![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Rengas pökköjen varaan ja lifillä tunkkat vannetta alaspäin, vaikka Mannin lavanreunaa vasten. Ja samalla lekaa vanteeseen ja ulkokehään. Ovat välillä melko mielenkiintoisia, varsinkin jos on joskus ajettu kiveen tai muuten vääntyneitä. Kyllä se sieltä jossain vaiheessa helppaa. Kerran oli yksi pillarin ulompi lukkorengas niin piukassa, että painamaan sitä tarvittiin parikymmentä tonninen kuormaaja, ja silti tapeltiin kauan
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Tänään taas ehti tämän kanssa illan taistelemaan... Laitoin pyörän renkaasta palikoiden varaan ja painoin sitä tunkilla vanteesta. Sitten lekaa vanteeseen. Vähän ulkohehä ehti jo liikkua, kun sitten leka hajosi. Lasikuituvartinen leka ja pikkuisen osui varsi vanteen reunaan, niin eikös varsi irronnut. Sitten se piti liimailla, mutta eihän sitä enää heti voinut käyttää. Sitten jatkoin paukuttelua moskalla ja lähtihän se ulkokehä lopulta irti eikä siinä vaiheessa enää edes tunkkia ollut käytössä. Vanteeseen tuli tietty aika monta kolhua, kun kevyemmällä työkalulla piti aika monesti lyödä. Tuolta sitten näytti vanteen sisällä:
Sitten osien pesu painepesurilla, lamellilaikkaa ja lopuksi teräsharjaa. Melkoiset ruostekerrokset oli vanteen ja ulkohehän välissä ja hiekkapuhallus olisi ollut ihan hyvä, mutta nyt siihen ei ollut mahdollisuutta. Sitten piti yötä myöten vielä maalata ruostekohdat, että huomenna pääsisi rengasta asentamaan. On siis toiveita päästä jopa huomenna koeajolle ja sitä myöden saada auto taas ajokuntoon seuraavaa kuorkkikrossia varten. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Nyt on kuorkkia koeajettu "uusilla" renkailla n. 100 km.
Ainakin kierrokset putosi maantienopeuksissa huomattavasti mukavammalle tasolle. Ennen 80 vauhdissa kierrokset oli jotain 2600 ja nyt n. 2200 ja siten metelikin pienempää, vaikka renkaat enemmän ääntä pitääkin. Sitten toimenpiteitä aiheuttavia juttujakin jo huomannut: - Ohjausta pitää pikkuisen rajoittaa, kun renkaan takareuna ottaa ääriasennossa etujouseen kiinni. - Tiedossahan olikin, että pitää tutkia vielä, mihin kohtiin edessä renkaat ottaa joustoissa kiinni ja mihin sitten pitää tehdä tilaa. - Takana rengas mahtuu menemään lokarin sisään joustossa, vaikka lokaria ei ulommas siirtäisikään. Taidan silti jossain vaiheessa siirtää, niin on rengas keskellä lokaria. Sitten tuli sellainen havainto, että noin 60 km/h nopeudessa alkaa ratti vispaamaan aika paljon. Se vispaus ei kuitenkaan lisäänny, vaikka ratista päästää irti ja auto kulkee suoraan. 80 km/h vauhdissa ei sitten vispaa enää ollenkaan. Pitää nyt ensin tarkistaa pyöränkulmat ja ehkä kokeilla pienempää rengaspainettakin, jos noilla mitään vaikutusta asiaan. Nyt paineena 3 bar ja eipä tuo rengas näytä sillä paineella juuri painuvan. Sitten jos ei noilla tokene, niin pitänee tasapainotuttaa renkaat. Vai olisiko jollain kokemusta/ehdotuksia, mistä muusta voisi johtua tuo ravistus? |
|
#5
|
||||
|
||||
|
väljä raidepää?
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Tiukkasitko mutterit käsijarru päällä jos niin mutterit löysälle ja ristiin kiristys uudelleen. Näin aina raskaassa jossa rumpu jarrut
__________________
"Mä oon niin mahrottoma hämmästyny...mä oon ku klapil päähä lyäty" Kohta huomaat, että "meissä kaikissa asuu pieni mersu". kultapossukerho Viimeksi muokannut pee : 17.05.2013 15:12 Perustelu: modekohellusta |
|
#7
|
||||
|
||||
|
En ainakaan huomannut tuossa taannoin raidetankoa oikoessa. Pitää sekin tarkistaa.
Oli käsijarru pois päältä ja jopa muistin autoa käyttää ennen viimeisen pyörän paikoilleen laittoa, että jarru oli taas pois päältä. Ja kun arvasin paineiden laskevan välillä, niin pelkän rummun kiinnitin muutamalla mutterilla siksi aikaa kun rengasta ei ollut paikallaan. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
... ja jotta tämmönen jäyhempikin uusiokuormaautoilija ymmärtäis jotain, niin saisko tähän jotain lisäselvitystä ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
![]() |
| Luokat |
| 8.136, fae, maastokuorma-auto, man |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Spider man 4 | SL | Chit-Chat | 1 | 08.08.2007 13:39 |
| Brave man | SamppaFIN | Jokes | 0 | 14.11.2002 17:48 |
| Spider-Man | mikk0 | Movies | 0 | 02.09.2002 22:37 |
| Business man | SamppaFIN | Jokes | 0 | 22.08.2002 14:14 |
| Man with a problem | SamppaFIN | Jokes | 0 | 19.08.2002 17:13 |