![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Edelleenkin mitä olisi auttanut katsastus...
Lainaus:
Tuosta uutisesta ei tarkempaa tietoa; mutta olettaisin että bongannut jostain saman tyyppisen prätkän, pistänyt siitä runkonumeron omaansa ja kopioinut sitten kilven itselleen: siis ei tarvi pelätä jäämistä kiinni vakuutuksen puutteesta (jos jatkuva vakuutus identiteettivarkauden kohteeksi joutuneessa nopossa) Tuota runkonumeroiden kopiointia harrastetaan myös muualla, kuin moottoripyörissä, samaten rekisterikilpien kanssa pelaamista..... Ja nuo "marginaaliryhmät", siis täysikokoiset/tehoiset moottoripyörät, mitkä on ala-arvoisessa liikennekunnossa jarrujen ja hallintalaitteiden suhteen: onneksi aika pieni ryhmä, ja he tietävät, että käy Köpelösti, jos lähtee kolistelemaan isompien kanssa, esim. mopoautot? Tokihan tuommmoinen Litraisella koneella oleva pyörä aiheuttaa pahoja vahinkoja törmätessä esim. maasturin keulaan, Mutta Jos prätkäjannu ei tule tuulilasista sisään, niin n. 250 km/h kohtaamisnopeus ei maasturissa vielä välttämättä aiheuta kuin hiertymiä, mustelmia ja revähdyksiä, mutta motoristi lähtee kuin ..... Mutta JOS moottoripyörät joutuvat vuosikatsastuksiin, niin millä opilla moottorikelkat välttävät sen! Jos halutaan kommentoida/ottaa oppia huviveneistä: venepuolella on harrastepohjalla toimiva katsastus organisaatio; vapaaehtoinen, ainakin osaksi, (määrättyihin satamiin et saa laituripaikkaa, jos ei katsastettu vene) Ja siinä käydään läpi vene läpi "yhteisymmärryksessä", ja turvavarusteet ovat katsastuksessa kunnossa 1:1, hallintalaitteet ja rakenteellinen turvallisuus lähes yhtähyvin. ja huviveneitä katsastetaan 4 eri luokkaan, sen suunnitellun käyttöalueen mukaan. Ja VAKUUTUSyhtiöt antaa katsastusalennuksen vakuutusmaksusta, joka voi olla huomattavan suuri euromääräisesti. Ja sitten se, että VAIN veneilyseuran venerekisteriin merkityt (katsastetut) veneet voi käyttää SUOMEN lipun sijaan pursiseuran lippua, siis sitä, missä on sinisen keskellä valkoinen risti, ja pursiseuran tunnus lipputangon puoleisessa yläkulmassa, ja tuo pursiseuran lippu käy sitten jenkkilässä ja ausseissa samalla lailla kuin siniristilippu.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja en vastusta kelkkojenkaan katsastusta jos se jollakin tasolla järkevällä vaivalla onnistuu. Sitä kun on vaan huono ajaa konttorille. Omat ainakin menisi läpi.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta kyllä konttorilla oikeen kaksi inssiä kovasti tiiraili pärrää, kulutusosia ja renkaiden kuntoa. Laittoivat minut myös todistamaan että kaikki valot ja vilkut toimii. Evät itse halunneet kivuta pyörän selkään ja polkea käyntiin, pärrässä ei ole siis akkua jolla valoja käyttää. Tuli jopa sanomista kun takavilkussa oli kosketushäikkää hapettuneen polttimokannan takia (välillä toimi välillä ei). Renkaiden ei tartte olla samalla rofiililla juu mutta jos on kahdet erikokoiset vanteet pyörään niin on niiden pakko olla otteessakin jos niitä mielii käyttää eikö vain? Tuo oli minulle uutta että NOT FOR ROAD USE renkaita saa käyttää julkisilla teillä. e-merkistä ei hajuakaan, toi tapahtu ku olin 16v siitä on jo aikaa... Lainaus:
Noh rahastusta se kelkkojenkin katsastus olisi. Kohta joutuu luvat lukemaan että saa omistaa työkalujakin. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No joo...
Kyllähän työkalutkin pitää katsastaa, suojavarusteet pitää katsastaa, samoiten erilaiset tarkistusmittaukset joutuu suorittamaan... Ei tuohon mopo/moottoripyörä/moottorikelkka kannata sekoittaa varsinaisia katsastuskonttoreita, vaan tehköön se sama instanssi, joka suorittaa muitakin tarkastuksia. TUKES ym. Tarkastukset olisivat (katsastukset) pistokokeellisia näissä telaveto ja kaksipyörä peleissä. Vaikka tien päällä, kotona... Saisivathan ammattinsa menettäneet TV lupa tarkastajatkin taas kivan homman.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mä olen aikojen saatossa rakentanut kaksi Amerikanjaavaa. Niistä toinen oli toooosi pitkäkeulainen. Kummatkin pyörät olivat rakenneltu sen verran, että ne piti muutoskatsastaa. Moottoripyörien muutoskatsastuksesta mulle jäi vähän sellainen olo, että se on kyllä tarpeellista runkomuutoksissa ja sellaisissa asioissa mitkä heikentävät liikenneturvallisuutta.
Mikäli moottoripyörien vuosikatsastus astuu voimaan, niin millä keinolla katsastusasemat ne kaikki hoitavat? Sitten mietityttää vielä sellainen asia, että kuinka paljon jää näitä viritettyjä pyöriä katsastamatta, ku joku ei halua virityksiään poistaa katsastuksen ajaksi. Tuleeko tulevaisuudessa lehtien otsikoihin lisääntyvässä määrin otsikoita tähän tyyliin:" Taas moottoripyöräilijä pakeni poliisia. Poliisi arvioi nopeudeksi 250km/h. Kuoli paetessa poliisia. Pyörä oli katsastamaton". Näin entisenä motoristina kannatan kyllä tavallaan vuosikatsastusta, kunhan katsastuksen hinta olisi järkevä. Kuitenkin uskon että ilmankin moottoripyörien katsastusta liikenneonnettomuudet eivät vähene, vaikka naapureiden vihaamasta amerikkalaisesta helvetinkoneesta ottaisi suorat putket pois ja vaihtaisi ne johonkin homomaisiin papattajiin ![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vuoden turhake. | Bruno | Chit-Chat | 26 | 10.12.2007 10:54 |
M: hj:n vakio alusta! mitsu L200 vakio alusta + | ALPO | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 07.02.2007 10:38 |
Vuoden moottoriurheilija | h-a-r-z-a | Chit-Chat | 51 | 01.12.2005 21:47 |
K:Ensi vuoden säännöt? | 4wdass | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 21.08.2004 18:57 |
Hands free pakolliseksi vuoden 2003 alusta | bono | This And That | 13 | 14.03.2003 20:41 |