Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.06.2013, 09:37
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Guffaw Näytä viesti
Eka Kingi lähti vävyn mukaan, toinen otettu käyttöön...
Tässä Jyrden se toinen Kingi. Takapää alhaalla kuten näkyy, ei muuten ole enää, kiitos.
Tilasin korin korotukseen sitä nailontankoa. 50mm tulossa korotusta...
Kun ne ja vinssi keulassa, sitte lisää kuvia...
Minusta ihan ok ...
Tässä nyt väliaikaisesti se SD23 kone, mutta jos jollain TD25 jouten niin kiinnostaa...
Turbotus siihen tulee heti...
Hyvän näkönen vielä pinnoilleen ja taitaa olla ihan pohjosen autojakin alkujaan.

Kiitos kaupoista.

Onkohan tuolla tekniikalla ja kytkinkopalla miten kiire sitten? Ihan sillä kysyn, kun voi olla tekniikkaa tiedossa ja koppa mahdollisesti. Tarvit tekniikan vaihdon yhteydessä myös sen kytkinkopan ku Td-sarjasess startti eri kylellä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.06.2013, 17:31
Pätkäpajero 74 Pätkäpajero 74 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.04.13
Sijainti: forssa
Viestit: 31
Perusasetus

kuinkas kova homma on 1.8 pensakoneella olevaan nissaniin laittaa 2.5d,kone takavetoisesta nissanista
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.06.2013, 18:48
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pätkäpajero 74 Näytä viesti
kuinkas kova homma on 1.8 pensakoneella olevaan nissaniin laittaa 2.5d,kone takavetoisesta nissanista
Sähköissä eniten töitä, kun hehkujärjestelmää... Mut mikäli tekniikan luovuttaja on täydellinen ni sit helpottaa kummasti. Ja siit mahdollisesti kytkikoppakin ja startti toinen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.06.2013, 18:05
Guffaw:n Avatar
Guffaw Guffaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Rovaniemi, Suomi
Viestit: 126
Perusasetus

Kingi


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Hyvän näkönen vielä pinnoilleen ja taitaa olla ihan pohjosen autojakin alkujaan.

Kiitos kaupoista.

Onkohan tuolla tekniikalla ja kytkinkopalla miten kiire sitten? Ihan sillä kysyn, kun voi olla tekniikkaa tiedossa ja koppa mahdollisesti. Tarvit tekniikan vaihdon yhteydessä myös sen kytkinkopan ku Td-sarjasess startti eri kylellä.
Ei ole kiirettä. Tämä SD23 kone pelaa ihan ok. Savuttaa hieman mutta koetan ensin säätää syöttöä. Tässä nyt pumppu sillä SD25 säädöillä suoraa paikoillaan.
Jos saan edullisesti sopivan km:n omaavan koneen niin ostan ootteleen.
Ei sais olla ihan loppuun ajettu kun tuota ahdinta suunnittelen...
Niin ja se startti taitaa olla erilainen joten sekin pitäis saada...
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85.
Nissan King Cab 4x4 SD25 -87.
Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.06.2013, 18:51
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Guffaw Näytä viesti
Ei ole kiirettä. Tämä SD23 kone pelaa ihan ok. Savuttaa hieman mutta koetan ensin säätää syöttöä. Tässä nyt pumppu sillä SD25 säädöillä suoraa paikoillaan.
Jos saan edullisesti sopivan km:n omaavan koneen niin ostan ootteleen.
Ei sais olla ihan loppuun ajettu kun tuota ahdinta suunnittelen...
Niin ja se startti taitaa olla erilainen joten sekin pitäis saada...
Yleensä startti mukaan mennyt tekniikan vaihdon kaa, kun yhden Sd.kiukaan vaihdoin Td:hen tuossa.

Pistän yv:tä ku on kampetta pihassa, kun ei nyt mitään varmaa oo vielä tuossa parin pvän sisään tulossakaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.07.2013, 08:02
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Olenkos ensimmäinen jolta karkaa ohjaustehostimen mehut ohjausvaihteen rattiakselin kohdilta? Varmaan jokin stefa mennyt...

Mikäli tuosta härpättimestä löytyy räjäytyskuvia / kokemuksia niin kaikki tieto on tervetullutta.
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.07.2013, 12:38
JTH77 JTH77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.12
Sijainti: Pihtipudas
Viestit: 100
Perusasetus

King Cab takapyöränlaakereiden vaihto ja muuta


Hieman kuulostaa välystä olevan takapyörällä joten ehkäpä laakerit menee vaihtoon, mutta kertokaapas taas tietävämmät tyypit miten homma suoritetaan.
Netistä löysin kyseiseen autoon kaikenlaisia räjäytyskuvia, joten siitä jo selviää melko paljon. Mutta joitain ohjeita olisi kiva saada tueksi.

