![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
|||
|
|||
![]()
Onkos laatikossa hidas ykkönen 7,812 jos oikein tulkitsin. Aksulathan on 4,11 välityksillä.
Nyt olisi runko renkuloilla. Offsetin kanssa varmaan tulee vähän kikkailua kun ei tuohon renkaan ja rungon väliin tuhottomasti jäänyt tilaa. Renkaina 235 sliksit ja vanteen offsetistä ei tietoa. Lepoantin kardaaniviritys kyllä kiinnostaa, ei vaan ole vielä ehtinyt näitä kunnolla miettimään. Pitää tuon tekniikan istutuksen jälkeen nämä pohtia kuntoon. |
#52
|
|||
|
|||
![]()
tässä kuva patukan nilviäisestä jonka voi sovittaa 70mm putkeen
|
#53
|
|||
|
|||
![]()
Tommosia makkaroita tuli pari talliin. Keksiköhän noista jotain kivaa taka-aksulalle?
Riiputkin pitää muuttaa taka-akselin takapuolelle kun jotainkin päissäni ajattelin laittaa ne tuonne rungon keskelle niin kuin etusessa on jo. Tämä kuulemma ei ole hyvä näin, noh viisaammat sen näköjään tietää. Makkara olisi min 70mm ja maks 270mm, eli akselin keskellä sitä voisi käyttää apuna taakkaa avittamassa, mutta katsotaan nyt tuleeko noita tuohon laitettua. Nosto"tehoa" tuolla yhdellä makkaralla olisi 2,4t @ 7 bar. |
#54
|
||||
|
||||
![]()
Mites jos tekis SOA:n, niin ei tartteis noita palikkatorneja jousien ja rungon välissä?
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#55
|
|||
|
|||
![]()
Kävipä sekin mielessä, mutta laitellaan nyt tuota painoja tuon rungon päälle ja katsotaan mihin se laskee. Onko tarvetta laskea jousia alaspäin. Kaikki on vielä heftillä kiinni, eli muokattavissa.
Mitäs mieltä viisaammat ovat tuosta SOA vs palkit rungon ja kiinnikkeiden väliin? Itse noita etuja ja haittoja tuossa mietin. Taka-akselia ainakin olisi tractionbarilla hyvä tukea SOA:n kanssa. Etunapojen kaantökin tulisi varmaan eteen, tosin sama hommahan se on jos paljon korottaa millä vaan tyylillä. Kaikki on vielä toistaiseksi auki ja jousipedit akseleissa ei ole vielä kiinni. Mietin vaan kun laittaa nuo BJ jouset ja SOA:n niin nousee äkkiä taivaisiin, mutta voihan niitä lateja sitten poistella. Rungon ja kopan väliin tulee vain pikku palikat, lähinnä pesun ja huoltojen kannalta, eli se yritetään pitää mahdollisimman pienenä. Viimeksi muokannut SeppoHovi : 18.03.2013 14:19 |
#56
|
|||
|
|||
![]()
Taas pääsi vähän häärimään talliin. Takajousien kiinnikkeet vaihdettu päittäin, eli nyt on riiput takana.
Onkos tuon akselin suoruuden mittaamiseen mitään hyvää tapaa? Ristimittoja otettu, mutta onko vielä jotain millä voisi sitten varmistaa, että olisi renkulat linjassa ja kuluisi suht tasaisesti? Moottoria tuli kanssa vähän räplättyä ja nyt olisi sekin valmis nostoa varten. |
#57
|
||||
|
||||
![]()
Olisko mahdoton ajatus tehdä tosta riipukkeen runkoon tulevasta kiinnikkeestä liikuteltava? Siis pultattava versio, runkoon muutama reikä valmiiks. Voi sitte vähä säädellä riipunkulmaa yms. Ite en muistanut koko hommaa kun takarungon uusin ja nyt vähän harmittaa.
