Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.05.2013, 08:27
-Pete- -Pete- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.09
Sijainti: Sorakuoppa
Viestit: 30
Perusasetus

Oliko KJ90 käsijarrun säätöä muualla kuin kahvan päässä? Katsastus painaa päälle ja pitäs saada hiukan lisää tehoa käsijarruun ja kahvan päässä säätö alkaa oleen tapissa niin meneekö vaijeri vaihtoon vai voiko sitä säätää esim. renkaan puolesta?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.05.2013, 12:06
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Pete- Näytä viesti
Oliko KJ90 käsijarrun säätöä muualla kuin kahvan päässä? Katsastus painaa päälle ja pitäs saada hiukan lisää tehoa käsijarruun ja kahvan päässä säätö alkaa oleen tapissa niin meneekö vaijeri vaihtoon vai voiko sitä säätää esim. renkaan puolesta?
On sielä takajarrun keskellä semmonen pikkunen reikä, minkä oikeaan kohtaan pyörittämällä voi meisselillä pyöritellä säätörullaa rummun sisällä


Aika vaikiasti selitetty kyllä
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.05.2013, 12:19
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.064
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja D_Bar Näytä viesti
On sielä takajarrun keskellä semmonen pikkunen reikä, minkä oikeaan kohtaan pyörittämällä voi meisselillä pyöritellä säätörullaa rummun sisällä


Aika vaikiasti selitetty kyllä
Ja sieltä sitä just kuuluu säätää, vaijerin säätöön ei pitäis olla juurikaan tarvetta koskea. Mutta jos on sieltä jo kirrattu niin löysytä ekaks.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.05.2013, 12:28
-Pete- -Pete- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.09
Sijainti: Sorakuoppa
Viestit: 30
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ja sieltä sitä just kuuluu säätää, vaijerin säätöön ei pitäis olla juurikaan tarvetta koskea. Mutta jos on sieltä jo kirrattu niin löysytä ekaks.
Tänks D_bar ja Matti, eli vaijeri löysälle, rengas pois ja pientä reikää etsimään
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.05.2013, 17:24
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Pete- Näytä viesti
Tänks D_bar ja Matti, eli vaijeri löysälle, rengas pois ja pientä reikää etsimään
Ja ainakin mulla lukitsee ensin kuskin puolen pyörän ja alkaa vasta sitten jarruttaa hantin puolta. Tiedä sitten kuuluuko sen noin olla... inssi pyöritteli päätään leimalla ja lopulta antoi leiman vaikka viisarit ei tasatahtiin noussukkaan. Ensin pomppas toinen tappiin ja sit vasta kahvasta lisää vetämällä toinen seuras perässä niin et lopulta molemmat näytti kyllä samaa lukemaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.05.2013, 19:23
-Pete- -Pete- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.09
Sijainti: Sorakuoppa
Viestit: 30
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli Näytä viesti
Ja ainakin mulla lukitsee ensin kuskin puolen pyörän ja alkaa vasta sitten jarruttaa hantin puolta. Tiedä sitten kuuluuko sen noin olla... inssi pyöritteli päätään leimalla ja lopulta antoi leiman vaikka viisarit ei tasatahtiin noussukkaan. Ensin pomppas toinen tappiin ja sit vasta kahvasta lisää vetämällä toinen seuras perässä niin et lopulta molemmat näytti kyllä samaa lukemaa.
Juu, tuo korjaantuu WD40:llä, taka-akselissa olevaa jakajaa kun vähän rasvailee ja herkistelee niin alkaa toimiin tasaisemmin molemmin puolin, yleensä jumissa.

Se mystinen reikä jäi vielä hukkaan? Oliko se akselin vai renkaan puolella? Paljonko sitä kärsii kiriä? Renkaan irroituksen jälkeen löyty reikä (renkaan pultin vierestä) ja joissakin asennoissa näky kiristysmekaniikan jousia ym. mitään säädettävää en silmiini saanut?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.05.2013, 19:31
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Pete- Näytä viesti
Juu, tuo korjaantuu WD40:llä, taka-akselissa olevaa jakajaa kun vähän rasvailee ja herkistelee niin alkaa toimiin tasaisemmin molemmin puolin, yleensä jumissa.

Se mystinen reikä jäi vielä hukkaan? Oliko se akselin vai renkaan puolella? Paljonko sitä kärsii kiriä? Renkaan irroituksen jälkeen löyty reikä (renkaan pultin vierestä) ja joissakin asennoissa näky kiristysmekaniikan jousia ym. mitään säädettävää en silmiini saanut?
Ei korjaantunut rasvaamalla tai millään muullakaan.

Se reikä on jarrurummussa eli renkaan puolella ja se pitää kääntää alas niin paljastuu se kenkien säätö sieltä rummun sisältä. Pienellä meisselillä saa tökittyä sitä "säätöratasta" mikä vaikuttaa kenkien etäisyyteen.
Tai sitten käytät rummun irti niin näet mitä se on syönyt ja missä kohdin se säätö on.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kzj 95 rengaskoko?? KZJ-95 Tekniikka & Jutustelu 15 18.07.2018 22:00
Myydään kzj-95 cruiserin astinlaudat Rölli O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 15.03.2018 14:38
Myydään Land Cruiser Kzj-95 onsekone O/M/V Ajoneuvot 1 28.10.2010 17:11
kzj-95 alkuperäinen korkeus? Rölli Tekniikka & Jutustelu 3 16.09.2010 20:54
KZJ 95 ja korotus? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 13 11.02.2010 13:34


Sivu luotu: 21:34 (GMT +2).