![]() |
Asuntovaunu 33" renkailla?
Kuinka noiden asuntovaunujen/trailerien rengas- ja korkeusmuutoksien kans on? :D Taas vuosisadan typerin idea rakentaa alumiininen offivaunu jostai vanhasta rungosta :D
|
Ja laita porttaalit. :D
|
Ja vaunun pyörät pitää ilman muuta saada tarvittaessa vetämään.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Portaalit soa;lla ja kardaanin laippaan hydemoottori :eek: :D
Siksi portaalit soa;lla et ei tartu ojiin kiinni korista vaatiin vaan hissin tai tikkaat sisälle nousuun :p Edit: Ja sit ihan viisastelemati miten muuten lain mukaan on, saako millään opilla isoja renkaita vaunuun tai traileriin? |
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=89698
Tässä ainakin juttua peräkärryn rengaskoosta, tiedä sitten päteekö sama myös asuntovaunuihin/trailereihin... |
|
Ei muuta kuin anna mennä. Ja kuvia prokkis osioon....:D
|
Lainaus:
Tuo kuva jäi itelle pyöriin joskus päähän, joku tommonen olis kiva väsäillä joskus, tosin vähän isompana mitä tää: http://uncrate.com/p/2012/03/moby1-trailers-xl.jpg http://moby1trailers.com/moby1-xtr/ |
No näytti nii hintiltä kun juhannuksena 1-8akselisia miljoonalukaalia kaikenmaailman hummerien ja muiden "öky"autojen peräs (FJCRUISER laskettakoon poikkeukseksi :D) Nii aattelin jotta olis se paat mellevää vetää hodarin peräs offivaunua :D
kattotelineet vararenkaat ja kaikki :D nii ja vinssi! saa takanatulijat hämmästellä kun asuntovaunus on rullakita :D Nämä ideat on taas sitä luokkaa jotta tuskin toteutuu mutta aina pitää suunnitella! :D |
Värkkää tästä asuntovaunu tai campperi. Hommaat työntöjarrullisen vetopään niin pitäis saada katsastettua O2-luokkaan, nythän tässä on ilmajarrut eikä mitään kilpiä.
http://i8.aijaa.com/b/00295/12377284.jpg http://i8.aijaa.com/b/00248/12377265.jpg http://i8.aijaa.com/b/00451/12377254.jpg Lisää kuvia myynti-ilmoituksessa http://www.huuto.net/kohteet/maastop...0-kg/272120140 Pistin huutonettiin kun siellä on oikeesti ollut ostajia kärryille. |
Lainaus:
|
Tuolla myös näppärän näköinen: http://www.trakmaster.com.au/Off-Roa...er-Gibson.aspx
Ja sitten jorinaa ilmajousista isommassa laitteessa: http://info.kimberleykruiser.com/blo...-road-caravans |
|
Lainaus:
|
http://www.trakmaster.com.au/Off-Roa...er-Gibson.aspx
Tuommonenhan näyttää ihan vanhalta Kafilta, josta on takaseinä mädäntynyt ja kotikonstein korjattu ;-) Ja näitä aihioita kyllä riittää suomenniemellä kyllä. Täytynee sanoa, että jos joskus tuollaisen turhakkeen värkkäisin niin vanhaan asuntovaunun koppaan sen tekisin ja vähän offihenkisemmän. Tosin jos tuommosesta etkee kovin luksuksen, niin semmoseen saa uppoamaan valuuttaa aivan sikana ja painoa tulee helposti paljon kuviteltua enempi. TT |
alumiinipellistä kaikki kaapit sun muut ;)
|
Mites toi napalukko akseli 6 pulttisena on toteutettu?
|
Onko pakko alkaa vanhasta paskasta?
Siis käsittääkseni 01- luokan kärryn voi tehdä täysin uudenkin? vai mikä estää?
Siis tuo "rakennuskielto", mikä tuli joskus 10v sitten, käsittelee etupäässä vetoaisaa? Ja tehdastekoisella aisalla onnistuu, toki ainakin vielä muutama vuosi sitten sai tehdä aisankin, mutta aisa/runko piti tehdä pilkulleen oikein (onnistuisi, mutta vaatii minultakin ajantasaiset "ohjeet", sillä siellä oli täysin "mielivaltaisija" juttuja, mitkä ei oikeasti ainakaan lisää turvallisuutta/lujuutta:() Ja sitä, että eihän ole asuntovaunu, kannattaa varoa, joku EI yöpymiseen tarkoitettu lienee helpompi.... (pukuhuone/sos. tila, taikka vaan wc käsisuihkulla) Tuo 33" rengasvaatimus/mahdollisuus pitäisi selvittää perusteellisesti, vois ehkä onnistua... p.s tuon kärryn voisi rakentaa myös jarrulliseksi O1-luokan kärryksi, siis ei tarvitsisi katsastaa, mutta paljon turvallisempi, toki n. 50 kg lisäpainoa... p.s.s Lähes yhtä helposti voisi tehdä O2-luokan kärryn, toki silloin pitää katsastaa säännöllisesti, mutta kokonaispaino saisi olla 3500 kg... Ja tuosta on enää pieni matka irroitettavaan kuormakoriin.... |
Lainaus:
Riittää että tekee aisan niin että sitä ei tulkita aisaksi tai sit ostaa kaupasta valmiin hyväksytyn. Jarrulliset akselit ja niille sopiva vetopää myös kaupasta, paperit mukaan. Loppu on vapaasti itse tehtävissä pl. tietysti valot. Jarrujen yhteensopivuustodistuksessa on mainittu renkaan säteen min. ja max. Jarruttomassa rajoja ei ole. Ohjeita: http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...n_vetoaisa.pdf http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...etoaisasta.pdf http://www.trafi.fi/filebank/a/13224...jaO1O2O3O4.pdf http://www.trafi.fi/filebank/a/13667...2061623266.pdf |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
täähän liippaa nyt aika osuvasti kun nimittäin hieroin eilen illalla yhden puolimädän -79 solikan pellon reunasta ikuisuus jemikseen metsän reunaan. Kyseinen yksilö vaatii mittavia korjaustoimia ennen takaisin käyttöönottoa joten appi ukon kanssa tuumailtiin että tekisi siitä jonkun off road kopin.
Siinä jo vähän otettiin mittoja ja suunniteltiinkin, taitaa soliferi lyhentyä radikaalisti molemmista päistä. No mutta se onki sitte eri juttu ja topikki jonka tekemiseen kuluu varmaan muutama vuosi kun tuntuu noita projekteja riittävän omiks tarpeiks. |
Lainaus:
Lainaus:
|
Sivu luotu: 00:42 (GMT +2). |