![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tikkurilan värilastut, ja siitä se idea sit lähti. Eli Rostexia alle ja Miranolia päälle. Putket ja sokkelot pensselillä, koripaneelit telalla. Katto ja konepelti (lasikuitu) maalattu automaalaamossa automaaleilla. Parempaakin ois varmaan ollut, mutta ajattelin että kun metsässä liikutaan niin saa jatkuvasti korjailla. ![]()
__________________
T: Harri |
#2
|
|||
|
|||
![]() Sähkötyöt
Sitten olikin sähköjen vuoro. Hituvirta suojaputkiin ja jatkokset ja liitokset jakorasioihin. Voimavirta suojaputkissa keskikonsolin sisällä. Akut takana riittävän suurin päävirtakytkimin. Konsolin päälle sähköpääkeskus johon ECU, releet, ja sulakkeet. Sähköpääkeskukseen tein diagnostiikan ledeillä, on helpompi etsiä mahdollista vikaa kun näkee mihin se sähkö menee. Sit tietysti niitä valoja vähän sinne sun tänne.
![]()
__________________
T: Harri |
#3
|
|||
|
|||
![]() Kojelauta
Seuraavana projektina olikin sitten se kojelaudan teko. Autossahan ei koskaan ole tommosta turhuutta ollut. Peltisepältä pala alumiinia ja kanttikoneessa mutkalle. Sieltä täältä paloja pois että mahtuu paikalleen. Reikiä katkaisioita, merkkivaloja, ilmasuuttimia (lämppäriäkään tässä ei oo koskaan ollut, mutta nyt on, siitä myöhemmin), ja mittaria varten. Rupesihan se siitä pikkuhiljaa valmistumaan, ensimmäinen sovitus, sieltä täältä vähän viilausta ja sopihan se sitten. Öljynpaine valoksi valitsin tuommoisen näkyvämmän mallin. Vielä päädyt paikalleen ja se on siinä, paitsi tietysti tuulilasin pyyhkijän moottori ei mahtunut sisään, siksi tuo toinen pääty on noin taiteellisen näköinen, kun piti sille hieman kaivertaa kurkistusaukkoa.
__________________
T: Harri Viimeksi muokannut Harriko : 26.06.2013 21:22 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
tää on kyllä maGee !
kerros välillä, mites tuo on maahantuotu / katastettu ? ilmeisesti alunperin saarivaltakunnan kamppeita (niinhän ne kaikki joo joo) kun ratti on väärällä, tai siis oikealla puolella ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
T: Harri |
#6
|
|||
|
|||
![]() vaihteisto
Vaihtelin vaihteistoon öljyjä ja säädin hieman kepin liikerataa, niin huomasin tuon kepin läpiviennin olevan hieman huonossa hapessa. Parista paikasta kyselin, mutta eipä löytynyt. Leikkelin sit alumiinista tommosen, mut kun en ole hitsari niin sellanen piti etsiä. Ei sit Sysmästä alumiinin hitsaajaa meinannut löytyä, löytyihän se sit lopulta ja tommonen siitä sit tuli.
__________________
T: Harri |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]()
__________________
T: Harri |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() EDIT: Ja hyvältä näyttää muutenkin projektin eteneminen. Olispa itelläkin tollanen talli niin hommat etenis rivakammin! ![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 26.06.2013 23:26 |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
T: Harri |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#12
|
|||
|
|||
![]() Kemppilukko
Auton mukana tuli pari ylimääräista tasauspyörästöä joista yksi Kempattu, niin pitäähän sitä kokeilla. Ei muutakuin vetarit irti ja tasauspyörästöä irroittamaan. Takapyöriä siinä pyöritellessäni huomasin että toinen takapyörä pyörii nykäyksittäin, laakerit auki ja olihan se sisempi laakeri sökö. Tilasin sitten molemmat laakerit uusiksi, ja sen ehjän jätin hyllyyn jospa sitä joskus vielä tarvii. Kardaanin irroitin perästä ja laskin lattialle vaihteistosta roikkumaan, vaan eipä taipunutkaan takaisin. Eikun kauppaan taas ja uusi ristinivel tilaukseen. Valmistuihan se sit lopulta, ja onnistuneen asennuksen kunniaksi palkitsin itseni päivittämällä samalla nuo renkaat.
