![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Aikalailla samoja autojahan ne on kaikilta osin tekniikaltaan, Commanderi vain on koriltaan vähän möhkömpi.. Commanderiin em. syystä johtuen pätee paljolti samat asiat kuin WK- mallin Grandeihin (tyyppivikoineen päivineen), ja kovin yleisiä ne ei täällä ole.. Omakohtaisia kokemuksia noista ei ole lyhyehköjä koeajoja lukuunottamatta. Ihan asiallisen pelin saisi kyllä Commanderista; hemi- koneellinen, siihen vähän AEV:in hilppeitä kiinni ja kas, sinulla on 40" renkailla varustettu safari- Jeep ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kerro -Timo L- nuista tyyppivioista lisää, oot kuitenkin aiheeseen enempi perehtyny ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Isonäyttöisen mankan radiot ei aina toimi, mankan tekijä ja kotteron valmistaja tappelevat keskenään viasta..
Vaihdelootan tietokone oikkuilee ja nyt apukuskin airbagi oireilee. Ei suurempia vikoja. Auto muistelen -08 mallia. Nuo ainakin olleet isän autossa.
__________________
Jeep ISORY |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Itsellä ollut tuollainen 2006 mallinen Commander 3,0 CRD Limited nyt vajaa 2,5 vuotta ja 80 tkm. Nyt mittarissa n. 150 tkm. Ihan luotettava auto on ollut. Vikoja on oikeastaan ollut vaan yksi rikkoutunut pakokaasun lämpötila-anturi. Käytöstä johtuvia vaihdettavia tai korjattavia juttuja on ollut yksi takapinionin stefa ja etujarrulevyt 100 tkm kohdalla. Takailmastoinnille menevä putki vuoti kylmäaineet pihalle jossain vaiheessa ja se piti korjata myös. Se putki luultavasti sai kipeää kun auto oli kerran hangessa muutaman tunnin mahastaan kiinni... Jaa niin, nyt on navigaattori jotenkin jumissa ja ilmoittaa aina vaan lataavansa. DVD, jossa kartat, ei myöskään suostu tulemaan ulos.
Tuohon moottoriin ja vaihteistoon pätee varmasti samat kuin Mersuissakin, joissa sama tekniikka. Jakovaihteisto tuossa Quadra-Drive II nelivedolla olevassa on NV 245. Suosittelen katsomaan tuollaisen Limited mallin, kun ainakin Suomeen tuoduissa niissä on ollut tuo nelivetosysteemi ja silloinhan joka tasauspyörästössä on lukotkin. Voimansiirto toimii mielestäni esim lumessa tosi hyvin ja tuo ei turhaan kuumentele jarruja sutimista estäessään. Tuossa aika kattavasti teknisiä tietoja Commanderista: http://www.aro.fi/uutisarkisto/20060..._tekniikka.pdf Kokonaisuudessaan olen autoon ollut tyytyväinen. Se tuli vielä mieleen, että katsastuksessa ei ole kertaakaan ollut mitään huomautettavaa. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mersun koneessa Mersun viat eli Swirl läppämoottoreita ja nippeleitä laitettu kaikkiin ja muutamaan myös edullista turbon ohjausmoottoria, eli siis koko turboa.
Ja kuten varmaan tiedät, et jos kaataa öljyt ohi korkista, niin sit saa laturinkin laittaa kohta. Vara-akselit löytyis nurkista... eli etumurikka vetareineen ja koko taka-akseli. Niin naapurin ukoilla tommonen on myös ja juuri meni molemmat takapyöränlaakerit, kuulosti kyl enemmän välityksen ääneltä, mut oli laakerivika, lisäks kaikki iskarit laitettu siihen jne jne... |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mersun sukunen kone on ehkä just se, miks mä uskallan edes harkita mokomaa...
Osaaks näistä muuten tipahdella imusarjan läppiä, kehtaako / pystyykö ohjelmallisesti niitä deletoimaan, tai siis pystyy tietty, mutta pääseeks ohjelmaan käsiks kuten Saksattariin ? Limited tasonen tosiaan on kiikaroinnissa, itteä innostas ehkä enempi tuo Commander ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ei ainakaan meillä oo läppiä vielä yhdestäkään tarvinnu uusia, muutamaan taksi 300C koneeseen on jouduttu laittamaan, mut km lukemat on ollu isoja.
Eiköhän noiden ohjelman saa samalla lailla asiantuntija mulkattua kuin mb:ssäkin. Niin ja nahkapenkkien reunat ei sit oo nahkaa, vain keskisiivu on aitoa, takuuna vaihdetuissa verhoiluissa tais olla koko pinta aitoa lehmää, mut sehän oli vikana myös mb:ssä eli reunaosat halkeilee/repeää. Mun mielestä lukot on kaikissa suomimalleissa vakiona oli sit grandi tai commanderi kyseessä, mut niitä ei millään napeilla saanu päälle vaan automaattisesti toimivat. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Jeep Grand Chero 4.0 -94 automaatin... | pee | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2013 18:18 |
Power Commander kokemuksia ? | pee | Chit-Chat | 9 | 31.05.2011 05:22 |
Tietoa/kokemuksia Jeep Grand Cherokee | TOPPAHOUSU | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 20.01.2009 18:13 |
M: Jeep Grand Chero Laredo 1995 | petr | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 29.10.2007 09:29 |
Jeep Grand Chero mielipiteitä? | AVRO | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 16.08.2006 18:38 |