![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Jos löydätte korvaavaa anturia, niin olis kiva tietää, niitä orkkis antureita ei enää saa Moparilta, kokeilin just tilata niitä, ei saa enää...
__________________
Killing time is not murder |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Ainakin olen nähnyt käytettävän jotain GM- konsernin jenkkivermeen tuotetta ylävesiletkussa, pitää vielä tutkailla kun en muista miten se oli tehty ja oliko se ihan "bolt-on" tuote. Siinäpä nuo oikeat lämpö- ja painearvot (tai vastusarvot ko. antureista) auttaisi, voisi koittaa löytää korvaavaa tuotetta. Vähän sama juttu kuin flektin moottorin kanssa, siihen tosin onneksi on jo lääke löytynyt
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Lainaus:
Tarkkoja lämpötila-arvoja ei ole mulla tiedossa, mutta ylävesiletkussa käynnistää puhaltimen hitaan nopeuden ~91-92 asteessa. http://www.rockauto.com/catalog/more...749&cc=1020957 http://www.rockauto.com/catalog/rafr...&parttype=4748
__________________
________________ -98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX Viimeksi muokannut petpi : 26.02.2014 17:40 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Tuo on ehkä hieman turhan viileänä, koneen käyntilämpö kun on kuitenkin aika tarkkaan 100 astetta ja termarikin on vakiona n.90 asteessa aukeava. Mutta, parempi tuo kun ei mitään
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Niihin aikoihin, kun ei vielä hössötetty päästöistä, vanhempiin valurauta V8 moottoreihin suositeltiin 87-93°C käyntilämpötiloja. No, joo kulutus oli mitä oli, mutta moottorit pysyivät kunnossa ja puhtaina. Onko tietoa, että mihin tuo nykyinen korkeampi lämpötilavaatimus perustuu? Ihan vain päästöjen vähentämisen takiako niitä moottoreita käytetään kuumempana?
__________________
________________ -98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Eipä ole nyt oikein löytynyt sopivaa halukasta eBaystä joka myisi ja lähettäisi järkihintaan HP D44 banjon. Täytynee siis odotella ja rakentaa se vahva akseli myöhemmin.
Toisin sanoen ohjelmassa on taas yhden heikon akselin rakentaminen; sain sentään tämän HP D30 akseliputken kohtuuhintaan. Rakennetaan tämä nyt niin vahvaksi kuin pystyy, ja katsotaan mitä se kestää. Meikäläisen tuurilla tämäkin on muutaman ajokerran jälkeen soseena ![]() Trussin yläosa on väännetty S355- laatuisesta 10mm x 80mm latasta, pakko oli tosin leikata rälläkällä viillot että sai tuon käännettyä, sen jälkeen hitsasin urat täyteen. Etu- ja takaosan vahvikelevyt on 6mm:n levyä. Firman konekorjaamon hitsarilla on n.15 vuoden kokemus kaikensorttisista korjaustöistä, ja totesi että saahan tuon levyn hitsattua banjokoppaan kiinni. Materiaalin pitäisi olla valuterästä, joten siinä mielessä helpompaa. Tosin väitti osaavansa hitsata myös valurautaan, on vain kuulemma huomattavasti vittumaisempaa. Tarkoitus olisi siis hitsata etu- ja takaosan vahvikepalat koko matkaltaan banjoon kiinni, jos se vaikka vähän estäisi banjon elämistä ja sitä kautta pitäisi lukon ja välityksen vähän paremmin ehjänä ![]() ![]() Akseliputkien päälle tuleva osa trussia on leikattu 50 x 120 palkista, 6mm:n seinämällä. Repsikan puolen pääty C:n vierestä tulee leikatuksi samaan korkeuteen kuin kuskin puolikin. Siihen päälle sitten jousilautaset, 4mm:n tai 6mm:n levystä ja siihen 88mm:n putkesta pätkä ja levy päälle, niin pysyy jousi paikallaan ja on hyvä pinta mihin pohjaanlyöntikumi vastaa. Ylätukivarsien tolpat on 30 x 60mm:n palkista, 4mm:n seinämällä. Tilasin ylätukivarren akselin pään pusliksi Metalcloakin 2.25" ulkohalkaisijaltaan olevat, 2" leveät ja 12mm:n kiinnityspultille olevat Duroflex- puslat + valmis putkesta pätkäisty "kuori" sille. Nuo pitäisi olla hyvä yhdistelmä perinteistä kumipuslaa ja flexjointtia. Tällaiset siis: http://www.metalcloak.com/2-OD-x-2-W...ing-p/7302.htm
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
