![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Se lotkotus tulee yleisimmin kasvaneesta kytkinakselin päittäisvälyksestä. Kuuluu lähes kaikissa paljon ajetuissa maasturin askeissa.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
kaveri hommasi laakerit ainakin paikallisesta laakerikeskuksesta. Vei vain laakerit malliksi ja muistaakseni yhden laakerin joutuivat tilaamaan. Säästöä tuli pelkistä laakereista yli puolet.
Toyotan parikymmentä vuotta kestänyt monopoli tiettyihin yleisosiin on kuitenkin loppunut muutama vuosi sitten, kun ennen jotain osaa hakemassa tarvike liikkeestä. luki osan kohdalla "vain toyota", eli ei myyty muualle. Itsellä alkavaa jakolaatikkoremonttia varten tilaan paketin lontoosta. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Monenlaisia laakereita samoilla mitoilla.Lainaus:
Siis esim. minun nimimerkin BJ-40:iin löytyy olka-akselin (siis ne laakerit, minkä varassa eturengas kääntyy) mitojen- ja laakeri tyypin mukaan useampi vaihtoehto; ja tuo "halvin" on myös kaikkein vaarallisin alapuolella; kestää aksiaalista kuormaa murto-osan alkuperäisestä ;siis sitä, mitä tulee loivaan kaarteeseen ajettuna -> katso, että laakeri rullia/kuulia on sama määrä ja muutenkin "saman lainen" |
#4
|
|||
|
|||
![]()
juu, sen takia hyö haluavatkin ko. laakerit tiskille, jotta tulee varmasti oikeat tilalle. Vastuu heilläkin.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Itse en ole viimme vuosina päässyt ostamaan, muuten kuin omalla nimellä.Lainaus:
Ja edelleenkin korostan sitä, että mitoiltaan sopiva, oikean tyyppinen laakeri, ei ole välttämättä vastaaville aksiaali- ja säteittäisille voimille vastaava. Mutta niin moni asia on muuttunut viimmeisen 10v aikana, että tuokin voisi kuulua siihen ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
X2
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tuli huomattua aikanaan HJ:ssa, kun piti säästää 10e laakereiden hinnassa: rullat pirstoutuivat murusiksi murroksen vassun sekaan. Mukavan piikikästä oli se vassu sen jälkeen tönkiä pihalle ja vaihtaa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
patrollin laatikon laakerointi. | smgt | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.04.2012 19:37 |
2H koneen laakerointi | HJ60_Jussi | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 03.02.2011 17:07 |
Suzukin vaihdelaatikon laakerointi? | Hartzaq | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 14.05.2009 11:33 |
Perän laakerointi ja säätö!? | Puhveli | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 03.03.2009 07:07 |
vaihdelaatikon laakerointi kyssäri | natoli | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 07.11.2008 11:54 |