![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
kyl se neste sen verta sukkelaan tulee moottorikaasupullosta (ja tavallisestakin ylösalaisin) ulos, jotta ihan nesteenä se kerkee olla. Ja on kylmää. Propaanin kiehumispiste on jossain -42 asteen paikkeilla...
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Niin, tuota pullohommaa jos haluu päissään pohtia, niin moottorikaasupullon hanasta lähtee nousuputki sinne pullon kyljen puolivälin paikkeille. Eli kun letkulähtö on alaspäin, niin se hana ottaa "pohjalta".
Kotitalouspulloissa on vaan pelkkä hana. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Sit kun saat trukin toimimaan niin kannattaa kääntää hanaa hieman pystympään niin sitten kun kaasu loppuu niin kääntämällä hanan täysin alas saa ajettua vielä pullokaapin luo
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Se höyrystin kannattaa avata ja putsata siellä on tolkuttomasti ruostetta mikä tukkii kaasun kanavat. Joissain kaasutrukeissa on munakuppin kokoinen esisuodatin liityntäletkun jälkeen siinä vastapainon päällä sekin (jos ei ole kannattaa laittaa) olisi syytä putsata. Teräspulloista tulee aina ruostetta sisältä, alumiinipulloissa ei ole tämmöistä ongelmaa.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Pitänee tutkia tuo höyrystin, harmi vain kun ei tuohon malliin ole käyttöohjetta. Vaihdettu joskus, ja ohjeissa on erilainen / merkkinen laite.
Kaasupullot on tässä alumiinista, liekkö kauankin olleet , sitä en tiedä.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) Viimeksi muokannut ZeiZei : 01.07.2013 12:13 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Laitanpas tähän loppuraportin tästä, ettei jää roikkumaan:
Eli vikahan oli tuossa messingin värisessä motikassa, joka ensin näytti jonkinlaiselta säätimeltä, mutta avatessa paljastuikin vain suodattimeksi. Sen metalliverkkosuodatin oli tukossa. ![]() Itse höyrystin ensinäkemältä oli monimutkaisen näköinen sähköjohtoineen kaikkineen, mutta purkaessa ja putsatessa ilmeni ettei johdot menneen tähän lainkaan. Periaatteessa höyrystin on vain kaksi venttiiliä joista eka pienempi avaa kaasun moottorin alipaineella ja toinen isompi säätelee painetta. Höyrystimeltä kaasu menee normaalille kaasarille. Ainoa hassu tuossa on tuo kaasuputki, joka tulee pullolta (kuvassa vasemmalta alhaalta) ja menee pakoputkessa olevalle liittimelle josta jatkaa höyrystimelle. Jonkinlainen lämmitin? En käyttänyt putkea irti pakarista, niin jäi arvoitukseksi. ![]() ![]() Laitteeseen tutustuessa löysin myös Bensasäiliön jota ei kaiketi oltu koskaan käytetty, aina ajettu kaasulla. ennen kuin purin tuon höyrystimen, kokeilin säiliöön pienkonebensaa ja eka startilla käyntiin. ![]() Vaihdoin kuiten trukin ykkös-sarjan Lantikkaan kun se tuntui sopivammalta.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |