Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-
Noniin, käämin palaminen sen joulukuusiefekti sitten aiheutti. Pelit rokkaa taas, mutta yksi seikka jäi häiritsemään nimittäin volttimittari huomattavasti alempana ja lataa 27v aikaisemmin 28-29v. No katotaan kun se sielä vähän aikaa pyörii että miten muuttuu vai muuttuuko ollenkaa.
|
Siis tuo hj-61:n 40 Amppeerin laturi lataa nimellisesti maksimissaan "vain" reilu 1.1 KW, ja normaali ajokierroksilla ei pysty lähellekkään siihen

Mutta jos max vääntö kierroksilla reilu puolet "Minun arvaus!!!!, koska laturi välitetty hitaaksi) siis 600w!?
Josta (edelleenkin arvauksia/muisteloita vuosien takaa) lämppäri vie reilut 100w, ja takalämppäri vajaa 100w, siis yht. 200w
ja valoja on 200 wattia ja normi radio sis. edellisiin...
Ja jos edellisen mukaan akuille riittää 200w, niin se on 27v jännitteellä noin 7,5 amppeeria, ja jos sinulla on 100 ah akut puoli tyhjät, niin sinne menee tuo 7,5 amppeeria vajaa 7 tuntia.... SIIS jos KUNNOSSA olevaa, puoli tyhjää 100 ah akkua ladataan 7,5 ampperin virralla, niin tuo 13,5 volttia per akku on hyvä! siis 27v on ok!
--------------------------------------------------------
Siis tuo ongelman havannoimiseksi, sillä hj-61:SENKIN lataus tyhjäkäynnillä on
"huono" puhumattakaan vanhemmista cruisereista, sillä siellä on 15 A latureita
Ja Loppukaneettina; tuo sinun vanhasta laturista pelastama säädin on se mikä määrää latausjännitteen...

jos ajat pitempää matkaa, niin tuo 27v -ongelma paranee itsestään joko tällä, tai seuraavalla täydellä tankilla, taikka sitä seuraavalla...