![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Nokka ja virranjakaja pyörivät puolta hitaammin kuin kampiakseli. Eli jos kone käy 1000rpm niin nokka ja jakaja pyörivät 500rpm.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
KK laakeritkin oli ok. Pitäskö kattoa kuinka kauan kestää eli ajaa vika ulos? Ideat alkaa loppumaan. Öljypumpun kannen tasohionta seuraavaks.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? Viimeksi muokannut 88 : 07.07.2013 12:55 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jiihaa! Vika paikallistettu. Nokka-akselin etummainen laakeri oli lähteny pois paikaltaan.
Koitin työtötankojen reiistä tiirailla mutta sieltä käsin en nähny vikaa. Öljypohjaa kun aloin paikalleen laittamaan niin tuli mieleen ai niin ne nokkalaakerit ja konetta pyörittämään siellä se möllötti nokka-akselin ympärillä niin kun pitääkin mut pari senttiä liian takana.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Uusia osia asenneltu. Nokkalaakeri, nokka-akseliks tuli Typhoon hurricane, uudet nostajat, Cloyesin rullajakopää kolme kiilauraisella kampuran rattaalla jolla lisäsin nokan ennakkoa kaks astetta jos vaikka sais alhaalle vääntöä sekä keinuvipuakselin shimmilevyt.
Kylmillä öljyillä akkukoneella alle 400rpm öpumpun akselia kun pyöritti niin paineet nousi kahteen kiloon. Käy ja kukkuu mutta unohdin että ohjauksessa oli jotain häikkää. Simpukka irti ja osiks. Sektoriakselista hammas poikki.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ajoithan nokan sitten sisään ohjeen mukaan?
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
On toimittu ohjeen mukaan ja preloaditkin meni kohdalleen.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on ohjauskin kunnossa. Porvoosta löytyi käytetty Aspenin simpukka jonka purin ja porailin apusylkkyä varten. Poraus piti tehdä erilailla kun vanhassa koska simpukka oli valultaan hiukan erilainen. Uuden pumpun tilasin UsPartsista ja Bluevanilta sain hihnapyörän lainaksi...vissiin?? Intoo piukassa asentamaan ja ilmailemaan.
Samalla huomasin että Rangen tehostetun simpukan sektovarsi sopii heittämällä tohon Aspenin simpukkaan ja on noin neljä senttiä pidempi ja tulee hiukan alemmas jolloin saan ohjausvarren melko vaakaan. Panhardin korvat joutuu muuttamaan jos töyssyohjausta. Pyörät kääntyy nyt vähän enemmän ja liikkeen rajoittaa lisäsylkky eikä simpukka niin kun aikasemmmin. Tallinlattialla tuntu hyvältä ja sitte testaamaan. Kymmenen metriä pääsin ja tehostus loppui. Ajattelin että poraukset on päin honkia eli seinämävahvuus jääny liian pieneks jostain ja paineenalaisena sitte puhjennut. Simpukka irti ja muttereiks ja mitään vikaa ei löydy. Tulen siihen tulokseen että kasatessa tapahtui joku käpäys ja siks lakkas tehostamasta. Kasasin uudestaan ja ei mitään vikaa. koeajelunkin sain suoritettua.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kompura? | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 36 | 05.08.2013 09:20 |
Myyty KOMPURA | turaaja | O/M/V Muut | 1 | 05.01.2012 20:55 |
Myyty Kompura | H_Nietu | O/M/V Muut | 7 | 21.11.2009 18:58 |
Myydään Kompura | Von Leka | O/M/V Muut | 8 | 23.01.2009 16:42 |
O: Kompura | Repro | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 11.07.2007 18:55 |