![]() |
HJ 60 Etuakseli
Onko tietoo mitkä kaikki tiivisteet pitää vaihtaa kun etuakselin pään, elikkä oliko sen osan nimi steering knucle... alle tippuu öljyä aina lammikoksi asti?
Note! This message was posted anonymously! |
Vetarin stefa, pronssiholkki, kumitiiviste ja huopatiiviste per puoli. Kenties akselin täyttöhitsaus/sorvaus jos stefa on kuluttanut piloille.
|
Huopatiiviste ja kumitiiviste, onko ne ohjausmurkulan tiivisteitä? Akselin täyttöhitsaus, tarkitat kai ulompaa päätä?
Note! This message was posted anonymously! |
Auto niekka joensuussa lupas tiivistesarjan hintaan 85€. Mitä maksanee muualla?
Note! This message was posted anonymously! |
Lainaus:
|
vetarin stefa 9e kpl ja huopatiiviste 12e prossi holkki kannattaa ostaa bj75 mallisen on vain 17e kappalle sama kuin hj:n mut puolet halvempi. TOYOTA:n varaosatiskiltä nää.
Note! This message was posted anonymously! |
Lainaus:
Tässäpä ohjeita kuvineen: http://www.4crawler.com/4x4/CheapTri...eRebuild.shtml http://www.4x4wire.com/toyota/mainte...nd/solid_axle/ Edited by - -MaTTi- on 03/04/2005 00:36:57 |
anteeksi, että vaivaan näinkin tyhmällä kysymyksellä, mutta nyt kun tuolta hj:n akselista korkkasi stefa ja rupesin sitä purkamaan, niin heräsipä kysymys, että kun kääntökuulan mollemmin puolin tulee stefat, ja stefojen tarkotus on pitää öljyt akselin puolella eikä niin kun nyt renkaan kyljessä. ja rasvat toisella puolella, niin mitä niiden väliin tulee siis tonne kääntöpallolle ?
jääkö se kuivaksi vai ? :confused: olen tosta parikertaa murikan käyttäny pois ja purkanu navat niin pitkälle että saa vetarit pois, ja aina siellä kääntöpallolla on öljyä ollut, mutta eipä tuo oo häirinny kun on pysyn kuitenkin sisällä niinpä ei ole tullu ajateltua näin pitkälle viellä. nyt ne kuitenkin oli valunu renkaan kylkeen, ja öljyt on saanu joka reissun jälkeen vaihtaa perään kun on päässy vettä niin kaikki tiivisteet ja tulee uudet. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Kannattaa vaihtaa joka kerta uudet stefat akseliputkeen jos joudut käyttään murikan irti. Perusstefa ei paljoa maksa. Jos vetoakseli on kulunut urille niin sitten tilaa tamgearsilta vahvistetut stefat. Ja kuten mainittiin niin olkanivelen sisään vaseliinia niin paljon kuin mahtuu.
Onko sinulla vakio murrokset vai jotku muut. Tuu piipahtaan tallilla niin poristaa lisää. |
nitron chromot tulee nyt murroksiksi, lonkkareita kun ei ennen trophyä enää ois kerenny saamaan.
|
Ja jos haluaa varmuutta......
Niin tarkistaa että huohotin on auki... vaikka on mitkä stefat, niin kun noin 20- 40 astetta Lervaa lämpimämmän akselin upottaa siihen, niin Lerva imeytyy stefoihin.
Tässä yhteydessä Lerva tarkoittaa kaikkea vetisestä juoksuhiekasta mudan ja mullan kautta turpeeseen. p.s Uskomaton tekijä tuo huohotin, ja minulla ei ole yhtään toyotan alkuperäistä huohotinta BJ:ssä, hdj:ssä voi olla joku, kun noita huohottimia on enemmän/ei ole takoitus uiskennella vedessä/lervassa, ei ainakaan yli tehtaan suosituksen... -> noista offivehkeistä olen opastanut tuon venttiilin Ruskotunturin hiihtokeskuksen materiaksi (siis kaatopaikka...) Nimittäin Tuo alkuperäinen venttiili huohottimessa toimii vaan yhteen suuntaan; kun kaksihuuli stefat, niin imastaan kaikki "vuotoöljy" takaisin perään... ei tule öljyvuotoja... |
Tuli tuossa mieleen vetarin stefan urasta.
Onkos joku tutkinut löytyykö stefaa samalla ulkomitalla mutta pienemmällä sisäreiällä? Sorvais vaan vetarin suoraksi ja pukkais uuden stefan sisään. Ei tarttis hitsailla... Villi veikkaus: Ulkokehä tojotan omalla mitalla eikä saa tarvikkeena... |
Yks juttu mikä kuluttaa akseliputken stefoja ja saa aikaan ennenaikaista öljyvuotoa navoista on seikka ettei olka-akselin laakerit ole shimmattu niin että vetoakseli kulkee just eikä melkein keskellä akseliputkea. Jossain SLCK:n sivulla oli muistaakseni ohje kuinka se oikeaoppisesti tehdään, mut eipä nyt äkkiseltään löytynyt.
|
Sivu luotu: 00:39 (GMT +2). |