![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
vapari ei ole vaihtoehto ![]() Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta ![]() ![]() No worries, mate ! Hojossa on sitä jotai ![]() Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tosiaan joo tsl ja lava patukkaan olis tulossa.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
no mix sit ei laittas 33"
![]() ![]() ![]()
__________________
vapari ei ole vaihtoehto ![]() Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta ![]() ![]() No worries, mate ! Hojossa on sitä jotai ![]() Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA |
#4
|
||||
|
||||
![]()
36" 13" tsl oli auttamatta liian pieni pitkän patrollin alla.
ja jos sulla ei oo tiheimmillä välityksillä niin ottasin nuo pienemmät ja levveemmät
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Miten sulle nyt vaan tommoset vaihtoehot jäi?
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ei oo missään tarjolla oikeen muita, ja ei ehkä raski ostaa mitään 2500 maksavaa rengas sarjaa
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jeps! Luulen että leveydestä on kuitenki enemmän hyötyä ku korkeudesta teille
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
En menis vannomaan kumpi paremmin etenee pehmeässä, itse veikkaisin kuitenkin 38".
Molemmilla on kuitenkin sama kantava pinta-ala samoilla paineilla. Isommilla pyörillä vois ajaa lujempaa ja pienemmillä paineilla jos pysyy vanteilla. Nyt kun vaihdoin 35"-> 38" niin huomasin että 38:lla voi ajaa lujempaa joka voi ehkäistä jumiin jäämistä. Mielestäni tilanne on renkaita päältä katsottaessa tällainen: Punainen kuvaa renkaan kosketuspintaa maahan. Jos esim. 38" voisi ajaa 0,4bar paineilla saamatta vannekosketusta kiveen, niin jos 33" vaatisi 0,8bar samaan tilanteeseen niin 38" kosketuspinta-ala maahan olisi kaksinkertainen. Näinhän se ei ihan mene mutta ainakin itsellä tuplalukkovanteilla ainoa paineenrajoitus syy on että vanne ei saisi vaurioitua. (tuli ne jo rikottua) Pehmeä on yleensä myös melko tasaista ja sallii vauhtia-> välitysten piteneminen ei haittaa kuten jossain kalliokiipeilyissä. Toinen tarina on se että mahtuuko pyörät alle, kääntyyn ja joustaan. Tähän aiheeseen löytyy palstalta varmasti kokemuspohjaista tietoa ja minä vain arvailen. Itse olen siirtymässä isompien renkaiden kannattajiin jos: -Maantieajettavuus saa kärsiä tai kadota. -voimansiirto kestää. -välitykset ei kasva liikaa käyttötarkoitukseen. -pyörät mahtuu alle, kääntyyn ja joustaan. - kumit pysyy vanteilla 0,5bar tai mieluummin alle paineilla. -jousitus on riittävän jäykkä tai pitkä ettei paikat putoo hampaista vauhtiajossa, pikkurenkailla sama mutta paljon pienemmillä nopeuksilla. Näitä saa ja pitää kommentoida ja korjata,
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. Viimeksi muokannut helmapelti : 03.05.2013 11:26 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan 1kpl 33x15,5-15 TSL SX | tttreg | O/M/V Renkaat ja vanteet | 2 | 23.06.2010 12:12 |
Myydään / Vaihdetaan baja claw 33x15,5x15 | HJ40 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 4 | 03.02.2010 12:52 |
Myyty Super Swamper TSL SX 33x15,5-15 | CJ-57 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 22.08.2009 16:19 |
Myyty Pätkä Rocky -89 td 33x15,5-15 | PIRSSI | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 23.12.2008 20:42 |
O: 33x15" kumi vanteella vara renkaaksi | VonLeka | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 29.03.2007 15:53 |