![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mites toi napalukko akseli 6 pulttisena on toteutettu?
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Onko pakko alkaa vanhasta paskasta?
Siis käsittääkseni 01- luokan kärryn voi tehdä täysin uudenkin? vai mikä estää?
Siis tuo "rakennuskielto", mikä tuli joskus 10v sitten, käsittelee etupäässä vetoaisaa? Ja tehdastekoisella aisalla onnistuu, toki ainakin vielä muutama vuosi sitten sai tehdä aisankin, mutta aisa/runko piti tehdä pilkulleen oikein (onnistuisi, mutta vaatii minultakin ajantasaiset "ohjeet", sillä siellä oli täysin "mielivaltaisija" juttuja, mitkä ei oikeasti ainakaan lisää turvallisuutta/lujuutta ![]() Ja sitä, että eihän ole asuntovaunu, kannattaa varoa, joku EI yöpymiseen tarkoitettu lienee helpompi.... (pukuhuone/sos. tila, taikka vaan wc käsisuihkulla) Tuo 33" rengasvaatimus/mahdollisuus pitäisi selvittää perusteellisesti, vois ehkä onnistua... p.s tuon kärryn voisi rakentaa myös jarrulliseksi O1-luokan kärryksi, siis ei tarvitsisi katsastaa, mutta paljon turvallisempi, toki n. 50 kg lisäpainoa... p.s.s Lähes yhtä helposti voisi tehdä O2-luokan kärryn, toki silloin pitää katsastaa säännöllisesti, mutta kokonaispaino saisi olla 3500 kg... Ja tuosta on enää pieni matka irroitettavaan kuormakoriin.... |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Riittää että tekee aisan niin että sitä ei tulkita aisaksi tai sit ostaa kaupasta valmiin hyväksytyn. Jarrulliset akselit ja niille sopiva vetopää myös kaupasta, paperit mukaan. Loppu on vapaasti itse tehtävissä pl. tietysti valot. Jarrujen yhteensopivuustodistuksessa on mainittu renkaan säteen min. ja max. Jarruttomassa rajoja ei ole. Ohjeita: http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...n_vetoaisa.pdf http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...etoaisasta.pdf http://www.trafi.fi/filebank/a/13224...jaO1O2O3O4.pdf http://www.trafi.fi/filebank/a/13667...2061623266.pdf Viimeksi muokannut -MaTTi- : 03.07.2013 09:16 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ostat sen vanhan märäntyneen Solikan ja rakennat sen päälle. Ennen 1.4.2001 ei oo noita jarruvaatimuksia eli ei myös määriteltyjä renkaan säteitäkään.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
täähän liippaa nyt aika osuvasti kun nimittäin hieroin eilen illalla yhden puolimädän -79 solikan pellon reunasta ikuisuus jemikseen metsän reunaan. Kyseinen yksilö vaatii mittavia korjaustoimia ennen takaisin käyttöönottoa joten appi ukon kanssa tuumailtiin että tekisi siitä jonkun off road kopin.
Siinä jo vähän otettiin mittoja ja suunniteltiinkin, taitaa soliferi lyhentyä radikaalisti molemmista päistä. No mutta se onki sitte eri juttu ja topikki jonka tekemiseen kuluu varmaan muutama vuosi kun tuntuu noita projekteja riittävän omiks tarpeiks.
__________________
PäHäMa MMC Slck |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kuinkas paljon sitä vanhaa Solikkaa saa muokata? että, se pysyy edelleen sinä vanhana Solikkana kun, tulisi kokonaan uusi koppi mkä olisi lyhempi ja kapeempi niin pitäis myös Solikan akselia ja runkoa kaventaa. Ja kun se myös kevenee niin saako jarrut poistaa ettei tarttis vuosi katsastaa. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Yli puolet pitää olla alkuperäistä eli runko ja akseli(t). Kok.massaa voi muuttaa vain valmistajan tai valm.edustajan todistuksella. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Katsurilta kyselin, et miten jos kärryn itelle teen niin aisa piti olla akselin taakse pulteilla kiinni ja A;n muotoinen ja tehdas tekoinen akseli
Aisa materiaalit piti olla joko riittävän vahvat tai sitten todistus, että riittää kyseiseen kärryyn Sitten oli valot ja takapään korkeudet.
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Nissan Patrol 3.3 TD uusilla 33" renkailla tai ilman 1700€ | Kimpsu | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 17.03.2010 20:34 |
Valottoman välityksien kesto 33"renkailla | temetsu | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 27.09.2009 19:54 |
Myyty Toyota Hilux 4x4, 33" renkailla ja vinssillä, valmis offipeli | Kimpsu | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 11.07.2008 07:08 |
Uusi Hiluxi 33 x 12,50R17 renkailla | pasikj | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 16.06.2006 22:01 |
Välitetty: M: Pajero 33" renkailla ja vinssillä | Pasi | O/M/V Muut | 1 | 09.07.2005 17:20 |