![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Mitä nelivedon lukkojärjestelyihin tulee, niin en ole perehtynyt nelivedon eri variaatiohin kovin syvällisesti. City"maastureille" tyypillinen yksi rengas vetää edestä ja yksi takaa ei mulle riitä. Mutta varmaan on monenlaisia nelivetoja. Minulla ei sinänsä ole mitään muita lava-autoja vastaan, tunnen vaan niitä ja niiden tekniikkaa vielä vähemmän kuin Hiluxia. Yksi Hiluxissa hyvänä näkemäni asia on se, että koska hiluxeja tod näk on huomattavasti enemmän kuin monia muita lava-autoja, on myös korjauspaikkoja ja varaosia samassa suhteessa enemmän. Mutta en siis ole sulkenut muitakaan merkkejä lopullisesti pois.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Vielä tuosta Isuzusta. Olen saanut käsityksen, että Isuzun kauppa on hyvin käyny, paljon niitä katukuvassa näkyy -> en sen perusteella ostoa epäröisi. Tietysti nämä on makuasioita, mutta ne lukuisten testien hyvät arvostelut ja tyytyväiset omistajat kannattaa huomioida. Esim. Mitsun L-200 tai Nissanin Navara on paljon harvemmin katukuvassa nähtyjä laitteita. Mutta päätöshän on sinun, vaihtoehtoja tarjosin kun niitä kaipasit
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Joo, kyllä muitakin autoja edelleen harkitaan.
Hiluxin 2,5- litraisia koneita näyttää olevan eri tehoisia: 102hv, 120hv, ja 144hv. Jos valinnanvaraa on, tekisi tietysti mieli ottaa se 144-heppainen. Mutta pärjääkö noilla heikommilla peruskäytössä? Entä esim venettä vetäessä? Ja onko noissa koneissa muuten isoja eroja esimerkiksi rakenteen, kestävyyden, varaosien saatavuuden tms suhteen? edit: ja näkeekö vuosimallista suoraan millä teholla kone on? Viimeksi muokannut Hemingway : 23.07.2013 09:40 |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Hetken harkitsin Nissania mutta palasin lähtöruutuun eli Hiluxia ostamaan, todennäköisesti ulkomailta. Näistä uudempien Hiluxien moottoreista kyselisin edelleen. Tietääkö kukaan?
Eli aika monessa ulkomaan ulkomaisessa vaihtoehdossa on koneena 3-litrainen ja vaihteistona automaatti. En ole erityisesti sellaista hakenut, mutta niitä näyttää olevan tarjolla. Kysymys 1: Onko 3L koneesta+automaattilootasta muuta haittaa kuin korkeampi ostohinta + isompi kulutus? Vikaherkkyys, huoltokustannukset, vaikuttaako paljon maasto-ominaisuuksiin tiukassa paikassa? Voiko esim etupäähän asentaa lisälukkoa? Kysymys 2: Entä sitten 2,5l koneet eri tehoilla ja manuaalilaatikolla, onko isoa merkitystä esim kestävyyteen millä koneella auton ottaa. |
|
#6
|
|||
|
|||
Jotakin
06 tais olla ainakin huohottimen jäätymis ongelmaa mutta jos eristetty ei ongelmaa tais olla 120 heppanen..itsellä 2010 vm.hiluksi joka on 144hp.olen ollut tyytyväinen ainakin ensimmäisen 100000km.jälkeen
kannattaahan sitä käydä koe ajamassa eri tehoisia ennen kuin päättää minkä ottaa kallistuisin kuitenkin 144
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Meneekö nämä 2,5- litraisen tehot vuosimallin tai vastaavan mukaan? Vai onko jonain valmistusvuonna voinut valita millä hevosilla 2,5- litraisen ottaa?
|
![]() |
| Luokat |
| double cab, hankinta, hilux, toyota |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostettu Maasturi aloittelijalle | Hepsu | O/M/V Ajoneuvot | 18 | 19.03.2013 09:12 |
| Helppiä aloittelijalle... | TROOPER | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 13.10.2007 19:34 |
| Aloittelijalle vinkkejä | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 16.08.2007 21:20 | |
| Rengastietoa aloittelijalle | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 07.09.2006 11:43 | |
| maasturi aloittelijalle | timo.l | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 11.12.2005 15:11 |