Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik
Vituttaa oma hölmöys. Niska ja hartita ollu jumissa jo vuosikaudet, en oo kuitenkaan mitään tehnyt sille. Mitä nyt joskus vähän venytelly. Nyt selkä kramppailee lähes päivittäin, niin ettei juurikaan pysty liikkumaan sen iskiessä. Ja niska/hartiat niin juntturassa että pää alkaa puutumaan. Vittuku ei oo tullu käytyä hierojalla. Nyt on pakko varata aika.
|
Mullakin selkä/niska jumi oikein kunnolla muutama vuosi sitten, ja kun nuo vanhat hierojat/niksauttajat on siirtynyt ajasta ikuisuuteen, niin kävin oikein virallisella "niksauttajalla", ja auttoi aivan uskomattoman paljon!
Ruoto oli niin jumissa, että vedet valu silmistä, kun joutui päätä kääntämään kaistaa vaihtaissa, ja ensimmäiseltä käynniltä kotiin ajaessa pää pyöri kuin pöllöllä, eikä käynyt kipeää! oli vissiin joku jänne ja nikama keskenään väärässä asennossa.
Ainut huonopuoli on tuo hinta; kun jouduin maksamaan itse, niin tuo n.100e/kerta pikkasen kirpasi, mutta suosittelen silti.
Nyt kun ei päästä pahaksi, niin on lauennyt sillä, kun kaveri on nostanut takaapäin kyynärpäistä: kädet ristiin rinnanpäälle, keuhkot täyteen ilmaa, ja kun kaveri nostaa HITAASTI takaapäin siten että nosto kohdistuu kyynärpäihin (ja siten olkapäihin), ja kun nosto etenee, niin lasken ilmat keuhkoista ja rentoudun täysin.
Kun nostajan vatsa/rintakehä alkaa tukemaan selkää kaarelle, niin tuntuu jännää rutinaa, ja joskus jopa naksahdus!
Tämä siis auttaa minulla (ja aikamonella tutulla), kokeilu omalla vastuulla! ja korostan vielä kerran, että nosto tapahtuu hitaasti, siis ei mitään riuhtomista! Mulla tahtoo vaan olla ongelmana tämä minun paino ja pituus, aivan jokaisella ei riitä voima nostaa varovaisesti......