![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=110588 Tuolla topicissa jotain keskustelua eri akseli vaihtoehdoista: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=107597 Ja jenkkisivuilta löytyy googlessa kans eri versioita.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Crankshaft position sensor
Mulla 4.0 renix pätki tyhjäkäynnillä tasaisen harvaan ja meno tuntui muutenkin nuhaiselta. Vaihdoin CPS:n ja jopas hävisi pätkiminen ja tuntuu kuin 50 hepoa olisi tullut lisää. Vanhasta CPS:stä oli liittimen päästä johdot nirhautuneet. Eli tarkkana kannattaa olla johdon reitittämisessä. Aika lähellä on pakoputkea ym. Crownin cps:stä sellainen varoitus , että liitin on todella heppoista tekoa ja piikit meni/menee länään. Pulttien avaamiseen kannattaa varata lähes metri jatkovartta pikkuräikkään, nivel ja 11mm hylsy, ja muovisuoja sitten takaisin paikalleen.
Viimeksi muokannut koira : 06.06.2013 18:48 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Vähän lisää vaihtoehtoja eläväistä alustaa elävöittämään, eli nykyään on sitten tarjolla myös kumipuslia jotka joustaa jopa hieman enemmän kuin flex jointit missä on pallopää + uretaanipusla. Nämä siis ei ole perinteiset kumipuslat jotka tahtoo repeytyä metsäkäytössä hyvinkin nopeasti, vaan vähän erityyppisellä rakenteella olevat.
Ainakin jenkkipalstoilta luettujen kokemusten perusteella on porukka ollut hyvinkin tyytyväisiä. Noiden pitäisi sopia yleisimpien isojen (2.63" päällä oleviin) flex jointtien tilalle, kuten Johnny Joint, Rubicon Express, yms.., ja muitakin kokoja on saatavilla. Vaikuttaisi ihan järkevältä vaihtoehdolta tuokin, eikä pelkkä pusla ollut kovin pahan hintainen. Duroflex rubber flex bushing <- tuolta löytyy vähän hintatietoa yms. Pakollinen ko. putiikin mainosvideo ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Eipä löytynyt sopivampaa topickia joten kyselen täällä. Mistähän mahtaisi löytyä tuohon 2.1td:hen sopiva laturi, tai ainoastaan se jännitteensäädin/hiilipakka?
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nonniin! XJ on hommattu. Vm 92 4,0
Automaatin kanssa hiukan ongelmaa. Meinaa luistaa hiukan, ja etenkin pakilla. Kun laittaa pakin päälle, menee noin sekunti, ennenkuin veto alkaa. Joskus peruuttaessa huomaa selkeästi. Eteenpäin tuntus menevän ihan OK. (Tosin en oo ihan varma meneekö loikkari päälle) Öljymäärä tsekattu, oli huomattavan vajaa, sai lisätä 1,5 litraa. Vuorokauden jälkeen ei ole ainakaan selkeästi hävinnyt. Täytyy tarkkailla tilannetta. Mikä olis seuraava toimenpide? Ja juu, se katossa oleva infonäyttö on pimeä. Onko sille jossain oma sulake? Auto tuotu Saksasta, ni ei ollu ku germaaninen ohjekirja. Siitä en heti löytänyt infoa. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tuosta sulle vikojen etsimiseen vähän iltapuhdetta..
![]() http://www.kolumbus.fi/Timo_Lampi/Je...AW4_manual.pdf Mutta siis eteenpäin ajaessa vaihtaa jokseenkin normaalisti? OD:n kytkeytymisen huomaat kyllä hyvin kun ajat esim. 70-80km/h ja laitat vaihdevivun kolmoselta D:lle. Tosin muistat sitten että kepin ollessa kolmosella muuntimen lukkokin kytkeytyy. D:llä muuntimen lukko kytkeytyy vain ylivaihteella. Jos eteenpäin ajaessa temppuilee niin usein vika on joko väärässä TV- kaapelin säädössä tai sitten TPS- anturi on viallinen. Miltä öljyt näyttää/ haisee? Suosittelisin ostamaan uuden öljynsuodattimen, ja vaihtamaan öljyt muutamaan kertaan vaikka sitten varmuuden vuoksi. Ostat samantien 15-20 litraa Dexron III- yhteensopivaa lootaöljyä, tiputat öljypohjan alas, vaihdat suodattimen, lisäät öljyä sen mitä tuli ulos, ajat muutaman sata kilsaa ja sama homma uudestaan ainakin kertaalleen. Katso että ei ole öljypohjan magneetissa hirveästi mitään metallilastua kun ekan kerran vaihdat liemiä, sekin kertoo jotain että missä mennään laatikon kanssa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Oliskos kellään np-231 jakolaatikon takastefan (split yoken) ulkohalkaisija mittoja ? Sisähalkaisijahan on 38mm.
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |