Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.06.2013, 19:22
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
.
Just tuota kokeilin, että kupariputkesta liitin irti ja hanaa raolleen, pitäisi siis tulla ihan nestettä?
Asiasta mitään tiedä, mut sen tiedän että kaasu ei ole nestettä jos se ei ole paineistetussa tilassa. Eli kaasuna pihisee jos hanaa avaa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.06.2013, 19:57
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Asiasta mitään tiedä, mut sen tiedän että kaasu ei ole nestettä jos se ei ole paineistetussa tilassa. Eli kaasuna pihisee jos hanaa avaa.
kyl se neste sen verta sukkelaan tulee moottorikaasupullosta (ja tavallisestakin ylösalaisin) ulos, jotta ihan nesteenä se kerkee olla. Ja on kylmää. Propaanin kiehumispiste on jossain -42 asteen paikkeilla...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.06.2013, 20:04
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Niin, tuota pullohommaa jos haluu päissään pohtia, niin moottorikaasupullon hanasta lähtee nousuputki sinne pullon kyljen puolivälin paikkeille. Eli kun letkulähtö on alaspäin, niin se hana ottaa "pohjalta".
Kotitalouspulloissa on vaan pelkkä hana.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.06.2013, 20:13
MK MK ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.03
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 1.337
Perusasetus

Sit kun saat trukin toimimaan niin kannattaa kääntää hanaa hieman pystympään niin sitten kun kaasu loppuu niin kääntämällä hanan täysin alas saa ajettua vielä pullokaapin luo
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.07.2013, 08:25
mechanic-71 mechanic-71 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.07
Sijainti: Finland.Sastamala
Viestit: 121
Perusasetus

Se höyrystin kannattaa avata ja putsata siellä on tolkuttomasti ruostetta mikä tukkii kaasun kanavat. Joissain kaasutrukeissa on munakuppin kokoinen esisuodatin liityntäletkun jälkeen siinä vastapainon päällä sekin (jos ei ole kannattaa laittaa) olisi syytä putsata. Teräspulloista tulee aina ruostetta sisältä, alumiinipulloissa ei ole tämmöistä ongelmaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.07.2013, 11:33
sikasäkissä sikasäkissä ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.01.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 28
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mechanic-71 Näytä viesti
Se höyrystin kannattaa avata ja putsata siellä on tolkuttomasti ruostetta mikä tukkii kaasun kanavat. Joissain kaasutrukeissa on munakuppin kokoinen esisuodatin liityntäletkun jälkeen siinä vastapainon päällä sekin (jos ei ole kannattaa laittaa) olisi syytä putsata. Teräspulloista tulee aina ruostetta sisältä, alumiinipulloissa ei ole tämmöistä ongelmaa.
Juuri näin, siellä on koko kaasulinjasto tuossa pulloistaperäisin olevassa ruosteessa. Kannattaa aukoa kaikki suodattimet ja putsata ne.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.07.2013, 12:11
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Pitänee tutkia tuo höyrystin, harmi vain kun ei tuohon malliin ole käyttöohjetta. Vaihdettu joskus, ja ohjeissa on erilainen / merkkinen laite.
Kaasupullot on tässä alumiinista, liekkö kauankin olleet , sitä en tiedä.
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)

Viimeksi muokannut ZeiZei : 01.07.2013 12:13
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.04.2016, 07:55
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Laitanpas tähän loppuraportin tästä, ettei jää roikkumaan:

Eli vikahan oli tuossa messingin värisessä motikassa, joka ensin näytti jonkinlaiselta säätimeltä, mutta avatessa paljastuikin vain suodattimeksi.

Sen metalliverkkosuodatin oli tukossa.



Itse höyrystin ensinäkemältä oli monimutkaisen näköinen sähköjohtoineen kaikkineen, mutta purkaessa ja putsatessa ilmeni ettei johdot menneen tähän lainkaan.
Periaatteessa höyrystin on vain kaksi venttiiliä joista eka pienempi avaa kaasun moottorin alipaineella ja toinen isompi säätelee painetta. Höyrystimeltä kaasu menee normaalille kaasarille.

Ainoa hassu tuossa on tuo kaasuputki, joka tulee pullolta (kuvassa vasemmalta alhaalta) ja menee pakoputkessa olevalle liittimelle josta jatkaa höyrystimelle. Jonkinlainen lämmitin? En käyttänyt putkea irti pakarista, niin jäi arvoitukseksi.





Laitteeseen tutustuessa löysin myös Bensasäiliön jota ei kaiketi oltu koskaan käytetty, aina ajettu kaasulla. ennen kuin purin tuon höyrystimen, kokeilin säiliöön pienkonebensaa ja eka startilla käyntiin.



Vaihdoin kuiten trukin ykkös-sarjan Lantikkaan kun se tuntui sopivammalta.
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 21:18 (GMT +2).