__________________
PäHäMa MMC Slck |
#58
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#59
|
||||
|
||||
![]()
Ei kai niitä sen 'oikean' kohdan löytymisen jälkeen tarvi siirrellä, mutta eikös nää jouset ollu jostai muusta autosta? Eli jos jotenki epäonnistuis asemointi niin ei olis hitsaten kiinni ja saisi sitte siirrettyä mahdollisesti 'oikealle' paikoilleen.
__________________
PäHäMa MMC Slck |
#60
|
|||
|
|||
![]()
Juu BJ:n jouset noi on ja oikeaa paikkaa saa varmaan vielä hakea. En sitten tiedä kumpi on helpompi rälläköidä noi heppaukset auki ja siirtää vai sitten porailla reikiä. Noh pitää tuumailla kun pääsee taas talliin joskus.
|
#61
|
||||
|
||||
![]()
Googlella löytyy aika hyvin tietoa lehtijousista ja riipuista, tuossa yksi -> http://gitout.com/content.php?179-Le...-Shackle-Angle
Oikea riipun asento saadaan kun piirretään kuvitteellinen linja jousen etusilmukasta takasilmukkaan, ja asennetaan riippu 90 asteen kulmaan e.m linjaan nähden. Mutta siihenhän ei vielä kannata syventyä kun auto on palasina. Eipä tuohon akselien suoruuteen autotallitasolla ole muuta kuin mittaa akselien sijainnin runkoon nähden sekä pituus, että leveys suunnassa, ja ristimittaa lisäksi.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#62
|
|||
|
|||
![]()
Tuossa linkissä olikin ihan kivasti tietoa ja helppo tapa tuo mitata. Tosissaan eihän tuota voi oikein mitata/siirtää ennen kuin on taakka päällä.
Otin konetta vähän suuniin ennen kuin mentiin mopoilemaan jäälle ja tuli tommoinen pulma eteen. Miten porukka on tuon ratkaissut. Ajanut vingulla reijät keskemmälle ja sovittanut tuohon reikään? Laittanut jonkun välilaipan millä supistanut nuo sopimaan. Kyseessä siis turbon imusarja ja pakosarja. Turbossa taitaa tuo vaijeri mennä polkimelta pumpulle ja vaparissa juurikin tuohon "kaasariin". Ajattelin vaan kysäistä ennen kuin tekee jotain tyhmää. ![]() |
#63
|
||||
|
||||
![]()
Tuleeko turboa? Miks kaasuläppä pitää laittaa jos on orgis turbon pumppu?
Oisko helpompi laittaa sit vaparin imu ja pakosarja. |
#64
|
|||
|
|||
![]()
Tulee turbo ja vaparin pumpulla. Näköjään tuon saa tuohon reikiä suurentelemalla. Ajattelin vaan onko se paras tapa tuo toteuttaa.
|
#65
|
|||
|
|||
![]()
Työtä ja työreissuja aivan liikaa Willyksen kannalta. Kuitenkin jotain on saatu aikaiseksi.
Kone nostettu rungon päälle ja nykyään hepissä kiinnikin. Runko tuli noin 100mm alaspäin kun tuon möykyn siihen nosti. Enemmän mitä ajattelin. Kardaaniakin soviteltu paikalleen. Kovasti näyttää siltä, että öljypohjasta joutuu mojovan siivun sipaisemaan pois toisesta kyljestä, että mahtuu joustoissa kardaani pyörimään vapaasti. Noh pitää akselia nostella ja katsoa mihin se kardaani yltää. Keulaakin tuli soviteltua koneen korkeutta hakiessa. Kyllä tuo keula vaikutti suuresti projektiin lähtemiseen. Jos seuraavaksi sitten laittaisi moottorin kiinnikkeet kunnolla runkoon ja aloittelisi vähän peltihommia, niin ei mene niin yksitoikkoiseksi ja liiaksi miettimiseksi hommat. Hitaasti etenee kun ei ole aikaa tälle tarpeeksi. ![]() |
#66
|
|||
|
|||
![]()
Heppasin koneen vähän tukevammin paikoilleen ja ei muuta kun jousi irti toiselta puolelta ja venyttämään akselia. Noh ei paljo tarvinnut nostaa kun jordaani ottaa kiinni öljypohjaan.
