![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() HJ 60 viritys ilman TurboaOlisiko kellään kokemusta tai tietoa hj 60 virityksestä ilman Turboa. Omaan autooni tehty seuraavat toimenpiteet: - Suutin remontti jossa avautumispaineet nostettiin 120 alkuperäisestä(oli laskenut 108) 140 baariin. Noissa paineissa sumu tuli parhaiten. - Samalla venttiilit säädettiin, jotka oli aivan pielessä. - Ajotusta käännettiin aikaisemmalle kompensoimaan avautumispaineiden nostoa. Meni varmaan hiukan liian aikaiselle käy ainakin kylmänä aika terävästi. ( Jos jollakin tietoa mitä haittaa on liian aikaisesta sytytyksestä moottorin keston kannalta, ja milloin liian aikaisella niin kiitokset tiedoista). - Syöttöä käännettiin kolme varttia lisää. - Näillä säädöillä auto muuttui todella merkittävästi tulokseksi penkitettiin 123,7 hv ja 260 nm. Kaikki alkuperäiset 100 hp ja 260 nm ei todennäköisesti ollut alun alkaen kotona koska säädöt kauttaaltaan pielessä. - Mielestäni ihan kiitettävä tulos vaparista. Sitten kysymyksiä ? Hommasin autoon vapaavirtaussuodattimen, ja olin huomaavinani parempaaa heräämistä alakierroksilla( ei todellakaan mitään suurta eroa), mutta pakoputki ja pakosarja ovat alkuperäisiä joten kysymys olisi kannattaako mielestänne niihin koskea hengittävyyden parantamiseksi. 60:sen pakosarjan putkilähtö lähtee lähes toisesta päästä, joten epäilen onko tehtaalla kiinnitetty huomiota parhaan virtauksen saamiseksi. Sopiiko 61.sen pakosarja suoraan 60:seen siinä voisi mielestäni olla paremmin ajateltu virtauksia? Jos laittais 61: sen pakosarjan ja lähtis siitä rakentamaan uuden putken, ja korvais vanhat äänenvaimentimet vapaastivirtaaviin äänenvaimetimiin. Näillä muutoksilla ja vapaavirtaussuodattimella hakisin sellaista 10-15 hp lisäystä onko se mahdollista vai rahan hukkaa? Tavoitteeni olisi saada autosta se n. 136 hp mikä 61:ssä on vakiona, Auto on 230 000 ajettu helmi ja entisöity, joten turbottaa en aio ja muutenkin muutokset joita mahdollisesti teen pakoputken osilta niin alkuperäinen jää hyllyyn. Jos joku tietää saisko kyseiseen kamppeeseen pakosarjoja ja muutenkin kaikki tieto ja fakta kiinnostaa.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu vm. 06 korollaan, laadukkaat 195/60/R15, vanteineen tai ilman | Vilkutin | O/M/V Renkaat ja vanteet | 5 | 22.09.2012 20:17 |
HJ pakuksi ilman kattokorotusta. | LöpöLassi | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 29.03.2008 21:50 |
turboa hj:hin | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 17.02.2008 19:29 | |
M: Hj-60 -82 3 hlö ex-jollapaku + Hj-60 kori | MakeO | O/M/V Muut | 16 | 02.07.2006 01:40 |
M: HJ-60 osina ilman konetta | Eskimo | O/M/V Muut | 8 | 26.12.2005 22:29 |