Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.05.2013, 08:24
trouble trouble ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.11.05
Sijainti: turku, Finland.
Viestit: 352
Perusasetus

Mulla on hieman isompi sylkky kuin sinulla (en muista mittoja) ja letukan pumppu. Orbi on 100 ja kierroksia laidasta laitaan kaksi kierrosta....

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.05.2013, 19:35
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Orbitrooli on aivan liian iso, pikaisesti laskettuna n. 125cc.
40cc orbilla saisi n. 3 kierrosta tapista tappiin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.05.2013, 20:20
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Orbitrooli on aivan liian iso, pikaisesti laskettuna n. 125cc.
40cc orbilla saisi n. 3 kierrosta tapista tappiin.
tuo kolme kierrosta olis kyllä ihan jees.
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.05.2013, 22:35
TimJus:n Avatar
TimJus TimJus ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.445
Perusasetus

tää taitaa olla kaasari kone, koita säätää tyhjä käynnin seoksia. voi ollla että käy liian laihalla eikä kestä yhtää ylimääristä kuormaa tyhjä käynnillä.
voit myös säätää orbista paineita alaspäin(rattiputken alla oleva kuusio tulppa jonka alla painenen säätö ruuvi) ettei pumppu veisi liika tehoa koneelta,
tietysti vaikuttaa heti ohjaus voimaan minkä taas saisi korjattua isommalla sylinterillä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.05.2013, 23:17
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja G-69 Näytä viesti
tää taitaa olla kaasari kone, koita säätää tyhjä käynnin seoksia. voi ollla että käy liian laihalla eikä kestä yhtää ylimääristä kuormaa tyhjä käynnillä.
voit myös säätää orbista paineita alaspäin(rattiputken alla oleva kuusio tulppa jonka alla painenen säätö ruuvi) ettei pumppu veisi liika tehoa koneelta,
tietysti vaikuttaa heti ohjaus voimaan minkä taas saisi korjattua isommalla sylinterillä.
Ruiskukone on tuossa mun keksinnössä. Sytkä kyllä saattaa olla jonkin verran pielessä. Pitää laittaa kohdalleen ja kokeilla.
Ongelmana ohjauksessa oli öljyn kuumeneminen ja siitä johtuva ohjauksen puutuminen. Öljyt lämpesivät melkein kiehuvaksi asti. Laitoin väliin lauhduttimen ja parempaa öljyä. Nyt se tuntuu toimivan, eikä ainakaan lämpeä kovinkaan kuumaksi. Jotenkin se silti tuntuu tehottomalta ja puutuu toisinaan...
Ongelmana on edelleen pumpun hihnapyörän kovaääninen värinä. Hihna ei vingu, vaan värisee ratista kääntäessä.
Pitää koittaa säätää orbia. Voiko siinä tehdä jotain peruuttamatonta, kuten esimerkiksi rikkoa sen, niin kuin mulla on yleensä tapana vähän kaikissa hommissa?
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.05.2013, 23:35
TimJus:n Avatar
TimJus TimJus ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Teme74 Näytä viesti
Ruiskukone on tuossa mun keksinnössä. Sytkä kyllä saattaa olla jonkin verran pielessä. Pitää laittaa kohdalleen ja kokeilla.
Ongelmana ohjauksessa oli öljyn kuumeneminen ja siitä johtuva ohjauksen puutuminen. Öljyt lämpesivät melkein kiehuvaksi asti. Laitoin väliin lauhduttimen ja parempaa öljyä. Nyt se tuntuu toimivan, eikä ainakaan lämpeä kovinkaan kuumaksi. Jotenkin se silti tuntuu tehottomalta ja puutuu toisinaan...
Ongelmana on edelleen pumpun hihnapyörän kovaääninen värinä. Hihna ei vingu, vaan värisee ratista kääntäessä.
Pitää koittaa säätää orbia. Voiko siinä tehdä jotain peruuttamatonta, kuten esimerkiksi rikkoa sen, niin kuin mulla on yleensä tapana vähän kaikissa hommissa?
ruiskussa kyllä pitäs tyhjäkäynti venttiilin korjata kierroksia heti jos ne lähtee tippumaan. ellei läpät ole liian kiini ja tyhjäkäynti venttiili on jo täysin auki jolloin se ei pysty nostamaan kierroksia.

orbin säädössä ei ole mitää muuta ku tulppa pois ja ruvaat auki päin sitä säätöä.

onks pumpppu kunnossa ja sen sisänen paineen säädin toimiva. ettei ois jotain roskaa sen päineen säätimen sisällä mikä jumittelee.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.05.2013, 05:40
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.049
Perusasetus

ei toi orbi kovin isolta vaikuta kun pumppuosaa katsoo, näkeekö siitä tuolla paikalla ollessa mitä päädyssä lukee?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
viisaammilta neuvoja jmtr83 Tekniikka & Jutustelu 12 10.04.2013 00:28
Suzukiin vinssi neuvoja ? HaKu Tekniikka & Jutustelu 1 02.05.2008 16:02
NEUVOJA TARVITAAN! nizzan Tekniikka & Jutustelu 1 19.03.2007 11:54
Neuvoja tarvitaan... Petexxx Vuosimallit 1968-1982 2 02.01.2004 14:31
Audio neuvoja... Vuosimallit 1968-1982 2 07.03.2003 08:47


Sivu luotu: 01:00 (GMT +2).