![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() onneks oma kiesi on 89 joten pääsee ehkä vähän helpommalla... tosin saa nähä miten käy kun meinasin ProCompilta tilata kierrejousialustan millä korvaisi lehtijouset, on siis ihan tuohon autoon tarkoitettu setti. muutoskatsastukseen toki joutuu menee joka tapauksessa tuon kanssa.
__________________
Jeep Wrangler -89 4.0 AT |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei siinä pitäisi olla mitään ongelmaa, kunhan ko. tukivarsipaketti on kyseiseen automalliin tarkoitettu ja tehtaan valmistama.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Käytetään taas tätä topikkia.
Mistä katsastusmiehet näkevät alkuperäismittoja navasta kaareen, vai minkä perusteella he tietävät paljonko autoa on korotettu? Nyt autoa on korotettu korikorotuksella 2,5" ja sen jälkeen otteeseen merkittiin joku mitta keskiöstä kaareen, joka ei ollut edes tarkka ja nyt autoa pitäs saada ylemmäs, joten pitäis tietää paljonko uskaltaa nostaa. Vai onko kaikki vaan kiinni katsastusmiehestä ja siitä millainen päivä hänellä on ollut? -Juhani |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mitenköhän tämä laki suhtautuu vaikka SOA:n tekoon? Kuvitteellinen potilas on esim. 1998vm samurai suikka latijousilla. Heittää samat jouset akselin yläpuolelle niin mitä katsuri sanoo? Ja vielä jatketaan ajatusleikkiä...että jättää SOAttuna vain päänorran paikalleen ja laittaa kynäjouset tai rangen alustan tukivarret ja "lisäjousia"? Edelleen on säilytetty alkuperäinen jousitustyyppi/ripustus ja alkuperäiset jouset (joita sai siis takoa tai muovata tms niin varmaan lehtiäkin saa vähentää?) ja sitten on asennettu vaan "lisäjousia ja lisätukivarsia"...?
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ei taida toimia huonostikkaan. Latijousilla akseli liikkuu hieman eteen/taakse, tukivarret taas pyrkivät estämään moisen liikkeen.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Olihan niitä aikoinaan ralli escorteissakin...kun piti olla sääntöjen mukaan "lehtijousitus". Eli yksi lehti + nelilinkki ja sitten kierrejouset/kynäjouset. Parhaimmilla oli se ainutkin lehti "kompostiittia". Mutta tottahan siinä liikeradat ovat aika paljon pienempiä kuin maasturissa. Jotta se toimisi niin varmaan sen ainoan lehtijousen pitäisi olla tosi notkea ja ehkä jotenkin "kelluva" kiinnitykseltään, että ei oikeastaan osallistuisi juuri mitenkään jousituksen toimintaan.
Mutta onkohan se "teoriassakaan" mahdollista lain mukaan....
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Toi on kyllä kierrejousitettu läpeensä. Ei taida EU-tyyppihyväksyttyä ympäriinsä latijousista peliä löytyä...
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Dieseli samurai 1.9TD ??
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
fordin jenkki maastureissa on lehtijousitus edessä uudemmissakin eli 2000 luvun vehkeissä.
|
![]() |
Luokat |
hyväksyntä, korotusjouset, paperit, tuv, tüv |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan asuntovaunu, 4 nukkumapaikkaa oltava | junnu78 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 28.05.2010 17:01 |
Onko renkaassa oltava kokomerkintä? | tmx50 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 06.02.2009 22:05 |
O:Patrol, oltava katsastettu ja hintaa max.2500€ | vannika | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 30.11.2007 00:54 |
O: Maasturin runko, oltava paperit. | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 05.11.2006 06:12 |