Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.08.2012, 15:39
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Puolittaja moottoripyörään?


Tuli tuossa villi idea kun rassailin tuota sivuvaunu-uralia.

Sehän kun on keppihevonen, eli kardaanivetoinen peli, ja kardaani on koko komeudessaan hyvin näkyisällä paikalla pyörimässä. Miliisiperällä tuo pyörä kulkee maantievauhdissa ihan siedettävillä kierrosnopeuksilla, mutta sitten taas vakioperälläkin tuo ykkösvaihde on vähän turhan pitkä hitaaseen ajeluun.

Tuli mieleen, että saisikohan tuohon kardaanin väliin tehtyä jonkinlaista kytkettävää puolittajaa? Ihan kaksiasentoinen riittäisi, eli toisessa asennossa kardaani olis "yhtä puuta", ja toisessa asennossa tiputtaisi pyörimiskierrokset esimerkiksi puoleen. Olisi tuolla huonoilla metsäteillä sun muualla hyvä olla olemassa sellainen hidas puoli. Saisi kierroksia koneelle että se saa kunnolla öljyä, ja vastaavasti vääntö riittäisi paremmin hitaaseen etenemiseen.

Kyllähän se urali kestää ajaa vauhdilla monttuista tietä näkymättömiin, mutta kun kuski ei sitä kestä...

__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Toyota BJ-75 -88/ kats. 30.4.2012 Palde O/M/V Ajoneuvot 22 29.10.2012 21:39


Sivu luotu: 18:02 (GMT +2).