Onkos Patrol tietäjillä tietoa onkos tuossa hanttarin kulmassa jotain tiellä jos tuosta sipaisee aimoisen siivun kulmasta pois? Mahdollisuuksia olisi myös nostella konetta vähän ylemmäs kun konepelti on aika korkealla. Tuossa on siis sisäänjoustoista vielä puolet käyttämättä, eli tilaa tarvitaan vaikkakin tuota sisäänjoustoakin voi kyllä rajoitella. |
#67
|
||||
|
||||
![]()
öljypumpun imujalka tulee aika alas, mutta en nyt muista että osuuko tuohon kulmaan... Avaamallhan sen näät
|
#68
|
|||
|
|||
![]()
Vaihto suoritettu ja nyt olisi runko/kone pressutallissa ja koppa tallissa. Se olisikin sitten rälläkkähommia tiedossa lattian irroittelussa. Alkoi mennä niin näpräilyksi tuon rungon ja koneen kanssa, että oli pakko ottaa tuo isompi työnsarka talliin.
Konekin sai kokea vähän painepesurin hellää kohtelua. |
#69
|
|||
|
|||
![]()
Lattiasta tuli vähän ilmavampaa mallia.
Grillikin tuntuu toimivan ihan hyvin. |
#70
|
|||
|
|||
![]()
Takaosan lattialle tehty tukirakenteet 2mm huonekaluputkesta. Taitaa tulla vähän tukevampi kuin orkkis...
Orkkismittarit myös ruuvailtu irti. Konetauluun tehty tilaa näille ainakin aluksi. Silikonit sisällä niin pitäisi toimia talvellakin. Tosin mittari lähtee nollasta ja tiedä sitten miten hakkaa alipaineella tuohon tappiin, noh kai se sen kestää... Tommonen 3tieventtiili kanssa apuna tuohon pumppukikkailuun... Nappi hyttiin millä sais vähän voimasavuja muiden autoilijoiden iloksi. ![]() |
#71
|
|||
|
|||
![]()
Saksan ryyppyreissu takana ja Willystä pajoitettu taas askel etiäpäin. Matin neuvosta sovittelin 508 mersun lokareita taakse ja ihan kivasti ne tuntuvat istuvan projektiin.
Leikkaa ja liimaa toiminnolla... Kaari nousi 50mm ja levitystä tuli samalla varmaan 30mm. Lärpäkkeet tuohon joutuu varmaan laittamaan jos haluaa saada 12,5" kumin pysymään lokarin linjassa. Jatkelen taas yksinpuhelua tässä jossain vaiheessa. Ihan kiva saada jotain koppaan kiinnikin. Tähän menessä on vaan leikkailtu pois peltiä muistuttavaa haperoa. ![]() |
#72
|
||||
|
||||
![]()
kyllä tätäki projektia tulee seurattua mielenkiinnolla mutta on niin täydellisesti kerrottu ettei jää lisättävää
![]()
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
#73
|
|||
|
|||
![]()
He hei, onkos tämä auto saman merkkinen?
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.n..._2422354_n.jpg Viimeksi muokannut Danlig : 12.05.2013 10:13 |
#74
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#75
|
|||
|
|||
![]()
on on,tuo on velipojan kampe mut ny meinaan sitä et onko tuo sen näkönen et ois joskus kans ollu tollane outlander?
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Willys Jeep CJ3B ´54 ja Willys kärri ´43 | Rambleristi | Maasturiprojektit | 5 | 09.01.2011 23:25 |
Myyty Big-Willys | Big-Willys | O/M/V Ajoneuvot | 19 | 12.01.2010 14:50 |
Ostetaan Jeep Willys | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 13.06.2009 18:59 |
Big Willys | Kentsu | Maasturiprojektit | 5 | 23.08.2007 21:35 |
O:Willys Kansipahvi | J-4880 | O/M/V Muut | 2 | 06.07.2004 21:37 |