![]()
__________________
T: Harri |
#13
|
|||
|
|||
![]() Joustoja
Pitihän sitä vähän kokeilla kuinka nuo uudet pyörät mahtuu tonne lokariin. Hyvin mahtui, ja samalla tuli mitattua nuo joustotkin, 60 senttiä ilmaa renkaan ja maan välissä, kun kolme pyörää on vielä maassa. Juu juu, ei mikään super, mutta näillä leikitään ensiks, katotaan sit mihin se ruokahalu kasvaa.
![]()
__________________
T: Harri |
#14
|
|||
|
|||
![]() Pyöränkeskiö
Ei kellään ois tommosta ylimääräisenä. Pitäis tohon ohjauspyörään saada keskiö, ja tollasesta tulis tosi siisti.
Siis tota muoviläpyskää etsin. Sais tossa keskellä rattia ammottavan reiän tukittua tolla.
__________________
T: Harri Viimeksi muokannut Harriko : 27.06.2013 22:18 |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mikäs moottori tässä on? Mikä tämän vuosimalli mahtaa olla? Onko orkkis ECU päivittymässä megaruuttaan tms? Miten tuo kori olis antanut mahdollisuuden siirtää ratti "oikealle" puolelle, ja onko se ylipäätään sallittua (siis että pysyisi kilpien välissä)? |
#16
|
|||
|
|||
![]() Panssarointi
Sitten piti ruveta miettimään arkojen kohtien suojausta. Perät ja vaihteistot autossa olikin jo panssaroitu. Ensimmäiseksi tein/teetin eteen panssarin suojaamaan ohjausvartta ja ohjausiskunvaimenninta. Seuraavaksi putkitin tukevalla putkella takatukivarret. Viimeiseksi tein/teetin raidetangolle suojan. Tukevalta tuntuu, panssareiden alta voi huoletta tunkata. Auto on saanut myös katon, lokasuojat, ja konepellin.
![]()
__________________
T: Harri Viimeksi muokannut Harriko : 28.06.2013 21:57 |
#17
|
|||
|
|||
![]() Lämmityslaite
Lämmityslaitettahan tässä ei ole koskaan ollut, niinpä sellainen täytyi siihen tehdä. IKH:lta raktorin lisälämppäri, neljäasentoinen virtakytkin, ja raktorin suunnattavat suuttimet. Lisäksi sieltä täältä putkea letkua ym.ym. Osien asemointia ja toimeen. Itse lämppäri hantinajalkatilan yläpuolelle, siitä lämpöputket jalkatiloihin ja kojelautaan. Ilmanotto vasempaan lokariin (noihin pitäis vielä jotkin hatut kehittää, ettei satais sisään), ja kolmitiehana nesteenkierron säätöön. Hanan asensin tulipeltiin, sisältä näyttää hienolta vaan hieman oli ahdas paikka konehuoneen puolelta. Omasta mielestä hyvä tuli, mutta pakkaset näyttävät lopullisesti onko siitä mihinkään.
![]()
__________________
T: Harri |
#18
|
||||
|
||||
![]()
onko tämä range roverin nimellä otteessa,voinko ruveta rälläköimään omasta rangesta lava-autoa tomcattiin vedoten...
![]() ![]()
__________________
RRC -87 |
#19
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
T: Harri |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Trialiin aihio tai valmis auto | Jeeep | O/M/V Ajoneuvot | 18 | 06.02.2012 13:31 |
Myydään / Vaihdetaan valmis safarireki tai katumaasturi | Valko-bandiitti | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 07.04.2011 13:12 |
Myydään valmis suunnistus läppäri | junnu78 | O/M/V Muut | 4 | 27.12.2010 19:12 |
0.VALMIS OFFIAUTO | methäman | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 16.07.2007 15:00 |
OMEna VALMIS!! | Nalle | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 27.03.2004 13:27 |