Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.05.2013, 20:33
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Katos tuolta rakentelupuolelta, siellä on menossa XJ akseliswappi, tilalle tulee HJ:n akselit. Jeepperin entisessä Comanchessa tai olla kans jotku tojon aksulat.. En tiiä onko mitää porttaaleita jotka sopis helpolla...

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=108550

- Isommat Danat on suomessa harvinaisempia ja kalliita, saahan tietysti jotain tukevampia vetari kittejä, mutta hinta on kans kova...
Mulle vaihtuu tuossa yläpuolen topicissa HDJ80:sen akselit, Jeeperillä oli Comanchessa HDJ80:sen akselit myös, D_Barin XJ:ssä on HJ61:n akselit:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=110588

Tuolla topicissa jotain keskustelua eri akseli vaihtoehdoista:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=107597

Ja jenkkisivuilta löytyy googlessa kans eri versioita.

__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.05.2013, 08:03
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Crankshaft position sensor


Mulla 4.0 renix pätki tyhjäkäynnillä tasaisen harvaan ja meno tuntui muutenkin nuhaiselta. Vaihdoin CPS:n ja jopas hävisi pätkiminen ja tuntuu kuin 50 hepoa olisi tullut lisää. Vanhasta CPS:stä oli liittimen päästä johdot nirhautuneet. Eli tarkkana kannattaa olla johdon reitittämisessä. Aika lähellä on pakoputkea ym. Crownin cps:stä sellainen varoitus , että liitin on todella heppoista tekoa ja piikit meni/menee länään. Pulttien avaamiseen kannattaa varata lähes metri jatkovartta pikkuräikkään, nivel ja 11mm hylsy, ja muovisuoja sitten takaisin paikalleen.

Viimeksi muokannut koira : 06.06.2013 18:48
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.05.2013, 10:43
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Vähän lisää vaihtoehtoja eläväistä alustaa elävöittämään, eli nykyään on sitten tarjolla myös kumipuslia jotka joustaa jopa hieman enemmän kuin flex jointit missä on pallopää + uretaanipusla. Nämä siis ei ole perinteiset kumipuslat jotka tahtoo repeytyä metsäkäytössä hyvinkin nopeasti, vaan vähän erityyppisellä rakenteella olevat.

Ainakin jenkkipalstoilta luettujen kokemusten perusteella on porukka ollut hyvinkin tyytyväisiä. Noiden pitäisi sopia yleisimpien isojen (2.63" päällä oleviin) flex jointtien tilalle, kuten Johnny Joint, Rubicon Express, yms.., ja muitakin kokoja on saatavilla. Vaikuttaisi ihan järkevältä vaihtoehdolta tuokin, eikä pelkkä pusla ollut kovin pahan hintainen.

Duroflex rubber flex bushing <- tuolta löytyy vähän hintatietoa yms.


Pakollinen ko. putiikin mainosvideo
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.05.2013, 06:00
tommyz tommyz ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 16.05.13
Sijainti: Helsinki
Viestit: 3
Perusasetus

Eipä löytynyt sopivampaa topickia joten kyselen täällä. Mistähän mahtaisi löytyä tuohon 2.1td:hen sopiva laturi, tai ainoastaan se jännitteensäädin/hiilipakka?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.06.2013, 23:44
JakeHammer JakeHammer ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.04
Sijainti: Nastola, Finland.
Viestit: 969
Perusasetus

Nonniin! XJ on hommattu. Vm 92 4,0

Automaatin kanssa hiukan ongelmaa. Meinaa luistaa hiukan, ja etenkin pakilla. Kun laittaa pakin päälle, menee noin sekunti, ennenkuin veto alkaa. Joskus peruuttaessa huomaa selkeästi. Eteenpäin tuntus menevän ihan OK. (Tosin en oo ihan varma meneekö loikkari päälle) Öljymäärä tsekattu, oli huomattavan vajaa, sai lisätä 1,5 litraa. Vuorokauden jälkeen ei ole ainakaan selkeästi hävinnyt. Täytyy tarkkailla tilannetta.

Mikä olis seuraava toimenpide?

Ja juu, se katossa oleva infonäyttö on pimeä. Onko sille jossain oma sulake? Auto tuotu Saksasta, ni ei ollu ku germaaninen ohjekirja. Siitä en heti löytänyt infoa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.06.2013, 09:29
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Tuosta sulle vikojen etsimiseen vähän iltapuhdetta..

http://www.kolumbus.fi/Timo_Lampi/Je...AW4_manual.pdf


Mutta siis eteenpäin ajaessa vaihtaa jokseenkin normaalisti? OD:n kytkeytymisen huomaat kyllä hyvin kun ajat esim. 70-80km/h ja laitat vaihdevivun kolmoselta D:lle. Tosin muistat sitten että kepin ollessa kolmosella muuntimen lukkokin kytkeytyy. D:llä muuntimen lukko kytkeytyy vain ylivaihteella. Jos eteenpäin ajaessa temppuilee niin usein vika on joko väärässä TV- kaapelin säädössä tai sitten TPS- anturi on viallinen.

Miltä öljyt näyttää/ haisee? Suosittelisin ostamaan uuden öljynsuodattimen, ja vaihtamaan öljyt muutamaan kertaan vaikka sitten varmuuden vuoksi. Ostat samantien 15-20 litraa Dexron III- yhteensopivaa lootaöljyä, tiputat öljypohjan alas, vaihdat suodattimen, lisäät öljyä sen mitä tuli ulos, ajat muutaman sata kilsaa ja sama homma uudestaan ainakin kertaalleen. Katso että ei ole öljypohjan magneetissa hirveästi mitään metallilastua kun ekan kerran vaihdat liemiä, sekin kertoo jotain että missä mennään laatikon kanssa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.06.2013, 20:05
sako:n Avatar
sako sako ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

Oliskos kellään np-231 jakolaatikon takastefan (split yoken) ulkohalkaisija mittoja ? Sisähalkaisijahan on 38mm.
__________________
Montenegro Offroad #55
2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 20:55 (GMT +2).