![]() |
Mistä järeämmät perät sj.hin
Tarkoitus talven aikana askarrella sj 410 suikkaan järeämmät perät.
Syy perien vaihtoon isompi kone 1.6 ja 33 renkaat. Nyt mietinkin, että minkä vehkeen periä alkaisin metsästää ? Eli mahdollisimman kapea, että ei joutuisi kaventamaan ja tarkoitus käyttää ainakin aluksi suikan korotavia lehtijousia mitkä ovat jo valmiina autossa. Olisko joku toyota tai mitsu sopiva luovuttaja ? |
Eli ilmeisesti tässä ollaan akseleita vaihtamassa eikä vain periä...:rolleyes: Onhan sitä SJ:hin leimailtu hiluxin ja lj:n akseleita, mutta lain puitteissa se ei onnistu 410:iin, koska siinä on liian kapeat akselit vakiona, joten periaatteessa vaihto onnistuu vain samuraihin lakipykälien mukaan. Mitsulla ei ole olemassa jäykkää etuakselia ollenkaan, joten se on muutenkin pois suljettu vaihtoehto. SJ413:sta akselit on saman levyiset kuin 410:ssä, mutta kestävämpää tekoa, ja menevät bolt on tyylillä 410:iin. Samurain akselit noin 80mm leveämmät, ja samaa lujuutta kuin 413:sta akselit, mutta näihin kahteen kyllä saa ameriikan murrosta ja vetaria, joilla kestää kyllä 33 renkaita pyöritellä.
|
Mites joku daihatsu? Paljos siinä on akseleiden leveys? Osiahan niihin ei löydy mistään, mutta noin muuten saattasivat olla kestävämmät ku susukin omat. Ja lehtialustasta.
|
Eikös tässä olisi aika kovat raudat alle? :D
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=112832 Itse rakentelin joskus tälläisen akselin taakse, etunen jäi tekemättä. Aihioksi vaihtui samurai, niin alle meni tojotan akselin täysleveinä. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=65896 |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Tämä kyseinen auto johon akselit vaihtuu ei ole tieliikennekäytössä.
Eli varmaankin siten LJ / Hilux akseleiden metsästystä pitää harjoittaa. Onko noissa LJ / Hilux akseleissa keskenään leveydessä tai välityksessä jotain eroja esim. eri vuosimalleissa ? Varmaankin vaihdan akselit täydellisinä jarruja myöten niin saa siihenkin puoleen vähän voimaa lisää. |
Hilux ln46 = 4.88
hilux ln65 = 4.56 LJ70 = 4.88 ja edessä highpinion Jos eteen laittaa hiluxin akselin niin lehtijousia joutuu levittämään (jos siis vankkurijousille jää) . Läjän akselilla ei vissiin joudu. Pikkusen puuhaa tulee hiluxin ohjausvarsilla ,läjän akselilla muistaakseni helpommalla. (korjatkaa kuka läjän akselin laittanut) Taakse liki sama kumman pistää,hiluxin akselit ainakin halvempia olleet. Jotain kuvia ja tarinaa http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=79010 |
Mikä tuo toyotan 4.88 välitys on kolmen desimaalin (tai useamman) tarkkuudella?
Ettei se vaan ole sama kuin mitsun 4.875. Maastossa ei pieni heitto haittaa, joten pajeron taka-akseli käy hilun/läjän etuakselin kanssa kimppaan. Mitsun taka-akselissa on yleensä kitkalukko, ja ovat toyotan akseleita halvempia. |
Eikös ensimmäisistä 4runnerista saa akselit myös? Muistaakseni siinä on 8" jäykät edessä ja takana.
edit.. saahan siitä, jos sellaisia jostain suomesta löytää, koska sama kuin hilux :D |
Mites Bj 75 akselit.. Lukot valmiina ja leveys hiluxin luokkaa(?).. Ei sillä että oma lehmä ojassa..
|
Miten olis nissanin akselit, onko niitä joku pistäny?
Rangen akselit houkuttais itseä, mutta samalla kannattais pistää vieterit ja siihen ei aika ihan vielä riitä. |
Sivu luotu: 10:40 (GMT +2). |