iIt peräöljyjen ja etuperän öljyjen vaihtoa suunnittelin samaan remppaan yhdistää, eli mitä öljyä niihin tulee ja kuinka paljon?
Autohan on -86 D21 4WD kingi.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.07.2013, 18:04
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JTH77 Näytä viesti
Hieman kuulostaa välystä olevan takapyörällä joten ehkäpä laakerit menee vaihtoon, mutta kertokaapas taas tietävämmät tyypit miten homma suoritetaan.
Netistä löysin kyseiseen autoon kaikenlaisia räjäytyskuvia, joten siitä jo selviää melko paljon. Mutta joitain ohjeita olisi kiva saada tueksi.

iIt peräöljyjen ja etuperän öljyjen vaihtoa suunnittelin samaan remppaan yhdistää, eli mitä öljyä niihin tulee ja kuinka paljon?
Autohan on -86 D21 4WD kingi.
Takapyörän laakerin vaihtohan menee silleen et rumpu irti... Jarrusyliteriltä putki irti.. Sit käsijarrun vaijeri linkustaan irti... Sit neljä 17mm mutteria siit kilven takaa irti... Ja vedetään se akseli perästä irti...

Akselista sit mutterin lukitteet auki ja avataan se mutteri... Sit se ilo alkaakin, kun laakeri varmasti tiukassa akselissaan ja siihen pitää olla PIIITKÄ ulosvetäjä, jos ei voimaa käytä apuna irrottamiseen siit akselista...

Eteen käy tavallinen 80W-90 ja taakse mikäli kitkaperällä ni LS lisäaineistettua öljyä sinne sit. Eteen kirjan mukan menee 1,3litraa ha taa saman verran. Kirja näyttäs et API GL-5 öljyä molempii, eli 75W-90 vastaavuus siis.

Eikös noit öljytietoja löydy siit vihkosesta, minkä annoin? Löytyy kaiketi joko sivulta 73 tai 74... Kumpaakin näyttäs olevan tarjolla, mitä näitä lunttauskirjoja kattoo Nissanin mukana tulleilta.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.07.2013, 22:48
king cap:n Avatar
king cap king cap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.06.11
Sijainti: tornio
Viestit: 205
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja zille2.5 Näytä viesti
Olenkos ensimmäinen jolta karkaa ohjaustehostimen mehut ohjausvaihteen rattiakselin kohdilta? Varmaan jokin stefa mennyt...

Mikäli tuosta härpättimestä löytyy räjäytyskuvia / kokemuksia niin kaikki tieto on tervetullutta.
tuolta kun alat selailemaan niin löytyy räjäytyskuvat. http://nissan4u.com/parts/king_cab/
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.07.2013, 15:40
JTH77 JTH77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.12
Sijainti: Pihtipudas
Viestit: 100
Perusasetus

Maasto ajelua


Itse en ole omalla kingillä maastossa liiemmin ajellut kun ei ole paikkaa, mutta kysymys kyseistä ajoa harrastaneille.
Kuinka hyvin auto etenee huonossa maastossa lähinnä kurainen jne?
Itsellä ei autossa ole mitkään monsteri renkaat, mutta ei ihan perinteisetkään.
Mielelläni lähtisin kokeilemaan auton ominaisuuksia, mutta kun ei ole vinssiä ja muita apuja nin ei ole tohtinut.
Kertokaas kokemuksia ja jos videoita löytyy niin linkkejä niihin.
Oma kaara on tosin tällähetkellä remontin alla, kun on tuo korroosio päässyt syömään kuskin jalkatilaan melkoiset reiät.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.07.2013, 17:05
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JTH77 Näytä viesti
Itse en ole omalla kingillä maastossa liiemmin ajellut kun ei ole paikkaa, mutta kysymys kyseistä ajoa harrastaneille.
Kuinka hyvin auto etenee huonossa maastossa lähinnä kurainen jne?
Itsellä ei autossa ole mitkään monsteri renkaat, mutta ei ihan perinteisetkään.
Mielelläni lähtisin kokeilemaan auton ominaisuuksia, mutta kun ei ole vinssiä ja muita apuja nin ei ole tohtinut.
Kertokaas kokemuksia ja jos videoita löytyy niin linkkejä niihin.
Oma kaara on tosin tällähetkellä remontin alla, kun on tuo korroosio päässyt syömään kuskin jalkatilaan melkoiset reiät.
Ihan ok menee. tietenkään joustot ei ole aivan mahdottomat, joten ristiriipunnan vaara on olemassa. mutaisessa maastossa sekin on vähän millainen mutainen maasto. joku esim vanha traktoritie missä on kova pohja niin menee kyllä jos vähän karkeammat renkaat, mutta noikin on vähän sellasia asioita, mitkä pitää kokemuksen ja erheenkautta oppia. omalla kingillä menin aikanaan aika pahoihinkin paikkoihin, mutta toisinaan jäin kiinni aivan lapsellisiin paikkoihin.

jos tosissaan lähte kokeileen auton rajoja niin vinssi kannattaa laittaa nimimerkillä 4h lapioin ykstalvi kingiä ylös hangesta vaikka vieressä ois ollu hyvä puu mistä vinssata.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.07.2013, 13:15
AadolfPaskiaine AadolfPaskiaine ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 15.07.13
Sijainti: Panelia
Viestit: 2
Perusasetus

Tyhjäkäynnin kanssa ropleemaa.


