![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kannattaa vaihtaa joka kerta uudet stefat akseliputkeen jos joudut käyttään murikan irti. Perusstefa ei paljoa maksa. Jos vetoakseli on kulunut urille niin sitten tilaa tamgearsilta vahvistetut stefat. Ja kuten mainittiin niin olkanivelen sisään vaseliinia niin paljon kuin mahtuu.
Onko sinulla vakio murrokset vai jotku muut. Tuu piipahtaan tallilla niin poristaa lisää. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
nitron chromot tulee nyt murroksiksi, lonkkareita kun ei ennen trophyä enää ois kerenny saamaan.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
#5
|
|||
|
|||
![]() Ja jos haluaa varmuutta......
Niin tarkistaa että huohotin on auki... vaikka on mitkä stefat, niin kun noin 20- 40 astetta Lervaa lämpimämmän akselin upottaa siihen, niin Lerva imeytyy stefoihin.
Tässä yhteydessä Lerva tarkoittaa kaikkea vetisestä juoksuhiekasta mudan ja mullan kautta turpeeseen. p.s Uskomaton tekijä tuo huohotin, ja minulla ei ole yhtään toyotan alkuperäistä huohotinta BJ:ssä, hdj:ssä voi olla joku, kun noita huohottimia on enemmän/ei ole takoitus uiskennella vedessä/lervassa, ei ainakaan yli tehtaan suosituksen... -> noista offivehkeistä olen opastanut tuon venttiilin Ruskotunturin hiihtokeskuksen materiaksi (siis kaatopaikka...) Nimittäin Tuo alkuperäinen venttiili huohottimessa toimii vaan yhteen suuntaan; kun kaksihuuli stefat, niin imastaan kaikki "vuotoöljy" takaisin perään... ei tule öljyvuotoja... |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tuli tuossa mieleen vetarin stefan urasta.
Onkos joku tutkinut löytyykö stefaa samalla ulkomitalla mutta pienemmällä sisäreiällä? Sorvais vaan vetarin suoraksi ja pukkais uuden stefan sisään. Ei tarttis hitsailla... Villi veikkaus: Ulkokehä tojotan omalla mitalla eikä saa tarvikkeena...
__________________
- eskimo kaenuusta |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Yks juttu mikä kuluttaa akseliputken stefoja ja saa aikaan ennenaikaista öljyvuotoa navoista on seikka ettei olka-akselin laakerit ole shimmattu niin että vetoakseli kulkee just eikä melkein keskellä akseliputkea. Jossain SLCK:n sivulla oli muistaakseni ohje kuinka se oikeaoppisesti tehdään, mut eipä nyt äkkiseltään löytynyt.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: LJ:n etuakseli | Vilpertti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 18.10.2007 11:31 |
o: etuakseli 80 hdj | mixut | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 21.08.2007 14:32 |
O: SJ 413 etuakseli | Zuikka | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 17.05.2007 17:56 |
M: bj etuakseli | mikkot | O/M/V Muut | 0 | 08.09.2005 18:50 |
etuakseli | tare | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 09.09.2003 14:55 |