http://www.jeepgarage.org/f203/new-5...-fix-3495.html http://thespeedfreaks.net/archive/index.php/t-4962.html eli anturiksi ilmeisesti kävisi jompi kumpi "ECH TS4015" tai SU109 http://www.napaonline.com/Catalog/Ca...015_0366163310 http://www.autozone.com/autozone/par...ntifier=146258
__________________
________________ -98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Ei se vain tunnu auttavan vaikka mitä tekisi että tämän vekottimen etuperän saisi pysymään ehjänä
![]() Tällaista jälkeä tuli pikku kallionousulta Kulmakorvessa Koneessa tasaisella vedolla ~1500rpm pikkupuolen ykkösellä, etulukko päällä, ei mitään hypyytystä -> *naps* .... eli kertarusaus ja etupään veto hävisi. No, D30:n ongelma tunnetusti on "gear deflection" eli veto päällä lautaspyörä lähtee pinionilta karkuun. Kai tämä on siitä sitten aika selkeä tapaus, tosin sattui sitten vääntämään samalla lukkomurikan solmuun, uursi parin- kolmen millin urat banjon sisälle, tuhosi poskilaakerit ja poskilaakeripukit sekä toisen poskilaakerin perän kiinnitysreiän kierteet. Pitkän puolen vetari jymähti niin tiukkaan kiinni perämurikan sisälle että joutuu pilkkomaan murikan ensin rälläkällä osiin että saa sen prässättyä pullotunkilla helvettiin ![]() Luonnollisesti tuho on sitä luokkaa, että saa alkaa etsiä uutta etuakseliputkea - vahvempaa sellaista. Tiedä sitten mistä helvetistä löytäisi tyhjän high pinion D44:n... Low pinionia en ihan vähällä tahdo. Tämä hajonnut oli high pinion D30. Lautaspyörä, lukko ja poskilaakeripukki (sekin on oikeasti vinossa, jos ei tästä näe) vituillaan: ![]() Hammaspeikko: ![]() Tosta näkee ehkä vielä paremmin kuinka vituillaan toi murikka on perän sisällä. No, totaalituho siitä tuli. Laakeripukit kun otti tallin pihassa pois niin ropisi vain ulkokehän palasia, laakerirullia, metallihilettä, lukon paloja ja taisi siellä olla jotain osia banjostakin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 27.07.2013 19:22 |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Eikö noihin amerikan periin pysty tekemään jälkeenpäin tälläistä engelsmannien "diff peggingiä"?
http://www.ashcroft-transmissions.co...d&productId=63 http://www.ashcroft-transmissions.co...&productId=371 Mulle tehdään Roverin taka akselille tälläinen ARB:n asennuksen yhteydessä. Viimeksi muokannut Racingrabbit : 27.07.2013 19:33 |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Kyllä kait tuon vois tehdä... mutta en taida jaksaa enää koittaa tehdä paskasta parempaa kun kuitenkin joudun nyt rakentamaan uuden akselin. Olishan mulla tuo yksi alumiinikoppainen D44 taka- akseliputki ylimääräisenä mistä voisi pynnertää etuakselin, mutta siinä vähän samaa ongelmaa ettei ne ihan parhaita ole - ja se on low pinion eikä siihen saa käytännössä mitään lukkoja.
Jos jostain löytäisi - halvalla tietenkin ( ) - tyhjän HP D44 akseliputken niin kasaisi siitä D44/30 hybridin. Tässä kun kuitenkin täytyy olla ABS:it kiinni niin melkein väkisin joutuu säästämään D30 ulkopäät. Ne kyllä kestää cromo- vetareilla sen mitä tarvitsee. Pyöränlaakeritkaan ei vielä kauheasti valita 32" renkaista, 35" renkailla niitä sitten saisikin jo vaihtaa useammin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#12
|
|||
|
|||
http://www.my4x4parts.com/Lainaus:
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
Onhan se nyt perhana, ettei nää vehkeet kestä!
Kuvan perusteella taka-akselilla oli painoa ja siten pitoa - toisin kuin edessä - joten miten ihmeessä toi levisi sitten edestä? Tuntemattomia ovat off-road-jumalien tiet... Lieneekö siinä D30 ja D35 -akselien konkreettinen kestävyysero nähtävissä?
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Grand cherokee WJ | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.03.2010 22:29 |
| Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.02.2010 18:48 |
| O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2008 17:49 |
| cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
| Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |