![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]()
Mä olen samaa mieltä kun katsastukset maksaa kuitenkin noin paljon nykyisin, ne kuuluisi olla huolellisia!
Toinen kysymys on, että katsastustoiminta ei ole viritetty auton osto tilanteisiin ellei lasketa jotain tällaista erikseen ostettavaa palvelua: http://www.autotohtori.fi/ Mun mielestä tavallisia kuluttajia, jotka tarttee käytetyn auton auttas kun ottaisivat mukaan autonostokonsultin ja maksaisivat vaikka sille 100 euroa jos ei omana kaverina ole ketään tarpeeks kokenutta. Mä voisin vaikka toimia sellasena Päijät-Hämeessä... Muutaman typerän autokaupan ja kaiken maailman pommejen katselemisen seurauksena on tullut tarkemmaksi. Täällä varmaan enemmistö on jotain tekniikan ammattilaisia, itse epäilen, että sellaiset jotka ei ole, eivät osaa arvioida ja tarkistaa noita ruostehommia. Tuo käytettyjen autojen arvioiminen on vähän kuin talojenkin, että menee jonkin verta aikaa ja oikeisiin asioihin kiinnitettävä huomiota, jotta arviointi sujuu. Omalla kohdalla meinas käydä niin, että autokuume pyrki nostaa päätään kun meinasin, että on hommatta kevytkuorma-auto, josta saa rakentaa mieleisensä. Onneksi järki pysyi päässä ja maltoinkin koeajaa sellaista mikä eniten poltteli ottamalla autovuokraamosta koeajoon vastaavan. Tämä toi realismia jos käy niin, että polte tulee uudelleen ajankohtaiseksi. Mä en luota katsastukseen ostonäkökulmasta enkä myyntimiesten puheisiin. Vain omat konkreettiset havainnot vakuuttaa ;-) Liika into tai kiiree hämärtää havainnointia. Näihin pointteihin huomiona:" Harmi kun ei ollu pilari nostin ja työkalut mukana kun meni autoa ostamaan! Miten minun olisi pitänyt huomata ruosteet jos se saatanan katsurikaan ei ollut huomannut vaikka sitä päivästä toiseen työkseen tekee? TÄH?" Tää juuri on halvimpien autojen juju, tarvii olla huolellinen onko korjausta tarvivat viat sellaisia, että kannattaa ostaa. Itse äimistelin erään autoliikkeen pihassa Cummins Dodgea kun hintaa oli ja ruostetta tuntui pukkaavan miehekkäästi. Jos olisin ollut siitä oikeasti kiinnostunut, tämähän olisi ollut suorastaan hyvä lähtökohta neuvottelulle ja olisin voinut perustellusti tinkiä kauppahintaa alaspäin ja jos ei onnistu jättää kaupat tekemättä. Jos kototaan vaikkapa nettiautosta halvimmat pakut saattaapi olla, että muutamalta ensimmäiseltä sivulta vain yksi auto sadasta on helmiä. Pienillä kilometreillä olevia rupee tyrkkää vasta kun laittaa jonkun vuosimallirajauksen 2010... http://www.nettiauto.com/haku?page=1...ehicle_type=18 Viimeksi muokannut tekniikkamies : 17.01.2013 00:52 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kyytiä Vantaa- paratiisioffi | Killer-Wo | Chit-Chat | 0 | 13.05.2009 14:22 |
O: Takamoottori transporterin virtalukko /Vantaa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 08.08.2007 21:19 | |
Offia Länsi-Vantaa pe 16/6 klo 20 | Tapahtumat | 4 | 17.06.2006 13:24 | |
offia itä vantaa 15.6-06 | Tapahtumat | 19 | 16.06.2006 08:18 | |
Offia itä-Vantaa | KössiKenguru | Tapahtumat | 9 | 21.03.2006 01:45 |