Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67
Disco I:ssä on 94 lähtien (300 TDi) 24 spline vetarit, muutoin samat Rover-akselit kuin Classicissa. Eli perät vaihtamalla ja vetarit onnistuu päivitys tai sitten vaihtaa koko akselit. Eli budjettiratkaisuna tollanen vois olla yks vaihtoehto jostain purkudiscosta....siis muutos tohon 24 splineen
|
Vanhaan rangeen jos meinaa laittaa koko akselia, niin edessä pitkittäistukivarsien korvakkeet on erilaiset molemmissa päissä eikä saa järkevästi sovitettua. Taakse kannattaa olla koko akseli, kun pitää vaihtaa melkeen kaikki muut paitsi akseliputki, pelkkä murikka & vetarit ei riitä (kun uudemman discon osista on kyse)
Jos budjettiratkaisuna haluaa tehdä, niin jättää 10spline romut paikoilleen, näihin osat on halpoja.
Tikut: 24/23 ei ole vakiona missään.
Murrokset: Yleensä halvalla ei saa hyvää. Mulla meni 2kpl kamin vetareita pilalle kun wanhat vakiomurrokset hajos. Eli 500eur "ylimääräistä" kulua, toki muutaman reissun sai ajella ennenku hajos.
Vetolaipat: 5806/M laipoissa on tuumainen pulttijako. Alkuperäisenä ei ole tehty ja periaatteessa tarviit siis tuollaiset. 5806 saa sopimaan pienellä porauksella/koneistuksella, toistaiseksi toiminut metsäkäytössä. 5806/M tyyppisiä saa ashcroftin lisäksi ainakin kamilta, 5806 saa mistä vaan englannin halpahallista.