Itse ostin vasta katsastetun auton, joka oli katsastettu koko suomessa tunnetun ison ketjun konttorilla. Huomasin vikoja jarruissa ja iskareissa, jotka ei mielestäni täyttänyt vaatimuksia. Katsastusasemalle lähetetty asiallinen sähköposti kuvaliitteillä ja omilla yhteystiedoilla varustettuna ei tuottanut vastinetta viikon aikana. Reklamoin asiasta ko. ketjun pohjoissuomen aluevastaavalle. Hän soitti noin tunnin kuluttua. Ja seuraavana aamuna soitti katsastuksen suorittaneen aseman päällikkö. Asiallisessa hengessä käytiin yli puolen tunnin puhelu. Varmasti meni viesti perille myös katsastajalle, ja molemmille jäi hyvä mieli asiasta. Sen kummempia korvauksia en edes vaatinut. Mutta koko prosessi mentiin asialinjalla turhaa möykkäämättä alusta loppuun.
PS. Entinen valtion asema, vai se toinen Kuusamolainen asema? Ei liene kuin 2 mahdollisuutta Qsamossa...
|