|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
CheDari (XJ Cherokee + Hodarin akselit) -> purkuunPistetään tästä nyt jotain kertomusta tännekin. Eli kyllästyttyäni noiden Dana30 ja Dana35 jatkuvaan remppaan, oli se sitten tikut poikki, ristikot paskana, akseliputket irti murikasta, jne. jne. pääätin että Jeepin akselit vaihtuu johonkin jäsympään. Loppujen lopuksi päätös kääntyi tuijotalaisiin akseleihin, joista HDJ-80:sen akseleihin koska HJ-61:sen etuakselin flippaus ois ollu vielä isompi homma kuin hodarin etuakselin custom vetareineen jne. Hodarin akselin leveyskin pitäs olla ok leimalle, 3.5" leveämpi kuin Jeepin omat aksulat. Nyt olis hommattuna akselit eli hodarin etuakseli ja 2 kpl taka-akseleita. Toinen taka-akseli vielä matkan varrella ja toisen banjo vielä hukassa, mutta eiköhän ne sieltä ilmesty tontille pikku hiljaa. Sitten noista kahdesta taka-akselista jos ottas parhaat palat ja kasais yhden hyvän. Tässä tämän hetken kamppeista kuvia: Alustavaa listaa muutoksista: Taka-akselissa ei liene mitään erikoisempaa: - vanhat kiinnikkeet pois ja Jeepin jousille passaavat jousipedit palkista tilalle + Jeepin iskareille iskarintapit - kardaania varten ristikosta laipaks sovitteen - lukon kytkentä paineilmalle - käsijarru pitää kattoa miten tekee, ei varmaan muuta...? Etuakseli onkin sitten vähän työläämpi: - kaikki vanhat kiinnikkeet pois - putki ympäri eli murikan pyöräytys kuskin puolelle - tyhjennysproppu ja huohotus akselista oikeille paikoille - kääntöpäiden pyöräytys ympäri ja oikeaan kulmaan - perämurikan istutus uuteen asentoon - lukon kytkentä paineilmalle - hodarin jousipedit takaisin akseliin Jeepin jousia varten ja iskarinkiinnikkeet myös nykysille iskareille - nelilinkin kiinnikkeet putkeen - panhardi kiinni putkeen - raidetanko ja ohjaushilppeet akselin etupuolelle + linkki simpukkaan - kardaania varten ristikosta laipaks sovitteen - kallistuksenvakaimelle kiinikkeet - muuta mahollista...? Jossain vaiheessa pitäs vielä varmaan tekasta uudet vanteet, jos käyttäs noita Jeepin vanhoja ja vaihtas keskiöt niin sais ET:nkin samalla vauhdilla kohilleen. Sitten välitysten vaihto (4.88:t) periin ja varmaan lonkkarit pitää laittaa jossain vaiheessa. Jos sitä myös napalukot laittas laippojen tilalle jossain vaiheessa. Homma tuli tänään potkastua pikku hiljaa käyntiin eli etuakselin purku ois ekana listalla jotta pääsee miettimään kaikkien mielessä olevien ratkasuiden järkevyyttä Miljoona pikku pakettia tulossa postissa joissa kaikkea herkkua noihin akseleihin, eiköhän tämä tästä...
Viimeksi muokannut mparty : 11.11.2015 22:57 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari | Mojoman | Maasturiprojektit | 19 | 08.12.2012 16:55 |
XJ Cherokeen tukivarret | P-KR#1 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.08.2009 19:41 |
xj cherokeen räjäytyskuvat | TEE-5 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.04.2009 22:05 |
O: xj cherokeen osia | mardu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 07.08.2007 08:29 |
xj cherokeen korkeus | mardu | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 26.02.2007 01:45 |