Jos eteen laittaa hiluxin akselin niin lehtijousia joutuu levittämään (jos siis vankkurijousille jää) .
Läjän akselilla ei vissiin joudu.

Pikkusen puuhaa tulee hiluxin ohjausvarsilla ,läjän akselilla muistaakseni helpommalla. (korjatkaa kuka läjän akselin laittanut)

Taakse liki sama kumman pistää,hiluxin akselit ainakin halvempia olleet.

Jotain kuvia ja tarinaa http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=79010

sisua45 22.07.2013 15:21

Mikä tuo toyotan 4.88 välitys on kolmen desimaalin (tai useamman) tarkkuudella?

Ettei se vaan ole sama kuin mitsun 4.875.

Maastossa ei pieni heitto haittaa, joten pajeron taka-akseli käy hilun/läjän etuakselin kanssa kimppaan. Mitsun taka-akselissa on yleensä kitkalukko, ja ovat toyotan akseleita halvempia.

GaryRock 22.07.2013 21:18

Eikös ensimmäisistä 4runnerista saa akselit myös? Muistaakseni siinä on 8" jäykät edessä ja takana.

edit.. saahan siitä, jos sellaisia jostain suomesta löytää, koska sama kuin hilux :D

MiKo 23.07.2013 12:21

Mites Bj 75 akselit.. Lukot valmiina ja leveys hiluxin luokkaa(?).. Ei sillä että oma lehmä ojassa..

GaryRock 24.07.2013 10:08

Miten olis nissanin akselit, onko niitä joku pistäny?

Rangen akselit houkuttais itseä, mutta samalla kannattais pistää vieterit ja siihen ei aika ihan vielä riitä.


Sivu luotu: 10:40 (GMT +2).