Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.05.2013, 15:47
Furyan Furyan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.09.12
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 55
Perusasetus

Ajattelin tuossa vaihtaa dieselinsuodattimen nyt viikonloppuna, tarvitseeko järjestelmää ilmailla erikseen vaiko täyttää vaan suodattimen dieselillä?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.05.2013, 19:57
hunter hdj:n Avatar
hunter hdj hunter hdj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: virtasalmi
Viestit: 339
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Furyan Näytä viesti
Ajattelin tuossa vaihtaa dieselinsuodattimen nyt viikonloppuna, tarvitseeko järjestelmää ilmailla erikseen vaiko täyttää vaan suodattimen dieselillä?
Siin mihin suodatin on kiinnitetty kierteellä = Suodatinjalan yläosassa on paineltava käsipumppu.

Vaik laittas tyhjän suodattimenkin paikoilleen, (toki täytettykin) käsipumpulla saa hyvin järjestelmän täytettyä dieselillä/ilmat pois.. Aikasa kun pumppaa niin viimein se kovenee ja ilmat on pois suodattimesta ja syöttöpumpusta starttia vuan..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.05.2013, 20:46
dirtysalami dirtysalami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.08
Sijainti: Etelä-Suomi
Viestit: 212
Perusasetus

Kammottavan alhaalla menee öljynpainemittarin näyttämä. Kuumana kierroksilla hieman toisen viivan päällä. Tyhjäkäynnillä jossain ekan ja tokan viivan välissä. Uusi kello vaihdettu, kun meinasin että on kuoleentunut kuten noilla joskus on tapana.

Noh pääsee tekemään varmaan täyden konepokan kun se tuosta leipoo kiinni. Ei viitti isompaa hyrrääkään laittaa ennenkuin on uskoa pömpelin kestoon.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.05.2013, 22:10
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dirtysalami Näytä viesti
Kammottavan alhaalla menee öljynpainemittarin näyttämä. Kuumana kierroksilla hieman toisen viivan päällä. Tyhjäkäynnillä jossain ekan ja tokan viivan välissä. Uusi kello vaihdettu, kun meinasin että on kuoleentunut kuten noilla joskus on tapana.

Noh pääsee tekemään varmaan täyden konepokan kun se tuosta leipoo kiinni. Ei viitti isompaa hyrrääkään laittaa ennenkuin on uskoa pömpelin kestoon.
Nuo toyotan mittari eivät ole ihan parhaasta päästä; niiden näyttämät ovat suuntaa-antavia, siis niistä näkee muutoksen, jos auto esim niin kallellaan että repii ilmoja öljypumpulle....
-> käytä mekaanista mittaria paikalla, maksaa vajaa pari kymppiä, ja tiedät paineista paljon enemmän!

Tuo "täydellinen koneremontti" on kaunis ajatus, jos kone ajettu loppuun; mutta tehtynä kaiken varalta; yleensä ei auta koneen kestävyyteen sillä luvattoman usein tehdään siten, että esim. sylintereiden pinnanlaatu ei sovi männänrenkaille....

Minun profiilissa kuvia minun hodarin rempasta reilun 700 tkm jälkeen; sylinterit käytännössä tehtaan mitoissa, kiertokangen laakerit/välys samoin.
-> männän renkaat ja yhden männän vaihdoin, kun siitä oli renkaat poikki, kaiken varalta. siis kasasin mm. vanhoilla kiertokangen laakereilla
ja tuon kilvettömän metsälöytö hdj:n kone on joskus käytetty auki, mutta ei ihme; on ollut uudesta asti työn ääressä: 10 ensimmäistä vuotta lapissa mökkirakentajilla, sitten seuraavat 10v matkailubisneksessä repimässä peräkärryjä (hanskakotelossa oli kopio rekisteriotteesta pituus yli 10m, leveys 2,5m(?) ja kuulemma sillä kuskattiin 8 moottorikelkkaa jäälle ja takaisin, periaatteella lukot kiinni, hitaalla nelivedolla laatikko D:lle ja kaasua...)

