Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.05.2013, 22:34
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joni_89 Näytä viesti
No näin alkuun 10x15. Märkää ja pehmeää meren rannassa pitäis päästä liikkumaan kunhan vesi laskee sen verran että ei tarvi kuskille snorkkelia
no mihis laitteeseen nuo tulis ja mitkä kumit kyseessä.. ?

__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.05.2013, 22:40
joni_89 joni_89 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 87
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mäksä Näytä viesti
no mihis laitteeseen nuo tulis ja mitkä kumit kyseessä.. ?
Tosiaan joo tsl ja lava patukkaan olis tulossa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.05.2013, 23:09
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joni_89 Näytä viesti
Tosiaan joo tsl ja lava patukkaan olis tulossa.
no mix sit ei laittas 33"
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.05.2013, 23:09
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

36" 13" tsl oli auttamatta liian pieni pitkän patrollin alla.
ja jos sulla ei oo tiheimmillä välityksillä niin ottasin nuo pienemmät ja levveemmät
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.05.2013, 05:33
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Miten sulle nyt vaan tommoset vaihtoehot jäi?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.05.2013, 08:29
joni_89 joni_89 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 87
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dectane Näytä viesti
Miten sulle nyt vaan tommoset vaihtoehot jäi?
Ei oo missään tarjolla oikeen muita, ja ei ehkä raski ostaa mitään 2500 maksavaa rengas sarjaa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.05.2013, 10:09
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Jeps! Luulen että leveydestä on kuitenki enemmän hyötyä ku korkeudesta teille
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.05.2013, 11:01
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

En menis vannomaan kumpi paremmin etenee pehmeässä, itse veikkaisin kuitenkin 38".
Molemmilla on kuitenkin sama kantava pinta-ala samoilla paineilla.
Isommilla pyörillä vois ajaa lujempaa ja pienemmillä paineilla jos pysyy vanteilla.

Nyt kun vaihdoin 35"-> 38" niin huomasin että 38:lla voi ajaa lujempaa joka voi ehkäistä jumiin jäämistä.

Mielestäni tilanne on renkaita päältä katsottaessa tällainen:


Punainen kuvaa renkaan kosketuspintaa maahan.

Jos esim. 38" voisi ajaa 0,4bar paineilla saamatta vannekosketusta kiveen, niin jos 33" vaatisi 0,8bar samaan tilanteeseen niin 38" kosketuspinta-ala maahan olisi kaksinkertainen. Näinhän se ei ihan mene mutta ainakin itsellä tuplalukkovanteilla ainoa paineenrajoitus syy on että vanne ei saisi vaurioitua. (tuli ne jo rikottua)
Pehmeä on yleensä myös melko tasaista ja sallii vauhtia-> välitysten piteneminen ei haittaa kuten jossain kalliokiipeilyissä.
Toinen tarina on se että mahtuuko pyörät alle, kääntyyn ja joustaan.
Tähän aiheeseen löytyy palstalta varmasti kokemuspohjaista tietoa ja minä vain arvailen.

Itse olen siirtymässä isompien renkaiden kannattajiin jos:
-Maantieajettavuus saa kärsiä tai kadota.
-voimansiirto kestää.
-välitykset ei kasva liikaa käyttötarkoitukseen.
-pyörät mahtuu alle, kääntyyn ja joustaan.
- kumit pysyy vanteilla 0,5bar tai mieluummin alle paineilla.
-jousitus on riittävän jäykkä tai pitkä ettei paikat putoo hampaista vauhtiajossa, pikkurenkailla sama mutta paljon pienemmillä nopeuksilla.

Näitä saa ja pitää kommentoida ja korjata,
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.

Viimeksi muokannut helmapelti : 03.05.2013 11:26
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan 1kpl 33x15,5-15 TSL SX tttreg O/M/V Renkaat ja vanteet 2 23.06.2010 12:12
Myydään / Vaihdetaan baja claw 33x15,5x15 HJ40 O/M/V Renkaat ja vanteet 4 03.02.2010 12:52
Myyty Super Swamper TSL SX 33x15,5-15 CJ-57 O/M/V Renkaat ja vanteet 3 22.08.2009 16:19
Myyty Pätkä Rocky -89 td 33x15,5-15 PIRSSI O/M/V Ajoneuvot 2 23.12.2008 20:42
O: 33x15" kumi vanteella vara renkaaksi VonLeka O/M/V Renkaat ja vanteet 0 29.03.2007 15:53


Sivu luotu: 11:09 (GMT +2).