Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Tuosta induktiolenkkiin syötettävään tietoon:
Itse olen aika paljon syventynyt tuohon "ilmaväliin" kelan ja chippi(+kela) välillä.
Pitää tosiaankin olla tohtori, että tuosta välistä purkaa ajoneston, toki jos ensin pääsee "kuuntelemaan" tuota väliä, niin ei ole läheskään niin vaikea tehdä "piraattiavainta"
|
sitä ajonestoahan ei tartte purkaa avaimen ja kierukan välistä..... yleensä esto on joko omassa boksissa tai mittariston yhteydessä joskus harvoin moottorin ECUn yhteydessä..
ajoneston boksihan antaa vain moottorin ECUlle luvan käynnistää kun avain on tunnistettu joten tähän väliin kun pääsee käsiksi, pystyy ajoneston halvaannuttamaan...
muutamissa autoissa ajoneston ja ecun välillä kulkee vain vanhanaikaista kanttiaaltoa mutta on autosta kiinni miten toimii..
missään ei tainnu lukea jimnyn vuosimallia mutta 2000 luvun paremmalla puolella olevissa ainakin tämä väli on väylätekniikkaa mihin on vaikea päästä käsiksi, boksin voi poistaa ja väylän saa ylös mutta auto ei käynnisty ilman lupaa boksilta mikä täytyisi saada syötettyä sinne moottorin ECUlle siitä keinotekoisesta väylästä, silloin vain tarvitsee tiedon mikä määrä ykkösiä ja nollia lykätään sinne...
toi systeemi tuli aika tutuksi jokunen vuosi aikaa kun naitettiin jimnyn kone ja moottorin sähköt vanhaan SJ:hin. siinä jäi ajonesto toimivaksi kun ei saatu selville miten ohitetaan, mutta jostain kysyttiin(en muista mistä) niin sanoivat että onnistuu ohittaminen ja hinta oli aika kosminen silloin...