Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.06.2013, 20:09
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Hodarilla näköjään kevättä Renkaissa?


Nätisti kiipeää nopeusmittari!

Siis onko sulla vielä vakio turbo? näyttäs että kiekkamittari alkaa hyytymään tuolla 3 jälkeen? vai onko pumpussa säädöt siten, että alkaa leikkaamaan sapuskaa noin aikaisessa vaiheessa?

Oletko mitannut pako/ahtopaineita?

Mitähän ne tarkoittaa sisäänajolla remontin jälkeen

p.s kuka ruuvasi hodariin jotain pikkasen paremmin virtaavaa ahdinta, yritin hakea topiikkia, mutta en löytänyt
(pitäs vissiin yrittää hakea haulla etsintäohjeita hakuun)

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.06.2013, 23:18
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

3000 jälkee vetää aiva sikana mutta on nii raju rykäsy ettei pikkuvaihteilla viitti rykästä ku sitte kierrokset loppuu 3500 kohalla ku seinään. 0,9 ahtoja ja vakioturbo
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.06.2013, 08:29
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti

Mitähän ne tarkoittaa sisäänajolla remontin jälkeen

p.s kuka ruuvasi hodariin jotain pikkasen paremmin virtaavaa ahdinta, yritin hakea topiikkia, mutta en löytänyt
(pitäs vissiin yrittää hakea haulla etsintäohjeita hakuun)
Sisäänajohan pitää suorittaa reippaita kiihdytyksiä ja moottorijarrutuksia sisältäen,ei siis lissuttelemalla muttei revittäenkään,näin ollen männänrenkaat saadaan pitämään paremmin,lissuuttamalla kone alkaa syömään herkemmin öljyä.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.06.2013, 14:07
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Sisäänajohan pitää suorittaa reippaita kiihdytyksiä ja moottorijarrutuksia sisältäen,ei siis lissuttelemalla muttei revittäenkään,näin ollen männänrenkaat saadaan pitämään paremmin,lissuuttamalla kone alkaa syömään herkemmin öljyä.
Sain moottorihiomolta seuraavanlaiset ohjeet: kun auto lähtee ensimmäisen kerran käyntiin niin HETI 1500-2000rpm kierroksia, väh 5min. sen jälkeen hissutellaan kone lämpöseks, (20min-max 1h) ja öljyt ja suodatin vaihtoon. sen jälkeen hissutellaan siiihen adti että koneessa on normilämmöt ja sitte antaa kunnolla kenkää (esim täyskiihdytys 60-140) sen jälkeen seuraavat 1000km MAHDOLLISIMMAN VAIHTELEVAA ajoa, matkaa, hissuttelua ja kunnon revittelyä. tämä siksi että ylin männänrengas on muodoltaan sellainen että se painautuu sylinterissä vallitsevan paineen voimasta sylinterin seinää vadten, elu aivan oikeassa oot
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.06.2013, 16:22
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Remontin jälkeen;


Tuon korotetun tyhjäkäynnin heti öljynpaineiden noustua ja vaihtelevan ajon kyllä minäkin allekirjotan, mutta tuota maksimivääntöjen käyttöä en.

-> Tuolla maksimiväännöillä, varsinkin viritetyssä koneessa, saadaan aikaan niin suuret laakerirasitukset, että jos laakeri/kaula eivät ole justiinsa yhteensopivat, niin pintapaine voi kasvaa niin suureksi, että öljykalvo voi pettää siitä kohtaa mistä on ohuimmillaan.

Tuo öljyjen ja suodattimen vaihto on halpa henkivakuutus rempatulle koneelle, ja itse vaihdoin myös yhden kerran öljyt alta 5000 km jälkeen remontin.

Mutta toivottavasti pysyy nipussa, näyttää olevan nätisti voimaa, ja tuo cooleri varmaan auttaa osaltaan..... Mielenkiintoinen ilmiö tuo hodarin puutuminen tuossa 3500 kierroksen seutuvilla, joskus kokeillut pakko3:lla saada kiekkamittaria yli 4000, vaatii kyllä yritystä (välityksistä ja renkaista laskettuna kiekkamittari näyttää suurinpiirtein oikein)
-> minunkin hodari kaipais 500 kierrosta lisää vetoaluetta.

Olisi kiva tietää pakopaineet, "pakko" olla hivenen nousussa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.06.2013, 16:31
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Eilen laitoin flektin kuuleriin niin nyt siitä on jotain apuakin kokeilin tossa ennen flektiä ajon jälkeen nii imuputket oli samanlämpöset ennen ja jälkeen, nyt huomattava ero. kiihtyy taas vähän vielä paremmin hauskinta tossa autossa on se että nätisti ajaessa 8l/100km ja minähän ajan tuolla aina sataa vois tippua kulutus vielä ku lopettais ohittelun ja junnais 80 muttei sovi tuon auton luonteeseen kestää perse pitää käyttiksenä :P
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.06.2013, 19:41
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Mitä kaikkea päivitystä koneelle on tehty jotta menee 8l/100km?

Part time kitti jakolaatikossa?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.06.2013, 20:13
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

ei oo mitää kittiä laatikossa... en tierä yhtää mitä päivityksiä aiemmin on tehty ennen vei 9-10l sataselle ja nyt konerempan+kuulerin asennuksen jälkeen tippu litran
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään HDJ-80 lacrits68 O/M/V Ajoneuvot 1 09.07.2012 16:19
Myydään HDJ 80 inseneer O/M/V Ajoneuvot 10 04.04.2012 20:58
Myyty HDJ 80 Killer-Wo O/M/V Ajoneuvot 5 01.09.2009 09:29
HDJ-80 Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 9 02.04.2009 21:38
M / HDJ 80 O/M/V Ajoneuvot 8 07.03.2007 09:18


Sivu luotu: 02:33 (GMT +2).