p.s jos tuo sinun kone "leipoo kiinni", niin remontti voi vaatia uuden lohkon, kampiakselin, kiertokangen ja muuta "pientä"
-> käytä auki, ja korjaa se, mikä on kulunut/rikki: ja kasaa alkuperäisellä kannen tiivisteellä, myös stefat vois olla syytä ostaa "marmoritiskiltä"
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.05.2013, 01:25
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dirtysalami Näytä viesti
Kammottavan alhaalla menee öljynpainemittarin näyttämä. Kuumana kierroksilla hieman toisen viivan päällä. Tyhjäkäynnillä jossain ekan ja tokan viivan välissä. Uusi kello vaihdettu, kun meinasin että on kuoleentunut kuten noilla joskus on tapana.

Noh pääsee tekemään varmaan täyden konepokan kun se tuosta leipoo kiinni. Ei viitti isompaa hyrrääkään laittaa ennenkuin on uskoa pömpelin kestoon.
Se painevaro ensin auki ja tutkia onko jumissa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.05.2013, 09:41
Furyan Furyan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.09.12
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 55
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hunter hdj Näytä viesti
Siin mihin suodatin on kiinnitetty kierteellä = Suodatinjalan yläosassa on paineltava käsipumppu.

Vaik laittas tyhjän suodattimenkin paikoilleen, (toki täytettykin) käsipumpulla saa hyvin järjestelmän täytettyä dieselillä/ilmat pois.. Aikasa kun pumppaa niin viimein se kovenee ja ilmat on pois suodattimesta ja syöttöpumpusta starttia vuan..
. Oolrait. Niinhän tuossa näyttää olevan täytyypi kahtoo miten tuo mötikkä irtoaa tuosta =)

Viimeksi muokannut Furyan : 12.05.2013 10:15
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.05.2013, 20:59
SERMAX:n Avatar
SERMAX SERMAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.726
Perusasetus

Olisko kellään mahollisesti jääny ylimääräistä Moottorin ja vaihdelaatikon välistä tuki rautaa (vänkärin puoli )
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=110833
__________________
No niin, mennäänpäs tuon suon yli että heilahtaa🤣
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.06.2013, 10:00
Jörmelö_2:n Avatar
Jörmelö_2 Jörmelö_2 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.02.11
Sijainti: Hausjärvi
Viestit: 71
Perusasetus

tuotekehittelyä


mites onko kaikilla etutukivarsissa n14-18mm reikä vaakatasossa, jakkarin puolivälissä? vähän niinkuin joku valureikä?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.06.2013, 11:19
dirtysalami dirtysalami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.08
Sijainti: Etelä-Suomi
Viestit: 212
Perusasetus

Vittu mitä asentajia maa päällään kantaa, pitäs kädet katkoa. Ihmettelin kun HDJ rupes kolisemaan jostain takaa. Otin oikean takapyörän auki, kaivoin levyn irti niin tipahtaa jarrulevyn ja kilven välistä HDJ:n jarrupalan taustalevy lattialle. Siis täysin irto-osa... satulassa hyväkuntoiset palat kiinni. Levy kulunut sisäpuolelta melkein puhki jäähdytyskanavistoon.

No onpahan hyvä syy uusia takapään jarruosat.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.06.2013, 11:57
tikkukuski:n Avatar
tikkukuski tikkukuski ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: viitasaari
Viestit: 471
Perusasetus

mikähän turbo olisi passeli hodariin kun nyt pumppu kävi laitossa niin alkoi houkuttamaan solmun vaihto.. tavoitteena olisi käyttömukavuus ja herkkyys alakierroksilla eikä niinkään maksimiteho kun sitten se on odottelua että ahdot nousee.. niin ja kyseessä automaattilootalla oleva..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
BULLTERRIERIN omistajat tänne! Urbancityboy Chit-Chat 14 20.09.2009 18:30


Sivu luotu: 03:48 (GMT +2).