Halipatsui.

Olen -89-mallisen kinkkukaapin (Z24) onnellinen omistaja. Tai olisin onnellinen omistaja, jos saisin sen siihen kuntoon että voisi kilpiä hakea siihen. Suurimpana ongelmana on tällä hetkellä tyhjäkäynti. Kone starttaa komiasti, mutta tyhjäkäynti on h-vetin huono.

Yleensä kone käyttäytyy näin: Käynnistyksen jälkeen kierrokset ovat alhaalla ja kone tärisee kuin entisen mäkihyppääjän kädet ensimmäisen häämatkaviikon jälkeen. Mutta heti kun antaa kierroksia, niin käy nätisti ja tärinäkin lakkaa. Mutta taas kun hellittää kaasupolkimesta, niin tyhjäkäynnillä tärrää ja prutkuttaa.

Toisinaan taas kone käynnistyy hyvin ja tyhjäkäyntikin tuntuu olevan ok. Mutta meneppäs antamaan kierroksia koneelle, niin johan on tyhjäkäynti huono tai saattaa tuo kone sammuakin.

Tällaisen kokemattoman autoasentajakandidaatin ainoana apunan on toistaiseksi ollut Googlen haku, josta olen saanut jonkin verran osviittaa, mutta ajattelinpa kysyä täältäkin, kokeneemmilta Nissan-henkilöiltä.

Tällä hetkellä oma veikkaukseni on reilun vuoden seisomisen aikana kaasariin kuivunut bentsiini ja sen rippeet, mutta mitäs muita vaihtoehtoja tuohon surkeaan tyhjäkäyntiin olisi? Nimittäin loppuu osaaminen niin fyysisesti kuin henkisestikin kesken, jos kaasarin puhdistusaine ei auta.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.07.2013, 15:56
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Imuvuodot kannattaa katsoa eli moottori tyhjäkäynnille ja suihkuttelet pilottia imusarjan tiivisteisiin. Jos ottaa kierroksia niin vuotaa. Sytytystäkin kannattaa koittaa säätää. Jokainen mitä itsellä on tullut vastaan on sytytys ollut myöhäsellä. Jos kaikki on kunnossa niin säädä vain tyhjäkäyntiä isommalle.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 16.07.2013, 09:04
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen on kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Miten muuten tommosen nelikon jarrulevyjen vaihto pitääkö kuinka pitkälle purkaa, kyselen tyhmiä mutta ei ole koskaan vielä tarttenu vaihtaa omiin vehkeisiin Viime katastuksessa vaan oli justiin hylsyrajalla eli pakko vaihtaa ens katastukseen ja johan tuo kohta on eessä

Juu ostin samalla myös sylkkien korjaus-sarjat kun ne ny varmasti menee kans samalla uusiksi palojen kera..


Lähinnä nuo napalukkohommat mietityttää että saako pakettina irti, mulla on vieläkin ne automaagit..

Edit:http://nissan4u.com/parts/king_cab/e...llustration_1/

Purattaa siis vissiin laakerinkin ?

Viimeksi muokannut Lerssinen : 16.07.2013 09:08
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 16.07.2013, 09:57
JTH77 JTH77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.12
Sijainti: Pihtipudas
Viestit: 100
Perusasetus

Koripusla Hätäkiire!!!!


Rupesin tuota omaa koslaa remppaamaan ruostevaurioista, no kuskin puolelta siitä jalkatilasta on se runkoon tuleva tuki aivan mätä.
Löytyykö siihen alletulevaa kumi puslaa mistään varaosana, pitäisi alkaa rakentamaan se tuki melkein kokonaan uusiksi ja se pusla oli melko huonona.
Pikaista apua.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 16.07.2013, 19:11
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen Näytä viesti
Miten muuten tommosen nelikon jarrulevyjen vaihto pitääkö kuinka pitkälle purkaa, kyselen tyhmiä mutta ei ole koskaan vielä tarttenu vaihtaa omiin vehkeisiin Viime katastuksessa vaan oli justiin hylsyrajalla eli pakko vaihtaa ens katastukseen ja johan tuo kohta on eessä

Juu ostin samalla myös sylkkien korjaus-sarjat kun ne ny varmasti menee kans samalla uusiksi palojen kera..


Lähinnä nuo napalukkohommat mietityttää että saako pakettina irti, mulla on vieläkin ne automaagit..

Edit:http://nissan4u.com/parts/king_cab/e...llustration_1/

Purattaa siis vissiin laakerinkin ?

Nappista ei tarvi kauheesti purkaa, kun saa ne kuusiokolopultit auki ja vetää ulos ja irti... Alta sit lukkorenkaan aukasun jälestä lukon kytkin ja kitkapinta hilut pois.

Oikeessa olet, että purattaa sen laakerinkin siit et saa levyn vaihdettua.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 19:16 (GMT +2).