![]() |
33x15.5 vs 38x12.5 rattaat?
Mitä mieltä raati on, kumpi rengas koko on parempi laittaa jos muita vaihtoehtoja ei ole? Molemmat samalla kuviolla?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Renkaat taitaa olla tsl sx
Ja itellä tuo sx 36x12,5 ja ihan hyvin toimii pitkän patrollin alla. Tuolla leveämmällä kumilla on parempi ajaa pehmeällä pinnalla, mutta omasta mielestä tuo kaponen toimii aika hyvin myös mudassa, Jos vain kulmanappulat on kunnossa. Suolla ei kokemusta ole, mutta veikkaan, että ei kovin pitkälle noin kapeilla pääsisi noin painavalla |
Ja mulla vanne 10x16+bl
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
36" 13" tsl oli auttamatta liian pieni pitkän patrollin alla.
ja jos sulla ei oo tiheimmillä välityksillä niin ottasin nuo pienemmät ja levveemmät |
Miten sulle nyt vaan tommoset vaihtoehot jäi? :D
|
Lainaus:
|
Jeps! Luulen että leveydestä on kuitenki enemmän hyötyä ku korkeudesta teille :D
|
En menis vannomaan kumpi paremmin etenee pehmeässä, itse veikkaisin kuitenkin 38".
Molemmilla on kuitenkin sama kantava pinta-ala samoilla paineilla. Isommilla pyörillä vois ajaa lujempaa ja pienemmillä paineilla jos pysyy vanteilla. Nyt kun vaihdoin 35"-> 38" niin huomasin että 38:lla voi ajaa lujempaa joka voi ehkäistä jumiin jäämistä. Mielestäni tilanne on renkaita päältä katsottaessa tällainen: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=129530 Punainen kuvaa renkaan kosketuspintaa maahan. Jos esim. 38" voisi ajaa 0,4bar paineilla saamatta vannekosketusta kiveen, niin jos 33" vaatisi 0,8bar samaan tilanteeseen niin 38" kosketuspinta-ala maahan olisi kaksinkertainen. Näinhän se ei ihan mene mutta ainakin itsellä tuplalukkovanteilla ainoa paineenrajoitus syy on että vanne ei saisi vaurioitua. (tuli ne jo rikottua) Pehmeä on yleensä myös melko tasaista ja sallii vauhtia-> välitysten piteneminen ei haittaa kuten jossain kalliokiipeilyissä. Toinen tarina on se että mahtuuko pyörät alle, kääntyyn ja joustaan. Tähän aiheeseen löytyy palstalta varmasti kokemuspohjaista tietoa ja minä vain arvailen. Itse olen siirtymässä isompien renkaiden kannattajiin jos: -Maantieajettavuus saa kärsiä tai kadota. -voimansiirto kestää. -välitykset ei kasva liikaa käyttötarkoitukseen. -pyörät mahtuu alle, kääntyyn ja joustaan. - kumit pysyy vanteilla 0,5bar tai mieluummin alle paineilla. -jousitus on riittävän jäykkä tai pitkä ettei paikat putoo hampaista vauhtiajossa, pikkurenkailla sama mutta paljon pienemmillä nopeuksilla. Näitä saa ja pitää kommentoida ja korjata, |
onhan 38:lla paljo parempi nousukyky kuin 33. mutta patrolliin on pakko ostaa välitykset 38 renkailla.
|
Lainaus:
ja niillä 38:lla saa saa sitä maavaraa sinne perien alle hiukka enemmän..:rolleyes: tokihan se hiukka kovaa kulkee mut äkkiä siihenkii tottuu..;) |
Tuli ostettua sitten välimallin renkaat 35x15.5 tsl sx:ät :)
|
kompromissi :D
|
Aattelinki soittaa sulle niistä jokka tuli myyntiin :D Muttaku oli heti merkattu myydyksi niin arvasin että hoksasit itekki :D
|
Onhan ne vähän piikaset meijän patukkaan, mut saa kelvata näin alkuunsa, ainaki on reilusti tilaa pyöriä :D
|
Oiskos siitä trollista mahollista jostain nähä kuvaa? Lavapatrol kiinnostaa kovastikin.:p
|
se on semmonen ku ne aina! :D ruosteinen ja rälläköity joka suunnasta peltiä pois! :D
|
Ruosteet on rälläköity pois, pitänee ottaa kuva kun on reiässä reunat :D
|
Sivu luotu: 12:22 (GMT +2). |