Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.06.2013, 20:16
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Arvaus:

Onhan männät oikein päin, siis esikammion aukon kohdalla on "ura" taikka venttiilien syvennykset oikeissa kohtiissa.

Jotkin koneet sopii pyörimään, vaikka männät 180 astetta "kierryksisä", 2L-II ei kokemusta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.06.2013, 21:28
tuomaritulee:n Avatar
tuomaritulee tuomaritulee ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.03.12
Sijainti: Joensuu
Viestit: 644
Perusasetus

Testaas ne suuttimet ekana, vois olla niistä hyvinkin tuo vika.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.06.2013, 19:56
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Oikeinpäin oli männät. Huomenna kasaan moottorin, täytyy käyttää suuttimet myöhemmin irti, kun ei se testeri tullut vielä. Pitää varmaan käyttää muutkin männät irti ja tutkia ettei niissä ole murtumia.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.06.2013, 00:49
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Suuttimien kunto ja pumpun ajoitus tarkistukseen.

Myöhäinen ajoitus nostaa palotilan lämpöjä ja liian aikainen hakkaa mäntiä "vastapattiin" jokaisella ruiskutushetkellä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.06.2013, 08:10
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Suuttimien kunto ja pumpun ajoitus tarkistukseen.

Myöhäinen ajoitus nostaa palotilan lämpöjä ja liian aikainen hakkaa mäntiä "vastapattiin" jokaisella ruiskutushetkellä.

Yksi dieselautojen kanssa puuhaavaa sanoi että noissa tojon vapareissa saa olla vaikka hampaan jako pielessä niin pelaa ja käy.
Ahdetuistakin aikasemmalle kääntelevät pumppuja ja silti kestää, josko vielä tuo 1 mäntä mikä aina kärsii niin äkkiseltään jotakin muuta kuin ajoituskipua veikkaisin syyksi.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.06.2013, 08:20
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Yksi dieselautojen kanssa puuhaavaa sanoi että noissa tojon vapareissa saa olla vaikka hampaan jako pielessä niin pelaa ja käy.
Ahdetuistakin aikasemmalle kääntelevät pumppuja ja silti kestää, josko vielä tuo 1 mäntä mikä aina kärsii niin äkkiseltään jotakin muuta kuin ajoituskipua veikkaisin syyksi.
Eka kerralla oli 3-mäntä ja toisella kertaa 1. Siksi en oikein jaksa uskoa suutinvikaan, pitäishän sen tuntua käynnissä, jos kaksi suutinta vuotaisi. Toki tarkistan ne jokatapauksessa, kun saan testerin.
Ajoitukseen ei ilmeisesti ole muuta säätöä, kuin laittaa merkit jakopäästä kohdalleen? Se toki ihmetyttää, kuten aiemmin kirjoitin, että merkit oli 180 astetta väärin. Niin paljonhan se ei oikeasti voi olla pielessä, olisko pumppu sitten eri moottorista, jossa merkit ovat erilailla tms. Pitää kokeilla mitä se tekee, jos laittaa sen kohdalleen.

Viimeksi muokannut Ippe69 : 29.06.2013 08:23
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.06.2013, 08:26
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Ei liity tähän, mutta tuli tuosta ajoituksesta mieleen; kerran yhden mercedeksen pumpun laitoin 13 astetta ennen ykk:ta, kun piti laittaa samanverran jälkeen ykk:n. Kävi se niinkin, mutta ääni oli "aika" nakuttava.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.06.2013, 12:58
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Eka kerralla oli 3-mäntä ja toisella kertaa 1. Siksi en oikein jaksa uskoa suutinvikaan, pitäishän sen tuntua käynnissä, jos kaksi suutinta vuotaisi. Toki tarkistan ne jokatapauksessa, kun saan testerin.
Ajoitukseen ei ilmeisesti ole muuta säätöä, kuin laittaa merkit jakopäästä kohdalleen? Se toki ihmetyttää, kuten aiemmin kirjoitin, että merkit oli 180 astetta väärin. Niin paljonhan se ei oikeasti voi olla pielessä, olisko pumppu sitten eri moottorista, jossa merkit ovat erilailla tms. Pitää kokeilla mitä se tekee, jos laittaa sen kohdalleen.
Pumpun ennakkohan säädetään kääntämällä pumppua eriasentoon,tämä vaatii mittakellon ja vähän aikaa ja viitseliäisyyttä,mutta tunnin hommalla vaikutus auton toimintaan on suuri.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu toyota 2L-II koneen hihnapyörä lepoantti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 28.01.2010 19:40
Myydään toyota 2l-II moottori+vaihteisto hilux toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 02.07.2009 13:38
Toyota 2L-T II manuaali -MaTTi- Linkit 1 18.10.2006 10:39
O: 12H-T mäntiä Aku O/M/V Muut 1 12.05.2005 21:45
M: mäntiä Tumi O/M/V Muut 0 04.07.2003 15:57


Sivu luotu: 01:01 (GMT +2).